YDT609 - DİL ÖĞRETİMİ ve TEKNOLOJİK DESTEKLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL ÖĞRETİMİ ve TEKNOLOJİK DESTEKLER YDT609 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Alev Özkök 
Dersin amacıTeknoloji destekli dil öğretiminde, eş zamanlı, eş zamansız etkileşimli web-tabanlı öğrenme ortamlarının, web-tabanlı yazılımların, sosyal medya uygulamaların incelenmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci;
  2. -Teknoloji destekli dil eğitimi öğrenme ortamlarında öğrencilerin etkileşimlerini ve dil kullanımlarını destekleyecek öğrenme ortamlarını, eş zamanlı, eş zamansız, etkileşimli web-tabanlı uygulamaları bilir,
  3. -Sosyal medyanın dil öğrenme ortamlarına nasıl entegre edileceğini kavrar,
  4. -Kendi derslerinde web-tabanlı öğrenme ortamlarını proje ve etkinliklerde işe yarayacak teknolojiyi etkili kullanır.
Dersin içeriğiTeknoloji destekli dil öğretiminde yeni teknolojiler 
KaynaklarEgbert, J. & Hanson-S. (eds.) (2007). CALL environments: Research, practice, and critical issues (second edition). Alexandria: TESOL. A collection of both research and practice-oriented articles, arranged in sections according to concepts connected to optimal learning environments.
Chapelle, C. & Jamieson, J. (2008). Tips for teaching with CALL (includes CD-ROM). White Plains, NY: Pearson Education. A book with CALL-focused techniques, activities, and tasks linked to second language learning research.
Altun, A. (2010). New Text on the Block: Problems and Issues while Navigating to Read. Digital Genres, New Literacies and Autonomy in Language Learning. In M. J. Luzon, M. L. Villanueva, & M.N. Ruiz-Madrid (Eds.). pp. 43-62. NewcastleuponTyne, UK: Cambridge Scholars Publishing. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretimine giriş
2. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğrenme ortamları
3. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı öğrenme ortamları
4. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretimi öğrenme ortamlarının kuramsal temelleri
5. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: Sosyal ağlar
6. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri
7. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde: web-tabanlı çokluortam materyalleri-Etkileşimli
8. HaftaÖğretmen ve öğrencilerin Teknoloji destekli yabancı dil öğretiminde değişen rolleri
9. HaftaAra sınav
10. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde asenkron web-tabanlı uygulamamalar
11. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde senkron web-tabanlı uygulamamalar
12. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde web-tabanlı çokluortam materyal uygulamamaları
13. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili web-tabanlı çokluortam materyal uygulamaları
14. HaftaTeknoloji destekli yabancı dil öğretiminde etkileşili sosyal medya uygulamaları
15. HaftaProje Sunumları
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum15
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1370
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.  X  
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.  X  
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.   X 
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.    X 
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.  X  
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.  X  
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.   X 
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek