İKY602 - İNSAN KAYNAKLARI GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI GELİŞTİRME | İKY602 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonucunda öğrenciler; performans değerlendirme ve yönetimi, işgücünün eğitimi ve kariyer geliştirme konularında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnsan kaynaklarında performans değerlendirme kavramı, performans ölçümü, performans ölçüm araçları, performans ölçümünde karşılaşabilecek zorluklar, performans yönetimi, oryantasyon,hizmet içi eğitim kavramı ve süreci, örgütsel sosyalizasyon, kariyer geliştirme kavramı, etkili bir kariyer geliştirme sürecinin zorlukları ve kişisel-gelişim konularında genel bilgiler içermektedir. | |||||
Kaynaklar | 1. Can Halil, Kavuncubaşı Şahin ve Selami Yıldırım, Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 6. Baskı, Ankara, 2009. 2. Gomez-Mejia, Balkin David and Robert L. Cardy, Managing Human Resources, Fourth Edition, Pearson Education International, 2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Performans Değerlendirme Kavramı |
3. Hafta | Performans Ölçümü ve Performans Ölçüm Araçları |
4. Hafta | Performans Ölçümü ve Performans Ölçüm Araçları |
5. Hafta | Performans Ölçümünde Karşılaşabilecek Zorluklar |
6. Hafta | Performans Yönetimi |
7. Hafta | Hizmet içi Eğitim, Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Hizmet içi Eğitim, Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon |
10. Hafta | Kariyer Geliştirme |
11. Hafta | Kariyer Geliştirme |
12. Hafta | Etkili Bir Kariyer Geliştirme Sürecinin Zorlukları |
13. Hafta | Etkili Bir Kariyer Geliştirme Sürecinin Zorlukları |
14. Hafta | Kişisel-gelişim |
15. Hafta | Tekrar |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 15 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 26 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 1 | 10 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 9 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 17 | 17 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 37 | 66 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek