İDÖ704 - İNG. SINIFLARINDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİR. TEKNK.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNG. SINIFLARINDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİR. TEKNK. İDÖ704 2. Yarıyıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Sunuş, Buluş ve Araştırma Teknikleri  
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.İsmail Hakkı Mirici 
Dersin amacıÖğrencilerin sınıf bazlı ölçme değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimlerini kendi öğretme ortamlarında uygulamalarını ve bu gibi konularda bilimsel araştırmalar yapabilmelerini sağlamak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Farklı yaş grupları, dil düzeyleri ve öğrenme biçemleri için dil testleri hazırlar.
  2. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma, kelime ve dilbilgisini test etmek için ayrık ve bütüncül biçimde sınav hazırlar.
  3. Betimlemeli çıkarımsal istatistik hesaplamaları ve sınav tasarımının altında yatan ilkeleri bilir.
  4. Test kurgulama aşamalarını, madde analizini ve test puanlarının yorumlanmasını bilir.
  5. Ölçünleştirilmiş testlerin değerlendirilmesini yapar.
  6. Dil becerilerinin CEFR ölçütlerine göre değerlendirmesini yapar.
Dersin içeriğiSınıf bazlı ölçme değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri, bu tür testlerin geliştirilme ve değerlendirilmeleri ve mevcut diğer ölçme yöntemleri (örn.: portfolyo, öz değerlendirme, öğrenen günceleri) 
Kaynaklar? Brown, J. D., Hudson, T., Norris, J., & Bonk, W. J. (2002). An investigation of second language task-based performance assessments. Honolulu: University of Hawaii.
? Davidson, F., & B. K. Lynch (2002). Testcraft: Writing and using language test specifications. New Haven: Yale University Press.
? Davies, A et al. (1999). Dictionary of language testing. Cambridge, UK: CUP.
? Hughs, A. (1989). Testing for language teachers. Cambridge, UK: CUP
? Oosterhof, A. (2003). Developing and using classroom assessments. Columbus, Ohio; Merrill Prentice Hall.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaDil yeterliliğinin ölçülmesi
3. HaftaÖlçmenin temelleri
4. HaftaSözlü dilin değerlendirilmesi I
5. HaftaSözlü dilin değerlendirilmesi II
6. HaftaOkuma ve yazma becerilerinin değerledirilmesi I
7. HaftaOkuma ve yazma becerilerinin değerledirilmesi II
8. HaftaArasınav
9. HaftaPerformans değerlendirmesi
10. HaftaTest spesifikasyonu
11. HaftaTest spesifikasyonu
12. HaftaTestin uygulanması, notlanması ve etiği
13. HaftaDeğerlendirme sonuçlarını kullanarak öğretimi belirleme
14. HaftaGenel tekrar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı5050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje17070
Ödevler16666
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi19898
Toplam İş Yükü31243360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.   X 
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.   X 
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.   X 
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.   X 
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X 
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek