İNT632 - AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ ve AB

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ ve AB İNT632 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğretim elemanı 
Dersin amacıBu ders Avrupa bütünleşmesinin politikaları, teorileri ve yaklaşımları üzerine ileri düzey bir derstir. Bu ders öğrencilere Avrupa bütünleşmesinin temel teorileri ve yaklaşımları ile ilgili daha derin ve eleştirel bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders ilk olarak yeni işlevselcilik ve kurumsalcılık gibi baskın bütünleşme yaklaşımlarına eleştirel bir şekilde yaklaşmakta ve son 20 yılda öne çıkan yönetişim yaklaşımları, politika ağları, eleştirel ekonomi politik, sosyal konstrüktivizm ve söylemsel yaklaşımlar gibi Avrupa bütünleşmesine çağdaş yaklaşımları değerlendirmektedir. Ders aynı zamanda Avrupa bütünleşmesinin iç ve dış politikaları ve karar alma süreçlerinin detaylı olarak değerlendirilmesini amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin başarı ile tamamlanmasından sonra öğrencilerin: - Avrupa Birliği?nin kurumsal yapısı ve karar verme süreçleri hakkında keskin bir anlayışa sahip olmaları,
  2. - Avrupa Birliği?nin bir aktör olarak başarı ve başarısızlıklarını değerlendirmeleri, - Avrupa bütünleşmesine çeşitli yaklaşımlar ve teorileri eleştirel bir şekilde ele almaları,
  3. - Bu teoriler ve yaklaşımların Avrupa bütünleşmesi çalışmalarına katkılarını karşılaştırmaları, - Avrupa Birliği için potansiyel gelecek senaryoları değerlendirmeleri beklenmektedir.
Dersin içeriğiAvrupa Birliği'nin gelişimi. Avrupa Birliği?nde karar alma süreçleri. Bütünleşmenin klasik teorileri: işlevselcilik ve federalizm. Avrupa bütünleşmesine yaklaşımlar: yeni işlevselcilik ve kurumsalcılık. Avrupa bütünleşmesine çağdaş yaklaşımlar: yönetişim yaklaşımları, politika ağları, eleştirel ekonomi politik, sosyal konstrüktivizm ve söylemsel yaklaşımlar. 
KaynaklarMette Eilstrup-Sangiovanni, ed., Debates on European Integration, New York: Palgrave Macmillan, 2006.
Simon Hix and Bjorn Hoyland, The Political System of the European Union, New York: Palgrave Macmillan, 2011.
Ben Rosamond, Theories of European Integration, New York: Palgrave Macmillan, 2000.
Helen Wallace, Mark A. Pollack, and Alasdair R. Young, eds., Policy-Making in the European Union, New York: Oxford University Press, 2010.
Antje Wiener and Thomas Diez, eds., European Integration Theory, New York: Oxford University Press, 2009.
Anders Wivel, Explaining European Integration, Copenhagen: Political Studies Press, 1998.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaAvrupa bütünleşmesinin tarihsel çerçevesi
3. HaftaAvrupa Birliği?nde karar alma süreçleri
4. HaftaUluslararası bir aktör olarak Avrupa Birliği: Başarılar ve başarısızlıklar
5. HaftaFederalizm
6. Haftaİşlevselcilik
7. HaftaYeni işlevselcilik
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKurumsalcılık
10. HaftaYönetişim Yaklaşımları
11. HaftaPolitika Ağları
12. HaftaSosyal Konstrüktivizm
13. HaftaSöylemsel Yaklaşımlar
14. HaftaEleştirel Ekonomi Politik
15. HaftaAvrupa Bütünleşmesinin Geleceği
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15575
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3368180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar.   X 
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır.    X
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar.    X
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir.    X
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder.    X
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir.    X
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir.    X
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir.   X 
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir.    X
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır.    X
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.   X 
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek