İKY602 - İNSAN KAYNAKLARI GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNSAN KAYNAKLARI GELİŞTİRME İKY602 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin sonucunda öğrenciler; performans değerlendirme ve yönetimi, işgücünün eğitimi ve kariyer geliştirme konularında bilgi sahibi olacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ortalama bir öğrenci - Performans değerlendirme ve yönetimi, işgücünün eğitimi ve kariyer geliştirme konularında bilgi sahibi olur. - Performans ölçümü ve yönetimi kavramlarını , performans ölçüm araçları ve karşılaşabilecek zorlukları uygulamalı olarak inceleyebilir. - Hizmet içi eğitim kavramı, süreci, örgütsel sosyalizasyon, kariyer geliştirme kavramı, sürecin zorlukları ve kişisel-gelişim konularında genel bilgi sahibi olur
Dersin içeriğiİnsan kaynaklarında performans değerlendirme kavramı, performans ölçümü, performans ölçüm araçları, performans ölçümünde karşılaşabilecek zorluklar, performans yönetimi, oryantasyon,hizmet içi eğitim kavramı ve süreci, örgütsel sosyalizasyon, kariyer geliştirme kavramı, etkili bir kariyer geliştirme sürecinin zorlukları ve kişisel-gelişim konularında genel bilgiler içermektedir. 
Kaynaklar1. Can Halil, Kavuncubaşı Şahin ve Selami Yıldırım, Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 6. Baskı, Ankara, 2009.
2. Gomez-Mejia, Balkin David and Robert L. Cardy, Managing Human Resources, Fourth Edition, Pearson Education International, 2004. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaPerformans Değerlendirme Kavramı
3. HaftaPerformans Ölçümü ve Performans Ölçüm Araçları
4. HaftaPerformans Ölçümü ve Performans Ölçüm Araçları
5. HaftaPerformans Ölçümünde Karşılaşabilecek Zorluklar
6. HaftaPerformans Yönetimi
7. HaftaHizmet içi Eğitim, Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon
8. HaftaAra sınav
9. HaftaHizmet içi Eğitim, Oryantasyon ve Örgütsel Sosyalizasyon
10. HaftaKariyer Geliştirme
11. HaftaKariyer Geliştirme
12. HaftaEtkili Bir Kariyer Geliştirme Sürecinin Zorlukları
13. HaftaEtkili Bir Kariyer Geliştirme Sürecinin Zorlukları
14. HaftaKişisel-gelişim
15. HaftaTekrar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama615
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama6636
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10110
Sunum / Seminer Hazırlama5945
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11717
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3766180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. X   
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. X   
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.  X  
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.  X  
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.    X
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek