İDÖ623 - YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİM ve GÖSTERG
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİM ve GÖSTERG | İDÖ623 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. İsmail Fırat ALTAY | |||||
Dersin amacı | İngiliz Dili öğretiminde kültürün ve sözsüz iletişimin göstergebilim vasıtasıyla öğretilmesi ve bu yolla dil öğretinde daha iyi bir seviyeye ulaşıp öğrencilerin bilgi ve bilinç düzeyini yükseltmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kültürel değerler ve bunları işaret eden simgeler, bunların sözlü ve sözsüz iletişimdeki yeri. Sözsüz iletişimin parçası olan kinesics, proksemics, postur, vücut duruşu, göz teması, jest ve mimikler, aksesuarlar ve diğer öğelerin kullanımı. Bunların sınıf ortamında özellikle öğrenci ? öğretmen iletişiminde kullanılması. Bununla beraber, kültür ? dil ilişkisinin yeri ve önemi. Dil öğretiminde kültüre nasıl yer verileceği üzerinde durulması. Göstergebilim sayesinde dil kültür ilişkisi daha iyi anlaşılabilmesi için yapılması gerekenler ve bu şekilde dil öğrenmedeki verim almaya yönelik aktiviteler. | |||||
Kaynaklar | Chandler, D. (2002). Semiotics: The Basics. London: Routledge. Danesi, M. (2000). Semiotics in Language Education. New York: Walter de Gruyter GmbH. Altay, İ. F. (2005). ?Developing Cultural awareness.? Journal of Language and Linguistic studies. 170-182, 2005 (2). Erton, İ. (2006). ?Semiotic Nature of Language Teaching Methods in foreign Language Learning and Teaching.? Journal of Language and Linguistic studies. 170-182, 2006 (1). |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavram ve kuramların incelenmesi |
2. Hafta | Vücut dili bilgilendirme ve temel düzeyde incelenmesi |
3. Hafta | Dil ve kültür üzerine bilgilendirme ve temel düzeyde incelenmesi |
4. Hafta | Dil öğretiminde alt seviyelerde vücut dili kullanımı |
5. Hafta | Dil öğretiminde ileri seviyelerde vücut dili kullanılması |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Kültürün simgelerle ve İngilizce öğretimiyle bağlantısı |
8. Hafta | İngilizce ders kitaplarında ve metinlerde göstergebilim ve vücut dili |
9. Hafta | İngilizce ders kitaplarında ve metinlerde göstergebilim ve vücut dilinin incelenmesi |
10. Hafta | İleri düzey metinlerde durgu incelenmesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Göstergebilim ve vücut dilinin ders kitabı dışında incelenmesi |
13. Hafta | Kültürün simgelerle ve ingilizce öğretimiyle bağlantısını irdeleme |
14. Hafta | Genel tekrar |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 38 | 38 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 78 | 78 |
Toplam İş Yükü | 30 | 123 | 214 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek