TEB711 - TIP EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TIP EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA | TEB711 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | TEB 651 Tıp Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Süreçleri TEB 652 Tıp Eğitiminde Program Geliştirme TEB 653 Tıp Eğitiminde Ölçme Değerlendirme | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Takım/Grup Çalışması Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Barış Sezer, Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker | |||||
Dersin amacı | Tıp eğitimi alanındaki araştırmaları planlayabilme, yürütebilme, değerlendirebilme ve raporlaştırabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tıp eğitimi alanındaki araştırmalarda kullanılabilecek nicel ve nitel yöntemler, bu yöntemlerin seçimi, araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | *Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. *Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (2. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık *Creswell JW (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Boston: Pearson Education *Norman, G.R., van der Vleuten, C.P.M., Newble, D.I. (2012). International Handbook of Research in Medical Education. Springer. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tıp eğitiminde araştırma alanları |
2. Hafta | Tıp eğitiminde araştırmayı planlama |
3. Hafta | Tıp eğitiminde örnek uygulamanın planlanması |
4. Hafta | Tıp eğitiminde kullanılan niceliksel araştırma yöntemleri |
5. Hafta | Tıp eğitiminde kullanılan niteliksel araştırma yöntemleri |
6. Hafta | Örnek uygulamada araştırma yöntemini belirleme |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Niceliksel araştırmalarda veri toplama |
9. Hafta | Niceliksel araştırmalarda verilerin değerlendirilmesi |
10. Hafta | Niteliksel araştırmalarda veri toplama |
11. Hafta | Niteliksel araştırmalarda verilerin değerlendirilmesi |
12. Hafta | Örnek uygulamada verilerin toplanması ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi |
14. Hafta | Tıp eğitiminde araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav (proje) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 53 | 51 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme | |||||
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme | |||||
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | |||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme | |||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | |||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme | X | ||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |||||
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme | X | ||||
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme | |||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek