PBT605 - GÜNDELİK, MÜHENDİSLİK ve İLERİ POLİMERLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GÜNDELİK, MÜHENDİSLİK ve İLERİ POLİMERLER PBT605 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hatice KAPLAN CAN 
Dersin amacıGündelik, Mühendislik ve İleri Polimerler dersi öğrenciye, polimerik malzemelerin genel özellikleri, termoplastikler, termosetler, günlük, endüstriyel ve ileri polimerlerin tanımları; gündelik, endüstriyel polimer ve ileri polimerler üretim teknolojileri konusunda bilgiler vererek polimer altyapısı oluşturulmasına yardım eder. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Gündelik, Mühendislik ve İleri polimerlerin neler olduğunu
  2. Bu polimerlerin hangi yöntemlerle üretildiğini
  3. Bu polimerlerin hangi alanlarda kullanıldığını öğrenecektir.
Dersin içeriği- Gündelik, Mühendislik ve İleri Polimerlerin tanıtımı
- PE, PP, PVC, PS, EVA, PAN
- Poliamitler ve Naylonlar
- Poliesterler
- Poliüretanlar
- Polikarbonat
- Akrilikler
- Epoksitler
- Fenolikler
- Floropolimerler
- Kauçuklar: NR, IR, BR, SBR, EPDM
- Aramidler (Para aramid; Kevlar Meta aramid; Nomex) 
Kaynaklar- Salamone J.C. (Ed.), The Polymeric Materials Encyclopedia: Synthesis, Properties and Applications(CRC Press, Boca Raton, FL, 1996)
- Krevelen van D.W. Nijenhuis, K.Properties of Polymers (Elsevier, London, 2009) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGündelik, Mühendislik ve İleri Polimerler tanıtımı
2. HaftaPE, PP, PVC, PS, EVA, PAN
3. HaftaPoliamitler ve Naylonlar
4. HaftaPoliesterler
5. HaftaPoliüretanlar
6. HaftaPolikarbonatlar
7. HaftaAkrilikler
8. HaftaEpoksitler
9. HaftaArasınav
10. HaftaFenolikler ve Floropolimerler
11. HaftaKauçuklar: NR, IR, BR, SBR, EPDM
12. HaftaAramidler (Para aramid; Kevlar Meta aramid; Nomex)
13. HaftaÖdev ve Sunum
14. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10660
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler14040
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü28149242

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır    X
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır  X  
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır    X
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır    X
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar   X 
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir   X 
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir    X
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir    X
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek