İNT662 - KİTLE İMHA SİLAHLARININ YAYILMASININ ÖNLENMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KİTLE İMHA SİLAHLARININ YAYILMASININ ÖNLENMESİ | İNT662 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Şebnem Udum | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilere kitle imha silahlarının uluslararası güvenlik için oluşturduğu tehditleri ve bu tehditleri bertaraf etmek için gösterilen çabaları ve rejimleri tanıtmayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders kitle imha silahlarının yayılmasının önlenmesi çabalarına odaklanmaktadır. Nükleer, kimyasal, biyolojik silahlar ve bunların taşıma vasıtaları uluslararası güvenlik için ciddi bir tehdit oluşturmaktadır. Bu ders tehdidin boyutlarını, askeri yetenekleri, devletlerin kitle imha silahlarına yönelme nedenlerini ve teknolojileri ele almakta, bu tehdide verilen karşılıklara bakmakta, ve kitle imha silahlarının yayılmasının uluslararası güvenlik açısından halihazırda ve gelecekte olacak sorunları incelemektedir. | |||||
Kaynaklar | Joseph Cirincione with Jon Wolfsthal and Miriam Rajkumar, Deadly Arsenals: Tracking Weapons of Mass Destruction, Washington, D.C.: Carnegie Endowment for International Peace, 2002. Scott D. Sagan, ?Why Do States Build Nuclear Weapons?? International Security, Vol. 21, No. 3, Winter 1996/1997, pp. 54-86. Eric Croddy et al., Chemical and Biological Warfare: A Comprehensive Survey for the Concerned Citizen. Mitchell Reiss and Robert Litwak eds., Nuclear Proliferation After the Cold War, Washington, D.C.: Woodraw Wilson Center Press,1994. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Kitle İmha Silahlarının Yayılması Tehdidi |
3. Hafta | Yayılmanın Sebepleri: Küresel, Bölgesel ve İç sebepler |
4. Hafta | Nükleer Silahlar ve Yayılmalarının Önlenmesi |
5. Hafta | Kimyasal ve Biyolojik Silahlar ve Yayılmalarının Önlenmesi |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Füze Yayılması |
8. Hafta | Uluslararası Yayılmayı Önleme Rejimi: Nükleer |
9. Hafta | Uluslararası Yayılmayı Önleme Rejimi: Kimyasal, Biyolojik ve Füze |
10. Hafta | Bölgesel Yayılmayı Önleme Faaliyetleri ve Tek Taraflı Adımlar |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Yayılmayı Önleme Rejimlerinin Sorunları: NPT |
13. Hafta | Kurumsal ve Uygulamadaki Sorunlar: CWC ve BTWC |
14. Hafta | Sovyet KİS Mirası |
15. Hafta | Bölgesel Sorunlar: Orta Doğu, Güney Asya ve Doğu Asya |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 19 | 19 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 29 | 29 |
Toplam İş Yükü | 32 | 86 | 190 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek