TDE645 - ÇAĞDAŞ EDEBİYAT KURAMLARI ve YENİ TÜRK EDEBİYATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT KURAMLARI ve YENİ TÜRK EDEBİYATI | TDE645 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Serdar Odacı | |||||
Dersin amacı | Modern Edebiyat Kuramlarını öğrenmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İlk çağdan günümüze kadar ortaya çıkan edebiyat kuramları | |||||
Kaynaklar | YALÇIN-ÇELİK, S. Dilek (2005). Yeni Tarihselcilik Kuramı ve Türk Edebiyatında Postmodern Tarih Romanları, 1.bs., Ankara:Akçağ Yayınları Nially Lucy, (2003) Postmodern Edebiyat Kuramı, Ayrıntı Yay., İst. Berna Moran, (2001) Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. R.Wellek- A.Warren Theory of Literature Hilmi Yavuz, (1987) Yapısalcılık Üzerine: Kuram mı, Yöntem Mi?? Felsefe Üzerine Akşit Göktürk Okuma Uğraşı Tahsin Yücel, Yapısalcılık Nejat Bozkurt, (2000) Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Yay., Bursa. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kuram ve Yöntem kavramları |
2. Hafta | Yansıtma kuramları: Sanatın Görüngü Dünyasını ve Özü Yansıtması |
3. Hafta | Yansıtma kuramları: Sanatın İdeal Olanı Yansıtması ve işlevi |
4. Hafta | Yansıtma kuramları: Üretim olarak sanat; toplumcu gerçekçilik |
5. Hafta | Anlatımcılık kuramları: Romantiklere göre sanat ve yaratma olarak sanat |
6. Hafta | Anlatımcılık kuramları: Aktarım olarak anlatımcılık ve işlevi |
7. Hafta | Sanatçıya dönük eleştiri: Biçim, içerik ve işlevi. |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Rus biçimciliği: Şiirde edebîlik, romanda edebîlik. |
10. Hafta | Edebiyatta yapısalcılık ve yapısalcılık ötesi (Derrida) |
11. Hafta | Esere dönük eleştiri: yeni eleştiri, yapısal eleştiri, arketipal eleştiri. |
12. Hafta | Okur Merkezli Kuramlar: duygusal etki kuramı. |
13. Hafta | Okur Merkezli Kuram: estetik yaşantı, alımlama estetiği, Feministeleştiri kuramı |
14. Hafta | Okura dönük eleştiri: izlenimci eleştiri, okur merkezli eleştiri.Edebiyat ve işlevi tanımlanabilir mi; Eleştirinin ölümü; estetik yargılar. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 30 | 52 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek