TEB711 - TIP EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TIP EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA TEB711 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseTEB 651 Tıp Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Süreçleri TEB 652 Tıp Eğitiminde Program Geliştirme TEB 653 Tıp Eğitiminde Ölçme Değerlendirme
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Takım/Grup Çalışması
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Barış Sezer, Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker 
Dersin amacıTıp eğitimi alanındaki araştırmaları planlayabilme, yürütebilme, değerlendirebilme ve raporlaştırabilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tıp eğitimi alanındaki araştırmalarının özelliklerini tanımlayabilme
  2. Nicel araştırma yöntemlerini tıp eğitimi alanında uygulayabilme
  3. Nitel araştırma yöntemlerini tıp eğitimi alanında uygulayabilme
  4. Araştırma sonuçlarını değerlendirebilme
  5. Araştırmaları raporlayabilme
Dersin içeriğiTıp eğitimi alanındaki araştırmalarda kullanılabilecek nicel ve nitel yöntemler, bu yöntemlerin seçimi, araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve raporlaştırılması 
Kaynaklar*Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
*Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (2. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
*Creswell JW (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Boston: Pearson Education
*Norman, G.R., van der Vleuten, C.P.M., Newble, D.I. (2012). International Handbook of Research in Medical Education. Springer. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTıp eğitiminde araştırma alanları
2. HaftaTıp eğitiminde araştırmayı planlama
3. HaftaTıp eğitiminde örnek uygulamanın planlanması
4. HaftaTıp eğitiminde kullanılan niceliksel araştırma yöntemleri
5. HaftaTıp eğitiminde kullanılan niteliksel araştırma yöntemleri
6. HaftaÖrnek uygulamada araştırma yöntemini belirleme
7. HaftaAra sınav
8. HaftaNiceliksel araştırmalarda veri toplama
9. HaftaNiceliksel araştırmalarda verilerin değerlendirilmesi
10. HaftaNiteliksel araştırmalarda veri toplama
11. HaftaNiteliksel araştırmalarda verilerin değerlendirilmesi
12. HaftaÖrnek uygulamada verilerin toplanması ve değerlendirilmesi
13. HaftaAraştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
14. HaftaTıp eğitiminde araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav (proje)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü5351300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme      
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme     
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme     
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme     
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme     
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme     
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme    X
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme     
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme    X 
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme   X  
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme     
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek