FZY605 - ELEKTROFİZYOLOJİ LABORATUVARI UYGULAMALARINA GİRİŞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ELEKTROFİZYOLOJİ LABORATUVARI UYGULAMALARINA GİRİŞ FZY605 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 4 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Fizyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıÖğrencilerin elektrofizyolojik kayıt yapabilmek için gerekli temel teorik ve pratik bilgileri edinmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Elektrikle ilgili temel laboratuvar güvenlik kurallarını bilir,
  2. Fizyolojik çalışmalar için gerekli olan temel elektrik bilgilerini açıklar,
  3. Biyoelektriksel potansiyellerin kaydında kullanılan cihazlarının temel çalışma prensiplerini tartışır,
  4. Elektrofizyolojik prensipler doğrultusunda kayıt yapabilir (sinirde ileti, aksiyon potansiyeli, refleks kaydı, EMG, EEG, EKG),
  5. Elektrofizyolojik sinyallerin analizi ile ilgili yazılımları bilir,
  6. Grup çalışması yapabilir.
Dersin içeriğiTemel elektrik prensipler, temel elektrofizyoloji kayıt cihazları ve ilgili yazılımları, elektrofizyolojik kayıtlar. 
Kaynaklar1. Biological Physics, Philip C. Nelson, 2. Baskı, 2004
2. Clinical Neurophysiology, Jasper R. Daube, Devon I. Rubin, 3. Baskı, 2009
3. İlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel Elektronik Kavramları
2. HaftaTemel Elektronik Devre Elemanları
3. HaftaTemel Elektronik Devre Elemanları Uygulamaları
4. HaftaKirchhoff Yasaları
5. HaftaKapasitörler ve Filtreler
6. HaftaOsiloskop Kullanımı
7. HaftaSimetrix Kurulumu ve Kullanımı
8. HaftaDasylab Kurulumu ve Kullanımı
9. HaftaÖdev
10. HaftaEMG'nin Temelleri ve İnsanda EMG kaydı
11. HaftaEEG'nin Temelleri ve İnsanda EEG Kaydı
12. HaftaSunum
13. HaftaUyarılmış Potansiyeller
14. Haftaİnsanda Uyarılmış Potansiyel Kaydı
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1410
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü4567210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi bilimine özgü temel ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik kavramsal ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında laboratuvar çalışmalarının gerektirdiği laboratuvar güvenliği, teknik bilgi ve beceriye sahiptir ve bu alandaki araç ve gereçleri kullanarak araştırma sorularına yanıt arar. X   
3. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplinlerden gelen bilgileri eleştirel yaklaşımla değerlendirme, bütünleştirme, yeni bilgiler oluşturma, karar verme ve problem çözme becerisine sahiptir.    X
4. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlama yetkinliğine sahiptir.   X 
5. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili ulusal/uluslararası strateji, politika ve uygulamaları ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.  X  
6. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanıyla ilgili bilgi üretiminde mevzuata, mesleki değerlere ve araştırma etiği ilkelerine uygun davranır, mesleki bilgi, beceri ve sorumluluklarını ekip çalışmasına aktarır.   X 
7. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilgili bilimsel bir makaleyi okur, analiz eder, ilgili mesleki alanda kanıta dayalı araştırma planlar ve yürütür.   X 
8. Egzersiz ve Spor Fizyolojisi ile ilişkili diğer bilimlerle iletişimin önemini bilir, bilgilerini ve sorun çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.    X
9. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser, öğrenim gereksinimlerini ve hedeflerini tanımlar, Egzersiz ve Spor Fizyolojisi alanında kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
10. Ulusal ve uluslararası bilim insanları ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar, alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek