YDT630 - YABANCI DİL OL. TÜRKÇE ARAŞTIR. İSTATİS.YÖNTEM.II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL OL. TÜRKÇE ARAŞTIR. İSTATİS.YÖNTEM.II YDT630 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Proje tabanlı öğrenme, araştırma tabanlı öğrenme, laboratuvar çalışması  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Derya ÇOBANOĞLU AKTAN  
Dersin amacıEğitim alanındaki değişkenlere ilişkin çok değişkenli istatistiksel yöntemlerin öğretilmesi; dil öğretiminde istatistiksel yöntemlerin öğretilmesi ve kullanımı. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Çok değişkenli istatistiksel modelleri kurar ve sayıltılarını test eder.
  2. Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemlerini uygular.
  3. Non-parametrik testleri uygular.
  4. Çok değişkenli regresyon analizini çözümler ve yorumlar.
  5. Lojistik regresyon analizini çözümler ve yorumlar
  6. Açımlayıcı faktör analizine ilişkin çözümlemeler yapar.
  7. Doğrulayıcı faktör analizine ilişkin çözümlemeler yapar.
Dersin içeriğiDil öğretiminde istatistiksel yöntemlerin kullanımı; Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri, çok değişkenli regresyon analizi, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, yapısal eşitlik modelleri.  
KaynaklarTabachnick, B.G. and Fidell, L.S. (1996). Using Multivariate Statistics. NY: HarperCollins.
Byrne, B.M., Structural equation modeling with LISREL, PRELIS and SIMPLIS: basic concepts, applications and programming, Erlbaum, 1998. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ve temel konuların gözden geçirilmesi
2. HaftaHipotez testi uygulamaları
3. HaftaTek faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri
4. HaftaÇok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri
5. HaftaParametrik olmayan testler ve uygulamaları
6. HaftaTek faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri
7. HaftaÇok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaTekrarlı verilerde varyans analizi
10. HaftaBasit regresyon ve çok değişkenli regresyon analizi
11. HaftaLojistik regresyon analizi
12. HaftaAçımlayıcı faktör analizi
13. HaftaDoğrulayıcı faktör analizi I
14. HaftaDoğrulayıcı faktör analizi II
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.  X  
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.   X 
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.  X  
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.    X 
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.  X  
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.   X 
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.   X 
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek