YDT602 - YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇEYE YAKLAŞIM ve YÖN. II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇEYE YAKLAŞIM ve YÖN. II YDT602 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Bireysel çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ayten GENÇ 
Dersin amacıYabancı Dil Olarak Türkçeye Yaklaşım ve Yöntemler I dersinin devamı olarak, öğrencilere telkin yöntemi, grupla dil öğretimi yöntemi, sessizlik yöntemi, tüm fiziksel tepki yöntemi, çoklu zekâ kuramı, işbirlikçi öğrenme ve diğer (içerik tabanlı dil öğretimi, göreve dayalı dil öğretim, öğrenme stratejileri öğretim modeli) temel yaklaşım, yöntem ve tekniklerin incelenerek, özelliklerinin ve kullanımlarının anlaşılması ve sınıf içi örneklerle uygulamalarının kazandırılması; teknolojinin sınıf derse entegrasyonu. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda; Telkin yöntemi, grupla dil öğretimi yöntemi, sessizlik yöntemi, tüm fiziksel tepki yöntemi, çoklu zekâ kuramı, işbirlikçi öğrenme ve diğer (içerik tabanlı dil öğretimi, göreve dayalı dil öğretim, öğrenme stratejileri öğretim modeli gibi yöntemlerini belirleyerek ayırt eder,
  2. Yöntemlerde yer alan teknikleri belirleyip ayırt eder,
  3. Yöntemin ilkelerine bağlı bir tekniğin kullanımını örnek bir ders ile gösterir.
Dersin içeriğiYabancı Dil Olarak Türkçeye Yaklaşım ve Yöntemler I dersinin devamı olarak, öğrencilere telkin yöntemi, grupla dil öğretimi yöntemi, sessizlik yöntemi, tüm fiziksel tepki yöntemi, çoklu zeka kuramı, işbirlikçi öğrenme ve diğer (içerik tabanlı dil öğretimi, göreve dayalı dil öğretim, öğrenme stratejileri öğretim modeli) temel yaklaşım, yöntem ve teknikleri, teknolojinin sınıf derse entegrasyonu, yöntemlerin örnek uygulamaları. 
KaynaklarDemirel, Ö. (2011). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Demircan, Ö. (2002). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: DER Yayınları.
Güzel, A. Barın, E. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Akçağ Yayınları.
Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
Lemke, J. L. (2000). Using Language in the Classroom. Oxford University Press.
Richards, J. C. & Rodgers, S. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Seçilmiş makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş; daha önce işlenen yöntemlerin gözden geçirilmesi
2. HaftaTelkin Yöntemi, Grupla Dil Öğretimi Yöntemi
3. HaftaSessizlik Yöntemi, Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi
4. Haftaİçerik Tabanlı Dil Öğretimi
5. HaftaGöreve Dayalı Dil Öğretim
6. HaftaÖğrenme Stratejileri Öğretim Modeli
7. Haftaİşbirlikçi Öğrenme
8. HaftaAra sınav
9. HaftaÇoklu Zeka Kuramı
10. HaftaDil öğretimi ve öğreniminde teknoloji kullanımı
11. HaftaKonu Tekrarı, Örnekler ve Makaleler
12. HaftaKonu Tekrarı, Örnekler ve Makaleler
13. HaftaKonu Tekrarı, Örnekler ve Makaleler
14. HaftaKonu Tekrarı, Örnekler ve Makaleler
15. HaftaGenel değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama4416
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4312
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6530
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler6530
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3895210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil olarak Türkçenin (YDT) öğretimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü değerlendirir.  X  
4. Bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.   X 
5. Hedef öğrenci gruplarına uygun eğitim ortamları düzenler ve uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.     X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.  X  
8. Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.   X 
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen etik ilkelere uygun davranır.  X  
10. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.    X
11. Türkçenin Türk dili konuşan topluluklarla Türkçeyi sonradan öğrenen topluluklara yönelik öğretimindeki farkı bilir ve buna uygun içerikler geliştirir.   X 
12. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek