TDE645 - ÇAĞDAŞ EDEBİYAT KURAMLARI ve YENİ TÜRK EDEBİYATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT KURAMLARI ve YENİ TÜRK EDEBİYATI TDE645 1. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Serdar Odacı 
Dersin amacıModern Edebiyat Kuramlarını öğrenmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Antik Yunan?dan itibaren edebiyat kuramları üzerinde inceleme yapar.
Dersin içeriğiİlk çağdan günümüze kadar ortaya çıkan edebiyat kuramları 
KaynaklarYALÇIN-ÇELİK, S. Dilek (2005). Yeni Tarihselcilik Kuramı ve Türk Edebiyatında Postmodern Tarih Romanları, 1.bs., Ankara:Akçağ Yayınları
Nially Lucy, (2003) Postmodern Edebiyat Kuramı, Ayrıntı Yay., İst.
Berna Moran, (2001) Edebiyat Kuramları ve Eleştiri.
R.Wellek- A.Warren Theory of Literature
Hilmi Yavuz, (1987) Yapısalcılık Üzerine: Kuram mı, Yöntem Mi?? Felsefe Üzerine
Akşit Göktürk Okuma Uğraşı
Tahsin Yücel, Yapısalcılık
Nejat Bozkurt, (2000) Sanat ve Estetik Kuramları, Asa Yay., Bursa. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKuram ve Yöntem kavramları
2. HaftaYansıtma kuramları: Sanatın Görüngü Dünyasını ve Özü Yansıtması
3. HaftaYansıtma kuramları: Sanatın İdeal Olanı Yansıtması ve işlevi
4. HaftaYansıtma kuramları: Üretim olarak sanat; toplumcu gerçekçilik
5. HaftaAnlatımcılık kuramları: Romantiklere göre sanat ve yaratma olarak sanat
6. HaftaAnlatımcılık kuramları: Aktarım olarak anlatımcılık ve işlevi
7. HaftaSanatçıya dönük eleştiri: Biçim, içerik ve işlevi.
8. HaftaAra sınav
9. HaftaRus biçimciliği: Şiirde edebîlik, romanda edebîlik.
10. HaftaEdebiyatta yapısalcılık ve yapısalcılık ötesi (Derrida)
11. HaftaEsere dönük eleştiri: yeni eleştiri, yapısal eleştiri, arketipal eleştiri.
12. HaftaOkur Merkezli Kuramlar: duygusal etki kuramı.
13. HaftaOkur Merkezli Kuram: estetik yaşantı, alımlama estetiği, Feministeleştiri kuramı
14. HaftaOkura dönük eleştiri: izlenimci eleştiri, okur merkezli eleştiri.Edebiyat ve işlevi tanımlanabilir mi; Eleştirinin ölümü; estetik yargılar.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12448
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3052150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek