İNT632 - AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ ve AB
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ ve AB | İNT632 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğretim elemanı | |||||
Dersin amacı | Bu ders Avrupa bütünleşmesinin politikaları, teorileri ve yaklaşımları üzerine ileri düzey bir derstir. Bu ders öğrencilere Avrupa bütünleşmesinin temel teorileri ve yaklaşımları ile ilgili daha derin ve eleştirel bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders ilk olarak yeni işlevselcilik ve kurumsalcılık gibi baskın bütünleşme yaklaşımlarına eleştirel bir şekilde yaklaşmakta ve son 20 yılda öne çıkan yönetişim yaklaşımları, politika ağları, eleştirel ekonomi politik, sosyal konstrüktivizm ve söylemsel yaklaşımlar gibi Avrupa bütünleşmesine çağdaş yaklaşımları değerlendirmektedir. Ders aynı zamanda Avrupa bütünleşmesinin iç ve dış politikaları ve karar alma süreçlerinin detaylı olarak değerlendirilmesini amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Avrupa Birliği'nin gelişimi. Avrupa Birliği?nde karar alma süreçleri. Bütünleşmenin klasik teorileri: işlevselcilik ve federalizm. Avrupa bütünleşmesine yaklaşımlar: yeni işlevselcilik ve kurumsalcılık. Avrupa bütünleşmesine çağdaş yaklaşımlar: yönetişim yaklaşımları, politika ağları, eleştirel ekonomi politik, sosyal konstrüktivizm ve söylemsel yaklaşımlar. | |||||
Kaynaklar | Mette Eilstrup-Sangiovanni, ed., Debates on European Integration, New York: Palgrave Macmillan, 2006. Simon Hix and Bjorn Hoyland, The Political System of the European Union, New York: Palgrave Macmillan, 2011. Ben Rosamond, Theories of European Integration, New York: Palgrave Macmillan, 2000. Helen Wallace, Mark A. Pollack, and Alasdair R. Young, eds., Policy-Making in the European Union, New York: Oxford University Press, 2010. Antje Wiener and Thomas Diez, eds., European Integration Theory, New York: Oxford University Press, 2009. Anders Wivel, Explaining European Integration, Copenhagen: Political Studies Press, 1998. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Avrupa bütünleşmesinin tarihsel çerçevesi |
3. Hafta | Avrupa Birliği?nde karar alma süreçleri |
4. Hafta | Uluslararası bir aktör olarak Avrupa Birliği: Başarılar ve başarısızlıklar |
5. Hafta | Federalizm |
6. Hafta | İşlevselcilik |
7. Hafta | Yeni işlevselcilik |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Kurumsalcılık |
10. Hafta | Yönetişim Yaklaşımları |
11. Hafta | Politika Ağları |
12. Hafta | Sosyal Konstrüktivizm |
13. Hafta | Söylemsel Yaklaşımlar |
14. Hafta | Eleştirel Ekonomi Politik |
15. Hafta | Avrupa Bütünleşmesinin Geleceği |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 68 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek