İNT601 - ULUSLARARARASI İLİŞKİLER TEORİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARARASI İLİŞKİLER TEORİSİ | İNT601 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr.Müge Kınacıoğlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı uluslararası ilişkiler disiplini içinde yer alan kuramları yüksek lisans düzeyine uygun şekilde derinlemesine incelemektir. Ders, uluslararası ilişkiler disiplininin temel tarihsel ve çağdaş kavramlarını açıklar ve uluslararası ilişkilerde yapıları ve süreçleri analiz eder. Dünya siyasetinde davranışsal ve kurumsal düzenlilikleri anlamak ve açıklamak için kuramsal yaklaşımlara, bu yaklaşımlar içerisinde ve arasında tartışmalı konulara odaklanır. Uluslararası ilişkiler disiplini içindeki metodolojik tartışmaları inceler. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uluslararası ilişkilerin akademik disiplin olarak ortaya çıkışı, uluslararası ilişkilerde kuramsal tartışmalar çerçevesinde realizm, yapısal realizm, neo-klasik realizm, liberalism, neo-liberalizm, pozitivizm ve post-pozitivizm , uluslararası toplum okulu, eleştirel teori, sosyal inşaacılık, feminism, post-modernizm, post-yapısalcılık, post-koloniyel yaklaşımlar, uluslararası ilişkiler teorisi ve küreselleşme | |||||
Kaynaklar | Dunne, Tim, Milja Kurki, and Steve Smith, International Relations Theories, Discipline and Diversity, Oxford University Press: Oxford, 2007. Sterling-Folker, J. (ed.), Making Sense of International Relations Theory, Lynne Rienner Publishers: Boulder, 2006. Weber, Cnythia, International Relations Theory, A Critical Introduction, Second edition, Routledge: New York, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Uluslararası İlişkiler ve Sosyal Bilim |
3. Hafta | Siyaset Teorisi olarak Uluslararası İlişkiler |
4. Hafta | Klasik Realizm ve kritikleri |
5. Hafta | Liberalizm ve kritikleri |
6. Hafta | İngiliz Okulu ve kritikleri |
7. Hafta | Yapısal Realizm ve kritikleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Neo-liberalizm ve kritikleri |
10. Hafta | Eleştirel Teori ve kritikleri |
11. Hafta | Sosyal İnşaacılık ve ötesi |
12. Hafta | Uluslararası İlişkilerde Feminizm |
13. Hafta | Post-modernizm ve post-yapısalcılık |
14. Hafta | Post-koloniyel yaklaşımlar |
15. Hafta | Uluslararası İlişkiler Teorileri ve Küreselleşme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 68 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları,tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerileri geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek