MTK750 - SİMİTLİ GEOMETRİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİMİTLİ GEOMETRİ II MTK750 2. Yarıyıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıSimitli cebirsel çeşitlemler hakkında daha derin bir alt yapı oluşturmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Simitli çeşitlemler üzerinde homojen koordinatları kullanabilir,
  2. Altçeşitlem-ideal eşlemesini kullanarak hesap yapabilir,
  3. Simitli çeşitlemler üzerindeki doğru demetlerini bilir,
  4. Simitli çeşitlemler üzerindeki diferansiyel formları bilir.
Dersin içeriğiSimitli çeşitlemler üzerinde homojen koordinatlar, simitli çeşitlemler üzerinde doğru demetleri, projektif simitli eşyapı dönüşümleri ve bir simitli çeşitlemin kanonik böleni. 
KaynaklarD. Cox, J. Little, H. Schenk, Toric Varieties, W. Fulton, Introduction to Toric Varieties. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSimitli çeşitlemlerin bölüm olarak elde edilmesi
2. Hafta Homojen koordinat halkası
3. Hafta Simitli çeşitlemler üzerinde balyalar
4. Hafta Homojenleştirme ve çokyüzlüler
5. HaftaTam simitli çeşitlemler üzerinde yeterli ve taban noktasız bölenler
6. Hafta(Sınırlı) çokyüzlüler ve projektif simitli çeşitlemler
7. HaftaNef ve Mori konileri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaBasitçil durum
10. HaftaÇokyüzlüler ve simitli çeşitlemler
11. Hafta Projektif eşyapı dönüşümleri ve simitli çeşitlemler
12. HaftaProjektif demetler ve simitli çeşitlemler
13. Hafta Simitli çeşitlemler üzerinde bir-formlar
14. HaftaSimitli çeşitlemler üzerinde diferansiyel formlar
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. Hafta Genel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler630
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1412168
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler620120
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3665360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde derinleştirir.    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.  X  
3. Bağımsız ve özgün düşünme becerisi kazanır ve teorik kavramlar geliştirir.   X 
4. Matematik ve diğer disiplinler arasındaki ilişkileri kullanarak orijinal matematiksel modeller geliştirir ve bunları diğer disiplinlere uygular.     
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır.   X 
6. Bağımsız olarak yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirir, çözüm üretir, özgün eserler meydana getirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.     
7. Alanı ile ilgili ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.     
8. Yaratıcılık, karar verme ve problem çözme yetilerini sürekli geliştirir.    X
9. Alanındaki uzmanlarla yetkinliğini gösteren bir iletişim kurarak özgün görüşlerini savunur.     
10. Bir yabancı dili C1 Genel Düzeyinde kullanabilir, yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurar, uluslararası literatürü takip eder.   X 
11. Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmeleri takip eder ve alanındaki çalışmalarda kullanır.      
12. Ulusal ve uluslararası araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.     
13. Alanı ile ilgili sorunların çözümünde stratejik kararlar verir.     
14. Diğer araştırmacıların etik, gizlilik, sahiplik, atıf ve telif haklarını gözetir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek