TEB707 - TIP EĞİTİMİNDE SİMÜLASYON UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TIP EĞİTİMİNDE SİMÜLASYON UYGULAMALARI TEB707 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseTEB 651 Tıp Eğitiminde Öğrenme-Öğretme Süreçleri TEB 652 Tıp Eğitiminde Program Geliştirme TEB 653 Tıp Eğitiminde Ölçme Değerlendirme
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Barış Sezer, Doç. Dr. Gülşen Taşdelen Teker 
Dersin amacıTıp eğitiminde öğretim ve değerlendirmeyi simülasyon kullanarak tasarlayabilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğretimde simülasyon uygulamasının ilkelerini kavrayabilme
  2. Öğretim ve değerlendirmede simülasyon uygulamalarının farklarını açıklayabilme
  3. Öğretimin düzenlenmesinde simülasyon uygulayabilme
  4. Değerlendirme amaçlı simülasyon uygulayabilme
Dersin içeriğiSimülasyona dayalı eğitim ve değerlendirme yaklaşımlarını geliştirme 
Kaynaklar* Riley R. (2010) Manual of Simulation in Healthcare.
* Dieckmann P. (2009) Using Simulations for Education, Training and Research.
* Barrows HS. (1987) Simulated (Standardized) Patients and Other Human Simulations
* Wallace P. (2007) Coaching Standardized Patients. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSimülasyon Uygulamalarına Giriş
2. HaftaSimülasyon Merkezlerinin Tasarımı
3. HaftaSimülasyon Ortamlarında Öğrenme ve Öğretme
4. HaftaSimülasyon Senaryolarının Hazırlanması
5. HaftaSimülasyon Eğitimlerinde Çözümleme
6. HaftaSimülasyon Ortamlarında Değerlendirme
7. HaftaDüşük Teknolojili Simülasyonlar
8. HaftaAra sınav (ödev)
9. HaftaYüksek Teknolojili Simülasyonlar
10. HaftaSimüle/Standart Hastaların Kullanımı
11. HaftaSimüle/Standart Hastaların Yetiştirilmesi
12. HaftaSanal Hasta/Hastane Uygulamaları
13. HaftaSimülasyon Eğitimlerinin Düzenlenmesi Uygulaması
14. HaftaSimülasyonun Kullanıldığı Değerlendirme Ortamları Uygulaması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü5248300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi ile sürekli mesleki gelişim alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme   X  
2. Öğrenme ve öğretme ile ilgili kuram ve yaklaşımlar ve bunların dayandığı eğitim felsefeleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olabilme X   
3. Tıp ve sağlık bilimleri alanına özel öğretim yöntemlerini uygulayabilme   X 
4. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda eğitim programı geliştirebilme  X  
5. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapabilme   X 
6. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda programın değerlendirilmesine yönelik çalışmalar yapabilme     
7. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda uzmanlık düzeyindeki bilgilerini kullanarak araştırma yapabilme     
8. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda güncel eğitim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme   X 
9. Üst düzey düşünsel süreçleri kullanarak tıp eğitimi alanında bilimsel düşünce ve yöntem geliştirebilme      
10. Tıp eğitimcisi olarak görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirebilme  X   
11. Tıp ve sağlık bilimleri ile ilgili alanlarda öğretimin her düzeyinde toplumsal bakışı, meslekler arası işbirliğini önceleyerek bu alanların gereksinim duyduğu alanlarda danışmanlık yapabilme X   
12. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini, kanıta dayalı tıp çerçevesinde ve yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutabilme     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek