KHK616 - ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI HUKUKU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ULUSLARARASI İNSAN HAKLARI HUKUKU KHK616 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Okuma -Araştırma  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Erdem İlker MUTLU 
Dersin amacıBu dersin amacı, uluslararası hukukun bir alt dalı olan uluslararası insan hakları hukukunun sınır aşan sorunları ile uluslararası hukukta devletin sorumluluğu ilkesinin güncel örneklerle öğrenciye anlatılmasıdır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; 1-Uluslararası İnsan Hakları Örgütlerinin Kurumsal işleyişini 2- Uluslararası Hukukun bu kurumlar tarafından kullanılmasını 3. Uluslararası Mahkemelerin insan hakları yargısı işleyişini öğreneceklerdir
Dersin içeriği? İnsan Hakları konulu Uluslararası Sözleşmeler
? Birleşmiş Milletler, İnsan hakları Komisyonu, Kadına karşı ayrımcılığın önlenmesi komisyonu, Avrupa Konseyi, Venedik Komisyonu,
? Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Adalet Divanı, Uluslararası Adalet Divanı Yargısı
? Uluslararası Hukukun genel ilkeleri ve devletin sorumluluğu 
KaynaklarMacklem, T (2003)Beyond Comparison Sex and Discrimination, Cambridge University Press
Alexander, L (2005) Is there a right of freedom of expression, Cambridge University Press
Taylor, P (2005) Freedom of Religion, UN and European Human Rights Law and Practice, Cambridge University Press
Likosky, M B (2006) Law Infrastructure and Human Rights , Cambridge University Press
Goodale,M /Merry E S(eds)(2007) The Practice of Human Rights: Tracking the Law between the Global and Local, Cambridge University Press
Dembour M-B (2006) Who believes in Human Rights: Reflections on the European Convention , Cambridge University Press
Chalmers D/Tomkins A (2007)European Union Public Law, Cambridge University Press
Paulsson J (2005) Denial of Justice in Public International Law, Cambridge University Press
Farral J M (2007) United Nations Sanctions and the Rule of Law, Cambridge University Press 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Uluslararası İnsan Hakları Hukukunun Kaynakları
2. HaftaDevletin Sorumluluğu Kavramı ve BM Uluslararası Hukuk Komsiyonu
3. HaftaDevletin Sorumluluğunun ius cogens ve erga omnes karşılıkları
4. HaftaSözleşmeden Doğan Sorumluluk- BM Sözleşmeleri
5. HaftaSözleşmeden Doğan Sorumluluk- Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAnayasal nitelikte uluslararası sözleşmeden doğan sorumluluk- Avrupa Birliği örneği
8. HaftaAvrupa Adalet Divanı ve insan hakları koruması
9. HaftaUluslararası Adalet Divanı ve insan hakları koruması
10. HaftaCEDAW komisyonu kararları
11. HaftaBM İnsan Hakları Komisyonu Kararları
12. HaftaAvrupa Konseyi Venedik Komisyonu Kararları
13. HaftaAvrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararları
14. HaftaUluslararası başvurularda usul kuralları, Uluslararası kararların yerine getirilmesi
15. HaftaGenel sınav
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje000
Ödevler14040
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü32165230

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur.    X
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur.    X
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur.    X
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur.    X
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur.    X
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur.    X
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur.    X
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur.    X
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek