İDÖ704 - İNG. SINIFLARINDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİR. TEKNK.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNG. SINIFLARINDA ÖLÇME ve DEĞERLENDİR. TEKNK. | İDÖ704 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Sunuş, Buluş ve Araştırma Teknikleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.İsmail Hakkı Mirici | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin sınıf bazlı ölçme değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimlerini kendi öğretme ortamlarında uygulamalarını ve bu gibi konularda bilimsel araştırmalar yapabilmelerini sağlamak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sınıf bazlı ölçme değerlendirme üzerine temel kavram, ilke ve kurgular; farklı testler ve sınama biçimleri (örn.: yeterlilik, başarı, bulgulayıcı ve/veya yerleştirme amaçlı sınama, doğrudan ve dolaylı sınama, ayrık nitelikli ve bütüncül sınama, ölçün ve ölçüt temelli sınama, öznel ve nesnel sınama, iletişimsel sınama), geniş boyutlu dil ölçme amaçları için değişik soru türleri, bu tür testlerin geliştirilme ve değerlendirilmeleri ve mevcut diğer ölçme yöntemleri (örn.: portfolyo, öz değerlendirme, öğrenen günceleri) | |||||
Kaynaklar | ? Brown, J. D., Hudson, T., Norris, J., & Bonk, W. J. (2002). An investigation of second language task-based performance assessments. Honolulu: University of Hawaii. ? Davidson, F., & B. K. Lynch (2002). Testcraft: Writing and using language test specifications. New Haven: Yale University Press. ? Davies, A et al. (1999). Dictionary of language testing. Cambridge, UK: CUP. ? Hughs, A. (1989). Testing for language teachers. Cambridge, UK: CUP ? Oosterhof, A. (2003). Developing and using classroom assessments. Columbus, Ohio; Merrill Prentice Hall. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Dil yeterliliğinin ölçülmesi |
3. Hafta | Ölçmenin temelleri |
4. Hafta | Sözlü dilin değerlendirilmesi I |
5. Hafta | Sözlü dilin değerlendirilmesi II |
6. Hafta | Okuma ve yazma becerilerinin değerledirilmesi I |
7. Hafta | Okuma ve yazma becerilerinin değerledirilmesi II |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Performans değerlendirmesi |
10. Hafta | Test spesifikasyonu |
11. Hafta | Test spesifikasyonu |
12. Hafta | Testin uygulanması, notlanması ve etiği |
13. Hafta | Değerlendirme sonuçlarını kullanarak öğretimi belirleme |
14. Hafta | Genel tekrar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 70 | 70 |
Ödevler | 1 | 66 | 66 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 98 | 98 |
Toplam İş Yükü | 31 | 243 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek