İDÖ622 - YABANCİ DİL EĞİTİMİNDE KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YABANCİ DİL EĞİTİMİNDE KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ | İDÖ622 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum, Veri toplantıları, Pratik | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd. Doç. Dr. Olcay Sert | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, özellikle Ingiliz Dili Eğitimi sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, öğrencilerin sosyal etkileşime bir yaklaşım olarak ve kurumsal konuşmaları (örn., dil sınıflarındaki söylem) çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak konuşma çözümlemesini anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Yabancı dil sınıflarında ve günlük etkileşimde sözlü sıra alma (turn taking), onarım (repair) ve etkileşim desenleri (interactional patterns) 2. Konuşma Çözümlemesi yönteminde veri toplama ve çeviriyazın (transcription) 3. Öğretmenlerin sözel ve sözsüz eylemleri ve dil öğretimi süreçlerine etkileri 4. İkinci dil ediniminde Konuşma Çözümlemesi (CA-for-SLA) 5. Yabancı dil öğretmenlerinin ve öğrencilerin Etkileşimsel yetisi | |||||
Kaynaklar | Firth, A. and Wagner, J. 1997. On Discourse, Communication and (some) fundamental concepts in SLA research. The Modern Language Journal. 81, 285-300. Firth, A. and Wagner, J. 2007. Second ? foreign language learning as a social accomplishment: elaborations on a reconceptualized SLA. The Modern Language Journal. 91, 800?819. Goodwin, C. 2013. The co-operative, transformative organization of human action and knowledge. Journal of Pragmatics. 46(1), 8-23. Hellermann, J. 2008. Social Actions for Classroom Language Learning. Clevedon: Multilingual Matters. Hellermann, J. 2011. Members? methods, members? competencies: looking for evidence of language learning in longitudinal investigations of other-initiated repair. In J. K. Hall, J. Hellermann, and S. Pekarek Doehler (eds.) L2 Interactional Competence and Development (pp. 147-172). Bristol: Multilingual Matters. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konuşma Çözümlemesine giriş: ilke ve yöntemler |
2. Hafta | Konuşma Çözümlemesinde veri toplama ve araştırma etiği |
3. Hafta | Konuşma ve etkileşimi çeviriyazına dönüştürme |
4. Hafta | Konuşmada ardışık organizasyon |
5. Hafta | Günlük konuşma ve sınıf etkileşiminde `onarım? |
6. Hafta | Tercih organizasyonu |
7. Hafta | Pratik |
8. Hafta | Bedenleşmiş eylem ve çokkiplilik |
9. Hafta | Konuşmada epistemik |
10. Hafta | Konuşma Çözümlemesi ve sınıf etkileşimi |
11. Hafta | Etkileşimsel yeti ve KÇ-İDE |
12. Hafta | Konuşma Çözümlemesi ve öğretmenlerin etkileşimsel yetisi |
13. Hafta | Veri toplantısı |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 34 | 34 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 33 | 158 | 250 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek