İDÖ623 - YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİM ve GÖSTERG

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİM ve GÖSTERG İDÖ623 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. İsmail Fırat ALTAY 
Dersin amacıİngiliz Dili öğretiminde kültürün ve sözsüz iletişimin göstergebilim vasıtasıyla öğretilmesi ve bu yolla dil öğretinde daha iyi bir seviyeye ulaşıp öğrencilerin bilgi ve bilinç düzeyini yükseltmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; İngiliz Dili Öğretinde sözsüz iletişimde bilgi sahibi olur.
  2. Sözsüz iletişim öğeleri hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Sözsüz iletişim öğelerini etkili biçimde kullanır.
  4. Dil öğretinde kültürün önemini kavrar.
  5. İngilizce öğretinde kültürel unsurların önemini aktivitelerinde vurgular
  6. Sözsüz iletişim, göstergebilim ve kültür içeren aktiviteler hazırlayabilir.
Dersin içeriğiKültürel değerler ve bunları işaret eden simgeler, bunların sözlü ve sözsüz iletişimdeki yeri. Sözsüz iletişimin parçası olan kinesics, proksemics, postur, vücut duruşu, göz teması, jest ve mimikler, aksesuarlar ve diğer öğelerin kullanımı. Bunların sınıf ortamında özellikle öğrenci ? öğretmen iletişiminde kullanılması. Bununla beraber, kültür ? dil ilişkisinin yeri ve önemi. Dil öğretiminde kültüre nasıl yer verileceği üzerinde durulması. Göstergebilim sayesinde dil kültür ilişkisi daha iyi anlaşılabilmesi için yapılması gerekenler ve bu şekilde dil öğrenmedeki verim almaya yönelik aktiviteler.  
KaynaklarChandler, D. (2002). Semiotics: The Basics. London: Routledge.
Danesi, M. (2000). Semiotics in Language Education. New York: Walter de Gruyter GmbH.
Altay, İ. F. (2005). ?Developing Cultural awareness.? Journal of Language and Linguistic studies. 170-182, 2005 (2).
Erton, İ. (2006). ?Semiotic Nature of Language Teaching Methods in foreign Language Learning and Teaching.? Journal of Language and Linguistic studies. 170-182, 2006 (1).
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel kavram ve kuramların incelenmesi
2. HaftaVücut dili bilgilendirme ve temel düzeyde incelenmesi
3. HaftaDil ve kültür üzerine bilgilendirme ve temel düzeyde incelenmesi
4. HaftaDil öğretiminde alt seviyelerde vücut dili kullanımı
5. HaftaDil öğretiminde ileri seviyelerde vücut dili kullanılması
6. HaftaAra sınav
7. HaftaKültürün simgelerle ve İngilizce öğretimiyle bağlantısı
8. Haftaİngilizce ders kitaplarında ve metinlerde göstergebilim ve vücut dili
9. Haftaİngilizce ders kitaplarında ve metinlerde göstergebilim ve vücut dilinin incelenmesi
10. Haftaİleri düzey metinlerde durgu incelenmesi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaGöstergebilim ve vücut dilinin ders kitabı dışında incelenmesi
13. HaftaKültürün simgelerle ve ingilizce öğretimiyle bağlantısını irdeleme
14. HaftaGenel tekrar
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13838
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi17878
Toplam İş Yükü30123214

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.   X 
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X 
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X 
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek