İNT641 - RUS DIŞ POLİTİKASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
RUS DIŞ POLİTİKASI İNT641 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğr. Gör. Dr. Anar Somuncuoğlu 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, öğrencilere Rus dış ve güvenlik politikaları konusunda yorum yapma yeteneğini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersinsonundabaşarılıbiröğrenciSoğukSavaşsırasındakisüpergüçarasındakimücadeleyiveRusyaFederasyonu?nuniçpolitikasınıntemelkonularınıanlatabilir, dünyanındeğişikyerlerindekiRusdışpolitikasınıyorumlayabilir, 1990?lardaki ve 2000?lerdeki Rus dış politikalarını karşılaştırabilir.
Dersin içeriğiBu dersSovyetlerBirliği?nin son dönemindenbugünekadarRusdışpolitikasıkonusundaöğrencilerebilgisağlar 
KaynaklarAndrei P. Tsygankov, Russia?s Foreign Policy: Change and Continuity in National Identity, Lanham, Maryland, Rowman and Littlefield Publishers Inc., 2010.
Dmitri Trenin, The End of Eurasia: Russia on the Border Between Geopolitics and Globalization, Moscow, Carnegie Moscow Center, 2001. DmitriyTrenin, Post-Imperium: Yevrazijskaiaİstoria, Moscow, ROSSPEN, 2012. (For Russian-speaking students)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaRus jeopolitiği ve kimliği. Rusya gücünün usnurları
3. HaftaRus siyasi düşüncesi
4. HaftaRus emperyal kimliği
5. HaftaRusya-ABD İlişkileri I. Tarihi arkaplan
6. HaftaRusya-ABD İlişkileri II. 1990?lı yıllar
7. HaftaRusya-ABD İlişkileri III. 2000?li yıllar
8. HaftaAra sınav
9. HaftaRusya ve Avrupa
10. HaftaOrta Asya ve Kafkasya?ya Yönelik Rus Dış Politikası
11. HaftaRus Yumuşak Gücü? Ukrayna Örneği
12. HaftaRusya?nın Çin Problemi
13. HaftaRusya ve Türkiye
14. HaftaEnerji
15. HaftaSonuç
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler330
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3375180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar.  X  
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır.  X  
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar.  X  
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir.   X 
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder.   X 
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir.   X 
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir.    X
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir.   X 
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir.  X  
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır.  X  
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.   X 
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek