KLE600-01 - ÖZEL KONULAR-I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR-I KLE600-01 3. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.S.Kutay Demirkan 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler ve etik kurallara uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda; - tez konusu ile ilgili literatür araştırması yapacak, - bilimsel çalışma yapacak - deneysel çalışmaya dayalı veri toplayıp, verileri analiz edecek - araştırma bulgularını yorumlayacak, - araştırma bulgularından sonuç çıkaracak ve önerilerde bulunacak, - araştırmayı raporlaştıracak ve araştırmayı savunacaktır.
Dersin içeriği- Tez konusunun belirlenmesi
- Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
- Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
- Deneysel çalışmalar sonucu verilerin toplaması
- Verilerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi
- Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatürler
Applied Therapeutics: The Clinical Use of Drugs, Eighth Edition Mary Anne Koda-Kimble, Pharm.D.; Lloyd Y. Young, Pharm.D. Published by Lippincott, Williams & Wilkins
Nonprescription Product Therapeutics Published by Lippincott Williams & Wilkins.
Pharmacotherapy: A Pathophysiologic Approach, Sixth Edition DiPiro JT Published by McGraw Hill
Textbook of Therapeutics: Drug and Disease Management Herfindal & Gourley Published by Lippincott Williams & Wilkins
Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1-2. Editör; Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Güneş Kitabevi, 2012, Ankara
Stockley's Drug Interactions, 8th Edition, Ed:Karen Baxter, Pharmaceutical Press, 2008, London, Chicago. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTez konusunun belirlenmesi
2. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
3. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
4. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
5. HaftaTez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
6. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
7. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
8. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
9. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
10. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
11. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
12. HaftaAraştırma çalışmasının yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi
13. HaftaTez yazımı
14. HaftaTez yazımı
15. HaftaTez yazımı
16. HaftaTez savunması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1020200
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama1411154
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eczacılık lisansüstü eğitimi sırasında edindiği multidisipliner bilgi ve becerileri, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik kurallar çerçevesinde mesleğin uygulama alanlarında kullanır.     X
2. Atatürk ilkelerine bağlı, orta veya ileri düzeyde İngilizce bilen, alanında donanımlı eczacı olarak topluma hizmet verir.     X
3. Toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için mesleki bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek ilgili yasal otoriteler, meslek örgütleri, ilaç endüstrisi ve diğer paydaşlar ile birlikte çalışır.    X
4. Klinik eczacılığın esaslarını öğrenir; bu bilgilerini sağlığı korumak, iyileşmeyi sağlamak ve hastalığı önlemek amacıyla kullanır; ve amaçla diğer sağlık personeli ile ekip çalışması içinde birlikte hareket eder.    X
5. Güncel ve kanıta dayalı veri ve bilgi kaynaklarını kullanarak hasta ve yakınlarına, meslektaşlarına, diğer sağlık personeline, kurumlardaki ilgili birim-komitelere ve topluma eczacılık alanında bilimsel, objektif, güvenilir ve güncel bilgi kaynağı olarak hizmet sunar.    X
6. İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini göz önünde bulundurarak terapötik ilaç izlemi yapar ve laboratuvar verilerini değerlendirilerek tedavinin optimize edilmesi için sağlık personeline önerilerde bulunur.    X
7. İlaçların güvenli, uygun ve maliyet-etkin şekilde kullanımı için diğer sağlık personeli ile iletişim kurar ve tedavi sonuçlarını izler.    X
8. İlaç etkileşmeleri ve geçimsizlikleri, ilaç yan etkisi ve toksisitesi, ilaç hatalarının izlenmesi ve önlenmesi konularında bilgi sahibidir.     X
9. İlaç dozaj şekillerinin kullanım teknikleri ve ilaç kullanımına yönelik dikkat edilmesi gereken konularda (etkileşim, yan etki, ilaç suistimali, uyunç problemleri) hastaları bilgilendirir    X
10. Bilimsel kaynakları ve ilgili bilişim sistemlerini etkin biçimde kullanır; bilgiyi değerlendirerek bağımsız araştırma yapar, bulgularını rapor halinde ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunar ve yayınlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek