ECE699 - DÖNEM PROJESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÖNEM PROJESİ ECE699 3. Yarıyıl 0 2 0 15
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; alanıyla ilgili seçilen bir konuda bir ders planı, materyal ve etkinlikleri hazırlama, dersi sunma ve değerlendirme deneyimi ve becerisi kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Proje konusu olarak alanından bir konu belirler.
  2. Seçtiği konu ile ilgili içeriği ve kazanımları belirler.
  3. Sunumunu, etkinlikleri tasarlar ve hazırlar.
  4. Çeşitli ders materyallerini hazırlar.
  5. Değerlendirme materyallerini hazırlar ve hangi kazanımla ilgili olduğunu belirler.
  6. Projesini sunar.
Dersin içeriğiAlanıyla ilgili seçilen bir konuda bir ders programı, materyal ve etkinlikleri hazırlama, dersi sunma ve değerlendirme.  
KaynaklarDemirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
Gilbertson, K., Bates, T., Mclaughlin, T. ve Ewert, A. (2006). Outdoor Education, Methods And Stratagies. Human Kinetics. USA.
Hammerman D. R., Hammerman W. M. ve Hammerman E. L. (1994). Teaching İn The Outdoors. Interstate Publisher, Inc. USA.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProje konusu olarak alanından bir konu belirleme
2. HaftaBir ders planı hazırlamak için gerekli olan program geliştirme bilgisinin hatırlatılması
3. HaftaÖğretim yöntem, teknik, stratejilerinin ve güncel öğretim yaklaşımlarının hatırlatılması
4. HaftaSeçilen konu ile ilgili içerik ve kazanımların belirlenmesi
5. HaftaDersin işleniş derinliği ve etkinlikleri hazırlanması
6. HaftaDersin işleniş derinliği ve etkinlikleri hazırlanması
7. HaftaÇeşitli ders materyallerinin hazırlanması
8. HaftaÇeşitli ders materyallerinin hazırlanması
9. HaftaBelirtke tablosunun oluşturulması
10. HaftaDeğerlendirme materyallerini hazırlanması ve hangi kazanımla ilgili olduğunun belirlenmesi
11. HaftaProjeyi raporlaştırma
12. HaftaProjeyi raporlaştırma
13. HaftaProjeyi raporlaştırma
14. HaftaProjeyi raporlaştırma
15. HaftaProjeyi sunma
16. HaftaProjeyi sunma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum560
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama51050
Proje1218218
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü48241450

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.    X
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.    X
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.    X
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.    X
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek