TEB707 - TIP EĞİTİMİNDE SİMÜLASYON UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TIP EĞİTİMİNDE SİMÜLASYON UYGULAMALARI | TEB707 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | TEB 651 Tıp Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Süreçleri TEB 652 Tıp Eğitiminde Program Geliştirme TEB 653 Tıp Eğitiminde Ölçme Değerlendirme | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Barış Sezer, Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker | |||||
Dersin amacı | Tıp eğitiminde öğretim ve değerlendirmeyi simülasyon kullanarak tasarlayabilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Simülasyona dayalı eğitim ve değerlendirme yaklaşımlarını geliştirme | |||||
Kaynaklar | * Riley R. (2010) Manual of Simulation in Healthcare. * Dieckmann P. (2009) Using Simulations for Education, Training and Research. * Barrows HS. (1987) Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations * Wallace P. (2007) Coaching Standardized Patients. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Simülasyon Uygulamalarına Giriş |
2. Hafta | Simülasyon Merkezlerinin Tasarımı |
3. Hafta | Simülasyon Ortamlarında Öğrenme ve Öğretme |
4. Hafta | Simülasyon Senaryolarının Hazırlanması |
5. Hafta | Simülasyon Eğitimlerinde Çözümleme |
6. Hafta | Simülasyon Ortamlarında Değerlendirme |
7. Hafta | Düşük Teknolojili Simülasyonlar |
8. Hafta | Ara sınav (ödev) |
9. Hafta | Yüksek Teknolojili Simülasyonlar |
10. Hafta | Simüle/Standart Hastaların Kullanımı |
11. Hafta | Simüle/Standart Hastaların Yetiştirilmesi |
12. Hafta | Sanal Hasta/Hastane Uygulamaları |
13. Hafta | Simülasyon Eğitimlerinin Düzenlenmesi Uygulaması |
14. Hafta | Simülasyonun Kullanıldığı Değerlendirme Ortamları Uygulaması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 52 | 48 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | X | ||||
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme | X | ||||
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme | X | ||||
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme | X | ||||
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme | X | ||||
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | |||||
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme | |||||
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | X | ||||
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme | |||||
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme | X | ||||
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme | X | ||||
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek