MTK750 - SİMİTLİ GEOMETRİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİMİTLİ GEOMETRİ II | MTK750 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme Diğer: Ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Simitli cebirsel çeşitlemler hakkında daha derin bir alt yapı oluşturmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Simitli çeşitlemler üzerinde homojen koordinatlar, simitli çeşitlemler üzerinde doğru demetleri, projektif simitli eşyapı dönüşümleri ve bir simitli çeşitlemin kanonik böleni. | |||||
Kaynaklar | D. Cox, J. Little, H. Schenk, Toric Varieties, W. Fulton, Introduction to Toric Varieties. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Simitli çeşitlemlerin bölüm olarak elde edilmesi |
2. Hafta | Homojen koordinat halkası |
3. Hafta | Simitli çeşitlemler üzerinde balyalar |
4. Hafta | Homojenleştirme ve çokyüzlüler |
5. Hafta | Tam simitli çeşitlemler üzerinde yeterli ve taban noktasız bölenler |
6. Hafta | (Sınırlı) çokyüzlüler ve projektif simitli çeşitlemler |
7. Hafta | Nef ve Mori konileri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Basitçil durum |
10. Hafta | Çokyüzlüler ve simitli çeşitlemler |
11. Hafta | Projektif eşyapı dönüşümleri ve simitli çeşitlemler |
12. Hafta | Projektif demetler ve simitli çeşitlemler |
13. Hafta | Simitli çeşitlemler üzerinde bir-formlar |
14. Hafta | Simitli çeşitlemler üzerinde diferansiyel formlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 20 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 36 | 65 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Bağımsız ve özgün düşünme becerisi kazanır ve teorik kavramlar geliştirir. | X | ||||
4. Matematik ve diğer disiplinler arasındaki ilişkileri kullanarak orijinal matematiksel modeller geliştirir ve bunları diğer disiplinlere uygular. | |||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bağımsız olarak yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirir, çözüm üretir, özgün eserler meydana getirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |||||
7. Alanı ile ilgili ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |||||
8. Yaratıcılık, karar verme ve problem çözme yetilerini sürekli geliştirir. | X | ||||
9. Alanındaki uzmanlarla yetkinliğini gösteren bir iletişim kurarak özgün görüşlerini savunur. | |||||
10. Bir yabancı dili C1 Genel Düzeyinde kullanabilir, yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurar, uluslararası literatürü takip eder. | X | ||||
11. Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmeleri takip eder ve alanındaki çalışmalarda kullanır. | |||||
12. Ulusal ve uluslararası araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |||||
13. Alanı ile ilgili sorunların çözümünde stratejik kararlar verir. | |||||
14. Diğer araştırmacıların etik, gizlilik, sahiplik, atıf ve telif haklarını gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek