İKY603 - İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMA ve KADROLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMA ve KADROLAMA | İKY603 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilere insan kaynaklarının gelişimini, günümüzdeki uygulamaları ve tanımları uygulama, sunum ve ödev teknikleri kullanılarak öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste öğrencilere öncelikle insan kaynaklarının endüstri devriminden günümüze kadar geçirdiği değişim aktarılacak, böylece konunun zaman içinde personel yönetiminden insan kaynaklarına nasıl dönüştüğü bilgisi verilecektir. İnsan kaynaklarının yetkisi, görev ve sorumlulukları anlatıldıktan sonra, insan kaynaklarının temel fonksiyonlarından biri olan işe alma süreci ayrıntılı olarak işlenecektir. İşe alma sürecinin üç temel aşaması olan iş analizi yapılması, sayıca ihtiyaç duyulan insan gücünün belirlenmesi ve işe alım aşamalarında yapılması gerekenler sınıfta yapılacak uygulamalarla öğretilmeye çalışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Azize Ergeneli, Arzu İlsev, SelinM.Camgöz, Burcu K.Güler, Pınar B. Karapınar, Özge T.Ekmekci, Meltem F.Özgödek, Doğan G.Özgödek, Nurdan A.Odabaşı, NehirA.Borluk, İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayıncılık, 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | İşletmelerde İnsan Kaynağı |
3. Hafta | İnsan Kaynağı Yönetiminin Gelişimi: Endüstri Devriminden Hawthorne Çalışmalarına |
4. Hafta | İnsan Kaynağı Yönetiminin Gelişimi: Hawthorne Çalışmasından Günümüze |
5. Hafta | İnsan Kaynakları Yönetiminin Yetkisi, Görev ve Sorumlulukları |
6. Hafta | İş Analizi Yapılması |
7. Hafta | İş Tanımlarının Yapılması ve İş Gereklerinin Belirlenmesi |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | İnsan Kaynakları Planlanması |
10. Hafta | İşe Alma Süreci |
11. Hafta | Başvuru Formu Hazırlama ve Ön Değerlendirme |
12. Hafta | Seçme Yöntemleri |
13. Hafta | Mülakat Yapma |
14. Hafta | İşe Alım Sürecinin Tamamlanması |
15. Hafta | Tekrar |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 8 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 29 | 79 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek