İKY603 - İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMA ve KADROLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMA ve KADROLAMA İKY603 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilere insan kaynaklarının gelişimini, günümüzdeki uygulamaları ve tanımları uygulama, sunum ve ödev teknikleri kullanılarak öğretmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler;
  2. - İnsan kaynakları tarihçesini açıklayabilecekler,
  3. - İş analizi yapmak için gerekenleri listeleyebilecekler,
  4. - İş tanım ve gereklerini açıklayabilecekler,
  5. - İşe alım sürecini listeleyebilecekler,
  6. - İş gücü seçim sürecinin detaylarını verebileceklerdir
Dersin içeriğiBu derste öğrencilere öncelikle insan kaynaklarının endüstri devriminden günümüze kadar geçirdiği değişim aktarılacak, böylece konunun zaman içinde personel yönetiminden insan kaynaklarına nasıl dönüştüğü bilgisi verilecektir. İnsan kaynaklarının yetkisi, görev ve sorumlulukları anlatıldıktan sonra, insan kaynaklarının temel fonksiyonlarından biri olan işe alma süreci ayrıntılı olarak işlenecektir. İşe alma sürecinin üç temel aşaması olan iş analizi yapılması, sayıca ihtiyaç duyulan insan gücünün belirlenmesi ve işe alım aşamalarında yapılması gerekenler sınıfta yapılacak uygulamalarla öğretilmeye çalışılacaktır. 
KaynaklarAzize Ergeneli, Arzu İlsev, SelinM.Camgöz, Burcu K.Güler, Pınar B. Karapınar, Özge T.Ekmekci, Meltem F.Özgödek, Doğan G.Özgödek, Nurdan A.Odabaşı, NehirA.Borluk, İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayıncılık, 2016. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. Haftaİşletmelerde İnsan Kaynağı
3. Haftaİnsan Kaynağı Yönetiminin Gelişimi: Endüstri Devriminden Hawthorne Çalışmalarına
4. Haftaİnsan Kaynağı Yönetiminin Gelişimi: Hawthorne Çalışmasından Günümüze
5. Haftaİnsan Kaynakları Yönetiminin Yetkisi, Görev ve Sorumlulukları
6. Haftaİş Analizi Yapılması
7. Haftaİş Tanımlarının Yapılması ve İş Gereklerinin Belirlenmesi
8. HaftaAra sınav
9. Haftaİnsan Kaynakları Planlanması
10. Haftaİşe Alma Süreci
11. HaftaBaşvuru Formu Hazırlama ve Ön Değerlendirme
12. HaftaSeçme Yöntemleri
13. HaftaMülakat Yapma
14. Haftaİşe Alım Sürecinin Tamamlanması
15. HaftaTekrar
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama510
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler35
Sunum55
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar135
Genel sınav145
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2855
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı145
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama5525
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)5840
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler3515
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü2979180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.X    
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. X   
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.   X 
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.  X  
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.  X  
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.   X 
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.  X  
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek