ERF729 - RADYOFARMASÖTİKLER ve İLAÇ TAŞIYICI SİSTEMLE(İNG)
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
RADYOFARMASÖTİKLER ve İLAÇ TAŞIYICI SİSTEMLE(İNG) | ERF729 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Suna Erdoğan | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, öğrencilere klinikte kullanılan partiküler veya kolloidal yapıdaki radyofarmasötikleri tanıtmak, ilaç taşıyıcı sistemlerin (lipozom, niozom, sfingozom, kitozom, mikroküre vs.) radyofarmasi alanındaki kullanımlarını, radyoaktif işaretleme metodlarını, yeni bir radyofarmasötik tasarımını öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Yeni radyofarmasötik dizaynı, işaretleme metodları - Radyoaktif işaretli peptid proteinler, makroagregatlar; özellikleri ve- kullanımları - Radyoaktif işaretli kolloidler; özellikleri ve kullanımları - Radyoaktif işaretli kırmızı kan hücreleri, lökosit ve plateletler, fibrinojen vs.; özellikleri ve kullanımları - Radyoaktif işaretli monoklonal antikorlar; özellikleri ve kullanımları - Radyoaktif işaretli partiküler ilaç taşıyıcı sistemler (lipozomlar, niozomlar, sfingozomlar, mikroküreler, nanopartiküller, kitozomlar vs.) | |||||
Kaynaklar | 1- IAEA TEC. DOC 1029, Modern Trends in Radiopharmaceuticals for Diagnosis and Therapy, 1998 2- P.A. Schubiger, G. Westera, Progress in Radiopharmacy, 1992. 3- GM Pomper, JG Gelovani, Molecular Imaging in Oncology, 2008. 4- S Vallabhajosula, Molecular Imaging, Radiopharmaceuticals for PET and SPECT, 2009. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Yeni radyofarmasötik dizaynı, işaretleme metodları |
3. Hafta | Radyoaktif işaretli peptid proteinler, makroagregatlar; özellikleri ve kullanımları |
4. Hafta | Radyoaktif işaretli peptid proteinler, makroagregatlar; özellikleri ve kullanımları (devam) |
5. Hafta | Radyoaktif işaretli kolloidler; özellikleri ve kullanımları |
6. Hafta | Radyoaktif işaretli kan hücreleri; kırmızı kan hücreleri, lökosit ve plateletler, fibrinojen vs.; özellikleri ve kullanımları |
7. Hafta | Radyoaktif işaretli kan hücreleri; kırmızı kan hücreleri, lökosit ve plateletler, fibrinojen vs.; özellikleri ve kullanımları (devam) |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Radyoaktif işaretli monoklonal antikorlar; özellikleri ve kullanımları |
10. Hafta | Radyoaktif işaretli monoklonal antikorlar; özellikleri ve kullanımları (devam) |
11. Hafta | Radyoaktif işaretli partiküler ilaç taşıyıcı sistemler (lipozomlar, niozomlar, sfingozomlar, mikroküreler, nanopartiküller vs.) |
12. Hafta | Radyoaktif işaretli partiküler ilaç taşıyıcı sistemler (lipozomlar, niozomlar, sfingozomlar, mikroküreler, nanopartiküller vs.) (devam) |
13. Hafta | Radyoaktif işaretli partiküler ilaç taşıyıcı sistemler (lipozomlar, niozomlar, sfingozomlar, mikroküreler, nanopartiküller, kitozomlar vs.) (devam) |
14. Hafta | Radyoaktif işaretli partiküler ilaç taşıyıcı sistemler (lipozomlar, niozomlar, sfingozomlar, mikroküreler, nanopartiküller, kitozomlar vs.) (devam) |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 66 | 66 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 30 | 162 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyoaktivitenin özelliklerini, biyolojik etkilerini ve radyasyondan korunma ilkelerini bilir. | X | ||||
2. Radyoaktif maddeleri ve bunların özelliklerini bilir. Bu bilgileri yeni radyofarmasötiklerin geliştirilmesinde kullanır. | X | ||||
3. Radyofarmasötiklerin vücuda verildikten sonraki biyodağılımlarını ve bunu değiştirebilecek durumları, lokalizasyonunu ve hücreye alınış mekanizmalarını, etki mekanizmalarını, istenmeyen etkilerini, ilaçlarla etkileşimlerini bilir. | X | ||||
4. Yeni bir radyofarmasötik tasarlar, formülasyonu, üretimi, stabilitesi, kalite güvencesiyle ilgili çalışmaları planlar, yürütür. Çalışmalar sırasında alana özgü cihazları etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5. Radyasyonun farmasötikler, kozmetikler, hammaddeleri, ilaç taşıyıcı sistemler ve tıbbi cihazlar üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibidir, gama radyasyonun neden olabileceği değişikliklerin nasıl kontrol edileceğini/önleneceğini bilir. | X | ||||
6. Alana yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım, uygulama geliştirir ya da var olanı kendi alanına veya farklı alana uygular. | X | ||||
7. Güncel kaynakları kullanarak araştırma ve deneysel tasarım yapar, çalışmayı yürütür, sonuçları analiz eder ve yorumlar. Araştırmayı ulusal/uluslararası dergide yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | X | ||||
8. Edindiği kuramsal ve pratik bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir. | X | ||||
9. Çalışmalarını etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek