SEF660 - SAĞLIK TEKNOLOJİSİ DEĞERLENDİRMELERİNDE MODELLEME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK TEKNOLOJİSİ DEĞERLENDİRMELERİNDE MODELLEME | SEF660 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere sağlık teknolojisi değerlendirmelerinde temel ekonomik değerlendirme tekniklerinin uygulanmasını öğretmektir. Bu öğretiler öğrencilerin, karar belirsizliklerinin çözümlenme yöntemleri dahil olmak üzere ekonomik modelleri tasarlamasına, geliştirmesine ve yorumlamasına yardımcı olacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Karar ağacı modeli (ödeyici perspektifi) - Karar ağacı modeli (çalışan perspektifi) - İndirim (Karar ağacı modeli) - Markov modeli - Karşılaştırmalı akut-kronik bakım (enflamatuar hastalıklar; Markov modeli) - Ekonomik modellerin kamusal fiyatlandırma ve geri ödeme kararlarına uygulanması: Artan Maliyet-Etkinlik Oranlarının (ICER) iyileştirilmesi için hasta popülasyonunun daraltılması (onkoloji; Markov modeli) ve risk paylaşımı (Markov modeli) - Belirleyici duyarlılık analizi - Olasılıklı duyarlılık analizi - Ekonomik modellerin değer-tabanlı fiyatlandırmaya uygulanması - Ekonomik modellerin araştırma ve geliştirme (AR-GE) yatırım kararlarına uygulanması | |||||
Kaynaklar | ? Modelling in Health Economic Evaluation What is its Place? What is its Value? Alan Brennan and Ron Akehurst, School of Health and Related Research (ScHARR), University of Sheffield, Sheffield, England, Pharmacoeconomics 2000 May; 17 (5): 445-459-1170-7690/00/0005-0445 ? Good Practice Guidelines for Decision-Analytic Modelling in Health Technology Assessment, A Review and Consolidation of Quality Assessment, Zo¨e Philips,1,2 Laura Bojke,2 Mark Sculpher2, Karl Claxton 2,3, Su Golder4 , Pharmacoeconomics 2006; 24 (4): 355-371-1170-7690/06/0004-0355 ? Sorenson C, Drummold M, Kanavos P. Ensuring Value for Money in Health Care: The Role of Health Technology Assessment in the European Union. Euro Nonserial Publication, 2008. ISBN 978-9-28907183-3 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Karar Ağacı ve Prensipler |
3. Hafta | İnfluenza Modeli (Bilgisayarlı Egzersiz) |
4. Hafta | Markov Modelleme |
5. Hafta | Kronik Hastalık Akut Enflamasyonunda Markov Modelleme |
6. Hafta | Arasınav |
7. Hafta | Kronik Hastalılıklarda Markov Modelleme |
8. Hafta | Geçiş Olasılıklarının Hesaplanması (Bilgisayarlı Egzersiz) |
9. Hafta | İlaç Fiyatlandırma Prensipleri |
10. Hafta | Risk Paylaşımı |
11. Hafta | Kişiselleştirilmiş İlaçların Ekonomik Modellemesi |
12. Hafta | Duyarlılık Analizi |
13. Hafta | Bütçe Etki Analizi |
14. Hafta | P&R Kararları ? Maliyet Etkinlik Oranının Optimizasyonu |
15. Hafta | Yatırım Kararlarının NPV Hesaplaması (Bilgisayar Analizi) |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 17 | 17 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 59 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık ve ilaç ekonomisi ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. | X | ||||
2. Sağlık ekonomisi ve farmakoekonomi problemlerine yaratıcı çözümler üretebilme. Sağlık ekonomisinde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | X | ||||
3. Sağlık teknolojisi ve ilaç değerlendirmesinde ekonomik analiz tekniklerini kullanabilme. Sağlık politikasında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | X | ||||
4. Sağlık ve ilaç ekonomisinde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | X | ||||
5. Sağlık ve ilaç ekonomisi hakkında ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma yeteneğine sahip olma. | X | ||||
6. Sağlık ve ilaç ekonomisi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. | X | ||||
7. Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek