ECE699 - DÖNEM PROJESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | ECE699 | 3. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 15 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; alanıyla ilgili seçilen bir konuda bir ders planı, materyal ve etkinlikleri hazırlama, dersi sunma ve değerlendirme deneyimi ve becerisi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Alanıyla ilgili seçilen bir konuda bir ders programı, materyal ve etkinlikleri hazırlama, dersi sunma ve değerlendirme. | |||||
Kaynaklar | Demirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık. Gilbertson, K., Bates, T., Mclaughlin, T. ve Ewert, A. (2006). Outdoor Education, Methods And Stratagies. Human Kinetics. USA. Hammerman D. R., Hammerman W. M. ve Hammerman E. L. (1994). Teaching İn The Outdoors. Interstate Publisher, Inc. USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Proje konusu olarak alanından bir konu belirleme |
2. Hafta | Bir ders planı hazırlamak için gerekli olan program geliştirme bilgisinin hatırlatılması |
3. Hafta | Öğretim yöntem, teknik, stratejilerinin ve güncel öğretim yaklaşımlarının hatırlatılması |
4. Hafta | Seçilen konu ile ilgili içerik ve kazanımların belirlenmesi |
5. Hafta | Dersin işleniş derinliği ve etkinlikleri hazırlanması |
6. Hafta | Dersin işleniş derinliği ve etkinlikleri hazırlanması |
7. Hafta | Çeşitli ders materyallerinin hazırlanması |
8. Hafta | Çeşitli ders materyallerinin hazırlanması |
9. Hafta | Belirtke tablosunun oluşturulması |
10. Hafta | Değerlendirme materyallerini hazırlanması ve hangi kazanımla ilgili olduğunun belirlenmesi |
11. Hafta | Projeyi raporlaştırma |
12. Hafta | Projeyi raporlaştırma |
13. Hafta | Projeyi raporlaştırma |
14. Hafta | Projeyi raporlaştırma |
15. Hafta | Projeyi sunma |
16. Hafta | Projeyi sunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 60 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Proje | 1 | 218 | 218 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 48 | 241 | 450 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek