HDK617 - ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE SİM. ÖĞRET. I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİNDE SİM. ÖĞRET. I HDK617 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rol Oynama/Dramatize Etme
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
Diğer: Simülasyon uygulaması, standart hasta uygulaması, vaka tartışması  
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Gülten Koç, Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Yücel, Dr. Öğr. Üyesi Fatma Uslu Şahan 
Dersin amacıBu ders öğrenciye, anne ve çocuk sağlığının simülasyon aracılığıyla öğretimine ve becerilerin değerlendirilmesine ilişkin konularda bilgi ve beceri kazandırır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğrenme, beceri, hemşirelikte yetkinlik kavramlarını tanımlar. 2. Hemşirelikte öğrenme teorilerini açıklar. 3. Beceri eğitiminde kullanılan yöntemleri tanımlar.
  2. 4. Beceri eğitiminde simülasyonun tüm düzeylerini açıklar 5. Simülasyonun diğer yöntemlere olan üstünlüklerini analiz eder
  3. 6. Beceri eğitiminde bir simülasyon senaryosunun tüm aşamalarının kurgulanmasını açıklar. 7. Becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri tanımlar.
  4. 8. Objektif yapılandırılmış yöntemlerin üstünlüklerini tartışabilir. 9. Anne-çocuk sağlığı hemşireliği öğretiminde kullanılan yöntemleri analiz eder.
  5. 10. Anne-çocuk sağlığı hemşireliği dersinin öğretiminde kullanılan yöntemlerin öğrenmeye etkisini değerlendirir. 11. Profesyonel rol olarak beceri öğretimini ifade edebilir.
  6. 12. Akademik ortamda beceri eğitimini değerlendirir. 13. Akademik ortamda beceri eğitimine ilişkin örnek bir ders hazırlayarak uygular.
  7. 14. Anne-çocuk sağlığı hemşireliği öğretiminde kanıta dayalı uygulamaları tartışır. 15.Uygulama alanlarında beceri eğitiminde kullanılan eğitim tekniklerinin etkilerini öğrenci ve öğretim elemanına yönelik analiz eder.
  8. 16.Uygulama öğretiminde öğrencide anne-çocuk hemşireliğine özel becerilerin geliştirilmesinde kullanılan yeni yöntemleri tanımlayarak gösterir. 17.Uygulama alanlarında kritik düşünme ve aktif ögrenmeyi sağlayan öğrenim stratejilerini kullanır.
Dersin içeriğiDersin kapsamında aşağıdaki konular yer almaktadır:
Öğretim beceri ve yetkinlik kavramlarını, öğrenme teorileri, türleri; eğitimcinin sahip olması gereken özellikleri, 
Kaynaklar1. Kitap, makale, elektronik kaynaklar
2. VCD, DVD ve diger kayıtlar
3. Örnek senaryolar, klinik deneyimi olan kişiler
Kitap, makale ve elektronik kaynaklar:
Abeer AS, Ramadan FH, El-Gueneidy MM, Gaafer MM. Using Objective Structured Clinical Examination (OSCE) in Undergraduate Psychiatric Nursing Education: Is it Reliable and Valid? Nurse Educ Today 2012;32(3):283-8.
Ahmed K, Miskovic D, Darzi A, Athanasiou T, Hanna GB. Observational Tools for Assessment of Procedural Skills:A Systematic Review. Am J Surg 2011;202(4):469-80.
Barry M, Noonan M, Brandshow C, Murphy-Tighe S. An Exploration of Student Midwives? Experiences of the Objective Structured Clinical Examination Assessment Process. Nurse Educ Today 2011 (doi:10.1016/j.nedt.2011.09.007)
Fidment, S. The Objective Structured Clinical Exam (OSCE): A Qualitative Study on Student Experiences in Healthcare. Student Engagement and Experience Journal 2012;1(1):1-8. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, ders amaç ve hedeflerinin ve ders programının açıklanması
2. HaftaHemşirelikte kullanılan öğrenme teorileri
3. HaftaAnne- çocuk hemşireliği öğretimi, beceri eğitiminin önemi ve yetkinlik kavramı
4. HaftaBeceri eğitiminde eğitimcinin ve öğrenenin sorumlulukları Beceri eğitiminde kullanılan ortamlar
5. HaftaBeceri eğitiminde kullanılan yöntemler Ülkemiz ve Dünyadaki uygulamaların karşılaştırılması
6. HaftaBeceri eğitiminde kullanılan yöntemler Ülkemiz ve Dünyadaki uygulamaların karşılaştırılması
7. HaftaYenileşimci yöntemler Beceri eğitiminde simülasyonun kullanımı Simülasyon ortamının hazırlanması
8. HaftaSimülasyon vakasının hazırlanması
9. HaftaÇözümleme oturumları
10. HaftaÇözümlemenin yapılandırılması Örnek bir çözümleme oturumunun hazırlanması
11. HaftaAnne- çocuk sağlığına ilişkin bir konuda örnek bir simülasyon senaryosunun ve çözümleme oturumunun yapılandırılması
12. HaftaAnne- çocuk sağlığına ilişkin bir konuda örnek bir simülasyon senaryosunun ve çözümleme oturumunun yapılandırılması
13. HaftaObjektif yapılandırılmış klinik sınavların hemşirelikte kullanımı
14. HaftaObjektif yapılandırılmış klinik sınav hazırlanması Bir becerinin geliştirilmesine yönelik projenin sunumu
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar530
Uygulama120
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler125
Seminer225
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı160
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 5 7 35
Uygulama144
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje12020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3860150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak kadının üreme sağlığı alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir, bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.     X
2. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. X   
3. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapar. X    
4. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik eğitim ve danışmanlık hizmetlerinde etkin rol alır.X    
5. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi ve ekip anlayışını kavrar ve kullanır.    X 
6. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey merkezli hemşirelik bakımını kapsamlı olarak planlar ve uygular.     X
7. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konuları eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek, sorun alanlarını belirler ve çözüm önerileri geliştirir.     X
8. Kadının üreme/cinsel sağlığına yönelik bakımının kalitesini geliştirmek için liderlik eder. X    
9. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili mevzuata ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.  X  
10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek