İKY612 - MÜZAKERE TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MÜZAKERE TEKNİKLERİ İKY612 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin etkili müzakere prensip lerini, strateji ve taktiklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca müzekere süreci dersi, öğrencilerin etik pirensiplerin ve müzakere sürecini etkileyen diğer faktörlerin farkında olmalarını amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda ortalama bir öğrenci, - Müzakere sürecini, müzakere ile pazarlık arasındaki farkları açıklayabilir.
  2. - Çatışmayı, çatışmanın aşamalarını, çatışmayı ele alma yöntemlerini tartışabilir.
  3. - Algılama sürecinin müzakereye etkisi, algılama hataları ve bilişsel hataların müzakereye olan etkilerini farkedebilir.
  4. - İletişim sürecinin ve iletişimin müzakerede ki önemini açıklayabilir.
  5. - İkna sürecinin nasıl işlediğini kavrayabilir.
  6. - Müzakere sürecinde etik prensiplerinin önemini tanımlayabilir.
  7. - Müzakere sürecinde stratejileri ve taktikleri müşterinin amaçları ile ilişkilendirebilir.
  8. - Kültürel, bireysel farklılıkların müzakere sürecine olan etkilerini tartışabilir.
Dersin içeriğiÇatışmaya yol açan faktörler, çatışmayı ele alma yöntemleri, algılama süreci, bilişsel hatalar, iletişim, ikna sürecinin müzakereye etkisi, dağıtımsal pazarlık ve bütünleştirici müzakere taktikleri, etik yaklaşımlar ve bireysel farklılıklar (cinsiyet ve kişilik) ve kültürün müzakere sürecindeki etkileri. 
Kaynaklar- Lewicki, R.J., Barry, B. & Saunders, D. M (2010). Negotiation 6th ed. McGraw- Hill International: Boston.
- Why your Negotiating Behavior may be Ethically Challenged?and How to Fix it. Negotiation, Vol.11, No. 4, pp. 1-5, April 2008.
- Eckel, G., de Oliveira, A.C.M, and Grossman, P.J. Gender and Negotiation in the Small: Are Women (Perceived to Be) More Cooperative than Men?.Negotiation Journal, 24 (4), 429-445.
- Tannen, D. (2002). The power of Talk: Who gets Heard and Why? Harvard Business Review, January 2002. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMüzakereye giriş, tanımlar kavramlar
2. HaftaÇatışma Yönetimi
3. HaftaAlgilama süreci ,Biliş ve Duygular
4. Haftaİletişim
5. Haftaİkna ve etkileme
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDağıtımsal pazarlık, bütünleştirici müzakere strateji ve taktikleri
8. HaftaGüç, politika ve müzakere
9. HaftaMüzakere sürecinde etik
10. HaftaBireysel farklılıklar : Cinsiyet
11. HaftaBireysel farklılıklar: Kişilik özellikleri
12. HaftaKültür ve müzakere
13. HaftaKültür ve müzakere
14. HaftaInsan Kaynakları ve Müzakere
15. HaftaSoru - cevap
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama810
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum55
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar135
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama8540
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama5945
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13333
Toplam İş Yükü2970180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.  X  
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.X    
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.   X 
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.  X  
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.  X  
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.   X 
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. X   
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek