HDK617 - ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE SİM. ÖĞRET. I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE SİM. ÖĞRET. I | HDK617 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası Diğer: Simülasyon uygulaması, standart hasta uygulaması, vaka tartışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Gülten Koç, Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Yücel, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Uslu Şahan | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrenciye, anne ve çocuk sağlığının simülasyon aracılığıyla öğretimine ve becerilerin değerlendirilmesine ilişkin konularda bilgi ve beceri kazandırır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin kapsamında aşağıdaki konular yer almaktadır: Öğretim beceri ve yetkinlik kavramlarını, öğrenme teorileri, türleri; eğitimcinin sahip olması gereken özellikleri, | |||||
Kaynaklar | 1. Kitap, makale, elektronik kaynaklar 2. VCD, DVD ve diger kayıtlar 3. Örnek senaryolar, klinik deneyimi olan kişiler Kitap, makale ve elektronik kaynaklar: Abeer AS, Ramadan FH, El-Gueneidy MM, Gaafer MM. Using Objective Structured Clinical Examination (OSCE) in Undergraduate Psychiatric Nursing Education: Is it Reliable and Valid? Nurse Educ Today 2012;32(3):283-8. Ahmed K, Miskovic D, Darzi A, Athanasiou T, Hanna GB. Observational Tools for Assessment of Procedural Skills:A Systematic Review. Am J Surg 2011;202(4):469-80. Barry M, Noonan M, Brandshow C, Murphy-Tighe S. An Exploration of Student Midwives? Experiences of the Objective Structured Clinical Examination Assessment Process. Nurse Educ Today 2011 (doi:10.1016/j.nedt.2011.09.007) Fidment, S. The Objective Structured Clinical Exam (OSCE): A Qualitative Study on Student Experiences in Healthcare. Student Engagement and Experience Journal 2012;1(1):1-8. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders amaç ve hedeflerinin ve ders programının açıklanması |
2. Hafta | Hemşirelikte kullanılan öğrenme teorileri |
3. Hafta | Anne- çocuk hemşireliği öğretimi, beceri eğitiminin önemi ve yetkinlik kavramı |
4. Hafta | Beceri eğitiminde eğitimcinin ve öğrenenin sorumlulukları Beceri eğitiminde kullanılan ortamlar |
5. Hafta | Beceri eğitiminde kullanılan yöntemler Ülkemiz ve Dünyadaki uygulamaların karşılaştırılması |
6. Hafta | Beceri eğitiminde kullanılan yöntemler Ülkemiz ve Dünyadaki uygulamaların karşılaştırılması |
7. Hafta | Yenileşimci yöntemler Beceri eğitiminde simülasyonun kullanımı Simülasyon ortamının hazırlanması |
8. Hafta | Simülasyon vakasının hazırlanması |
9. Hafta | Çözümleme oturumları |
10. Hafta | Çözümlemenin yapılandırılması Örnek bir çözümleme oturumunun hazırlanması |
11. Hafta | Anne- çocuk sağlığına ilişkin bir konuda örnek bir simülasyon senaryosunun ve çözümleme oturumunun yapılandırılması |
12. Hafta | Anne- çocuk sağlığına ilişkin bir konuda örnek bir simülasyon senaryosunun ve çözümleme oturumunun yapılandırılması |
13. Hafta | Objektif yapılandırılmış klinik sınavların hemşirelikte kullanımı |
14. Hafta | Objektif yapılandırılmış klinik sınav hazırlanması Bir becerinin geliştirilmesine yönelik projenin sunumu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 5 | 30 |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 2 | 25 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 5 | 7 | 35 |
Uygulama | 1 | 4 | 4 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 38 | 60 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kadının üreme sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
3. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapar. | X | ||||
4. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır. | X | ||||
5. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi ve ekip anlayışını kavrar ve kullanır. | X | ||||
6. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey merkezli hemşirelik bakımını kapsamlı olarak planlar ve uygular. | X | ||||
7. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konuları eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek, sorun alanlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
8. Kadının üreme/cinsel sağlığına yönelik bakımının kalitesini geliştirmek için liderlik eder. | X | ||||
9. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek