KHK704 - ANAYASA YAPIM SÜRECİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANAYASA YAPIM SÜRECİ | KHK704 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ali Murat ÖZDEMİR | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenci tarihsel ve güncel bağlamı içinde anayasa yapımı süreçleri ve içeriklerini özellikle ABD, Latin Amerikan ve Türkiye ile karşılaştırmalı olarak öğrenmiş olacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Anayasa Hukuku, Demokratik Anayasa Konvansiyonculuğu, Birleşik Amerikan ve Latin Amerikan Anayasacılığı, Demorasinin Askıya Alınması ve Anayasa Yapımı, Anayasa yapımında kurucu meclisler, parlamentolar ve doğrudan ve yarı-doğrudan halk girişimlerinin rolü; Soğuk savaş sonrasında Avrupa?da ?yeni anayasa yapımı? | |||||
Kaynaklar | Öykü Didem Aydın, ?Biz, Halk: ?Egemenliğin Sahibi? Halkın ? Kurucu ? Meclisi (Anayasa Konvansiyonu) ve Anayasa Yapımı: ABD ve Latin Amerika?nın Genel Çizgilerinden Türkiye İçin Bir Modele Doğru? Doç. Dr. Öykü Didem Aydın?ın İnternet Sitesi: http://www.edebiyatvehukuk.org |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve konuyu tanıtma |
2. Hafta | Anayasa siyaseti : Görünür ve görünmez iktidar ile cebri ve barışçıl anayasa yapımı meseleleri |
3. Hafta | Modern Anayasacılığın Tarihsel Kökenleri (ABD, Latin Amerika, Avrupa) ve Anayasa Yapımı |
4. Hafta | Türkiye?de anayasa yapımının tarihsel koordinatları |
5. Hafta | Anayasacılığın ve anayasa yapımının teorik temelleri |
6. Hafta | Anayasa yapımı usulleri: Konvansiyonlar, parlamentolar ve halkın anayasa yapımındaki rolü |
7. Hafta | Yeni anayasalarda içerik sorunu: Liberal-anayasacılık-liberteryen anayasacılık, sosyal-devlet anayasacılığı, sosyalist anayasacılık |
8. Hafta | Soğuk savaş sonrası Avrupa?sında yeni anayasa yapımı |
9. Hafta | Latin Amerika?da yeni anayasaların yapım süreçleri ve dönüştürücü başkanlar |
10. Hafta | Güncel ABD deneyimleri |
11. Hafta | Doğrudan ve yarı-doğrudan demokrasi ve anayasa yapımı |
12. Hafta | Yaşayan anayasa kavramı, yeni temel haklar ve anayasa yapımı |
13. Hafta | Güncel Türkiye deneyimi |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 58 | 58 |
Toplam İş Yükü | 44 | 106 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Kamu Hukuku alanına ilişkin derin analiz yapma, bir konuyu çok boyutlu irdeleme ve tartışma becerisine sahip olur. | X | ||||
3. Kamu Hukukuna ilişkin konular hakkında inceleme, makale, bildiri, kitap gibi eserler üretir. | X | ||||
4. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
6. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek