İDÖ622 - YABANCİ DİL EĞİTİMİNDE KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YABANCİ DİL EĞİTİMİNDE KONUŞMA ÇÖZÜMLEMESİ İDÖ622 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum, Veri toplantıları, Pratik  
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Olcay Sert 
Dersin amacıBu dersin amacı, özellikle Ingiliz Dili Eğitimi sınıflarındaki etkileşime odaklanarak, öğrencilerin sosyal etkileşime bir yaklaşım olarak ve kurumsal konuşmaları (örn., dil sınıflarındaki söylem) çözümleyebilmelerine yönelik bir yöntemler bütünü olarak konuşma çözümlemesini anlamalarını ve kullanabilmelerini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenciler, konuşma çözümlemesi ilke ve tekniklerini yabancı dil sınıflarındaki söylem çerçevesinde anlamış olacaktır.
  2. Dil sınıflarından toplanan ses ve video kayıtlarını çeviriyazına dönüştürebileceklerdir.
  3. Yüz yüze iletişimin temel prensiplerini anlamış olacaklardır.
  4. Dil sınıflarındaki öğretim ve öğrenim süreçlerini mikro-analitik olarak çözümleyebileceklerdir.
Dersin içeriği1. Yabancı dil sınıflarında ve günlük etkileşimde sözlü sıra alma (turn taking), onarım (repair) ve etkileşim desenleri (interactional patterns)
2. Konuşma Çözümlemesi yönteminde veri toplama ve çeviriyazın (transcription)
3. Öğretmenlerin sözel ve sözsüz eylemleri ve dil öğretimi süreçlerine etkileri
4. İkinci dil ediniminde Konuşma Çözümlemesi (CA-for-SLA)
5. Yabancı dil öğretmenlerinin ve öğrencilerin Etkileşimsel yetisi
 
KaynaklarFirth, A. and Wagner, J. 1997. On Discourse, Communication and (some) fundamental concepts in SLA research. The Modern Language Journal. 81, 285-300.
Firth, A. and Wagner, J. 2007. Second ? foreign language learning as a social accomplishment: elaborations on a reconceptualized SLA. The Modern Language Journal. 91, 800?819.
Goodwin, C. 2013. The co-operative, transformative organization of human action and knowledge. Journal of Pragmatics. 46(1), 8-23.
Hellermann, J. 2008. Social Actions for Classroom Language Learning. Clevedon: Multilingual Matters.
Hellermann, J. 2011. Members? methods, members? competencies: looking for evidence of language learning in longitudinal investigations of other-initiated repair. In J. K. Hall, J. Hellermann, and S. Pekarek Doehler (eds.) L2 Interactional Competence and Development (pp. 147-172). Bristol: Multilingual Matters.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKonuşma Çözümlemesine giriş: ilke ve yöntemler
2. HaftaKonuşma Çözümlemesinde veri toplama ve araştırma etiği
3. HaftaKonuşma ve etkileşimi çeviriyazına dönüştürme
4. HaftaKonuşmada ardışık organizasyon
5. HaftaGünlük konuşma ve sınıf etkileşiminde `onarım?
6. HaftaTercih organizasyonu
7. HaftaPratik
8. HaftaBedenleşmiş eylem ve çokkiplilik
9. HaftaKonuşmada epistemik
10. HaftaKonuşma Çözümlemesi ve sınıf etkileşimi
11. HaftaEtkileşimsel yeti ve KÇ-İDE
12. HaftaKonuşma Çözümlemesi ve öğretmenlerin etkileşimsel yetisi
13. HaftaVeri toplantısı
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler230
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje13434
Ödevler24080
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü33158250

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.   X 
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.    X 
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X 
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek