KLE660 - HASTANELERDE FARMASÖTİK BAKIM HİZMETLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HASTANELERDE FARMASÖTİK BAKIM HİZMETLERİ KLE660 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rol Oynama/Dramatize Etme
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof .Dr. Kutay Demirkan, Doç. Dr. Aygin Ekincioğlu 
Dersin amacıKlinik eczacılık hizmetlerinde, hastanelerde akılcı ilaç kullanımının sağlanmasına yönelik bakım hizmetlerini ve tedavi sürecini öğrenmek ve öğrenilen bilgiye dair uygulama becerisi kazandırmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. I. Hastanelerde farmasötik bakım hizmetlerini öğrenir.
  2. II. Hastanelerde akılcı ilaç kullanımı konusunda bilgi sahibi olur.
  3. III. Hastanelerde gözlenebilecek olan advers olaylar, ilaç etkileşimleri ve ilaç hataları gibi konularda bilgi sahibi olur.
  4. IV. Hastane eczacılığı yönetim ve uygulamaları hakkında bilgi edinir.
  5. V. İlaç tedavi komitesi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamaları öğrenir.
Dersin içeriğiHastanelerde farmasötik bakım hizmet sunumu: temel prensipler;
Hastanelerde akılcı ilaç kullanımı konusunda yasal düzenlemeler;
Hastanelerde advers olaylar / ilaç hataları; izlemi ve yönetimi;
Hastane eczacılığı ve eczane yönetimi: temel görev ve sorumluluklar;
Hastane eczacılığı: uzmanlık gerektiren alanlar (enfeksiyon, nütrisyon, onkoloji);
Hastanelerde kalite güvencesi ve akreditasyon;
Hastanelerde ilaç kullanımının değerlendirilmesi ve eczacının rolü. 
KaynaklarApplied Therapeutics: The Clinical Use of Drugs, Eighth Edition Mary Anne Koda-Kimble, Pharm.D.; Lloyd Y. Young, Pharm.D. Published by Lippincott, Williams & Wilkins
Nonprescription Product Therapeutics Published by Lippincott Williams & Wilkins.
Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach, Sixth Edition DiPiro JT Published by McGraw Hill
Textbook of Therapeutics: Drug and Disease Management Herfindal & Gourley Published by Lippincott Williams & Wilkins
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1-2. Editör; Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Güneş Kitabevi, 2012, Ankara
Stockley's Drug Interactions, 8th Edition, Ed:Karen Baxter, Pharmaceutical Press, 2008, London, Chicago. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHastanelerde farmasötik bakım hizmet sunumu: temel prensipler
2. HaftaHastanelerde farmasötik bakım hizmet sunumu: temel prensipler
3. HaftaHastanelerde akılcı ilaç kullanımı konusunda yasal düzenlemeler
4. HaftaHastanelerde advers olaylar / ilaç hataları: genel kavramlar / tanımlar
5. HaftaHastanelerde advers olaylar / ilaç hataları: örnekler
6. HaftaHastanelerde advers olaylar / ilaç hataları; izlemi ve yönetimi
7. HaftaHastane eczacılığı ve eczane yönetimi: temel görev ve sorumluluklar
8. HaftaHastane eczacılığı ve eczane yönetimi: temel görev ve sorumluluklar
9. HaftaAra sınav
10. HaftaHastane eczacılığı: uzmanlık gerektiren alanlar (enfeksiyon, nütrisyon, onkoloji)
11. HaftaHastane eczacılığı: uzmanlık gerektiren alanlar (enfeksiyon, nütrisyon, onkoloji)-sunum
12. HaftaHastanelerde kalite güvencesi ve akreditasyon
13. HaftaHastanelerde ilaç kullanımının değerlendirilmesi ve eczacının rolü
14. HaftaHastanelerde ilaç kullanımının değerlendirilmesi ve eczacının rolü- proje sunum
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12336
Sunum / Seminer Hazırlama21122
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3287180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eczacılık lisansüstü eğitimi sırasında edindiği multidisipliner bilgi ve becerileri, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik kurallar çerçevesinde mesleğin uygulama alanlarında kullanır.     X
2. Atatürk ilkelerine bağlı, orta veya ileri düzeyde İngilizce bilen, alanında donanımlı eczacı olarak topluma hizmet verir.     X
3. Toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için mesleki bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek ilgili yasal otoriteler, meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlar ile birlikte çalışır.   X 
4. Klinik eczacılığın esaslarını öğrenir; bu bilgilerini sağlığı korumak, iyileşmeyi sağlamak ve hastalığı önlemek amacıyla kullanır; ve amaçla diğer sağlık personeli ile ekip çalışması içinde birlikte hareket eder.    X
5. Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birim-komitelere ve topluma eczacılık alanında bilimsel, objektif, güvenilir ve güncel bilgi kaynağı olarak hizmet sunar.    X
6. İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini göz önünde bulundurarak terapötik ilaç izlemi yapar ve laboratuvar verilerini değerlendirilerek tedavinin optimize edilmesi için sağlık personeline önerilerde bulunur.    X
7. İlaçların güvenli, uygun ve maliyet-etkin şekilde kullanımı için diğer sağlık personeli ile iletişim kurar ve tedavi sonuçlarını izler.    X
8. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, ilaç yan etkisi ve toksisitesi, ilaç hatalarının izlenmesi ve önlenmesi konularında bilgi sahibidir.     X
9. İlaç dozaj şekillerinin kullanım teknikleri ve ilaç kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken konularda (etkileşim, yan etki, ilaç suistimali, uyunç problemleri) hastaları bilgilendirir    X
10. Bilimsel kaynakları ve ilgili bilişim sistemlerini etkin biçimde kullanır; bilgiyi değerlendirerek bağımsız araştırma yapar, bulgularını rapor halinde ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunar ve yayınlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek