KHK615 - HUKUK ve EDEBİYAT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HUKUK ve EDEBİYAT KHK615 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rol Oynama/Dramatize Etme
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıİki ayrı kültür ve bilinç olarak niteleyebileceğimiz Hukuk ve Edebiyatın ortak yanları olan söz söyleme ve yazma sanatını iki ayrı yaklaşımla ortaya koymak, Edebiyat metinlerindeki hukuk algısını öğretmek, Hukuk metinlerinde kullanılan/kullanılmayan edebiyat yöntemlerini keşfetmek, Bu iki bilinci birbirine yaklaştırmaya çalışmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrencilerin hukuk dışı-edebiyat okumalarını güçlendirerek Türkçe?yi, edebi sanatları, yazım kurallarını en iyi şekilde kullanmalarını sağlamak.
Dersin içeriğiHukuk- Edebiyat İlişkisi üzerine tartışmalar yapılacaktır. Belirtilen kaynakların her hafta düzenli olarak okunup sınıf içi tartışmalarla ve öğrencilerin o zamana kadar öğrendikleri hukuk bilgileri ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. 
KaynaklarModern toplumun ortaya çıkışı, yeni sınıf ilişkileri ve egemenin hukuku
Turgenyev- Babalar ve Oğullar
Jack LONDON- Martin Eden
2. Ulus yaratma ve yurttaş bilinci oluşturmada edebiyatın rolü
Adalet AĞAOĞLU- Ölmeye Yatmak
(Düşünülecek)
3. Sistem haksızlığı: Hukuk kisvesi altında baskı
3.1- Savaş, olağanüstü hal ve darbe gibi dönemlerde hukukun dışına çıkılması
meşrulaştırılabilir mi?
3.2- Geçmişle hesaplaşmada ve bugünü geçmişin merceğinde görmede edebiyatın rolü nedir?Bernard Schlink- Okuyucu (Der Vorleser)
Öykü Didem AYDIN- Eski Sinagog Meydanı 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDisiplinlerarası bir bilim alanı olarak Hukuk ve Edebiyat
2. HaftaEdebi eserlerde hukuk - Hukuk yazımlarında Edebiyat (EDEBİYATTA HUKUK)
3. HaftaEdebi eserin ödev sunumu ve tartışılması
4. HaftaEdebi eserin ödev sunumu ve tartışılması
5. HaftaEdebi eserin ödev sunumu ve tartışılması
6. HaftaHukuk metninde edebi yaklaşımlar (HUKUKTA EDEBİYAT)
7. HaftaHukuk metninde edebi yaklaşımlar sunumu ve tartışılması
8. HaftaHukuk metninde edebi yaklaşımlar sunumu ve tartışılması
9. HaftaAra sınav
10. HaftaAra sınavın değerlendirilmesi-yorumlar
11. HaftaEDEBİYATIN HUKUKSAL OLARAK DÜZENLENMESİ: ŞAİR/YAZAR HUKUKÇULUK, HAPİSHANE EDEBİYATI, YAZIN İNSANLARINA VE ESERLERİNE KARŞI GETİRİLEN YAPTIRIMLAR
12. HaftaSeçme Yazar Tanıtımları ve Hayat Öyküleri
13. HaftaHukuk metninde edebi yaklaşımlar sunumu ve tartışılması
14. HaftaHukuk Kuramlarının Edebiyat Eleştirisi Aracı Olarak Kullanılması
15. HaftaGenel sınav
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum125
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama14444
Proje000
Ödevler14040
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü32158210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur.  X  
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur.  X  
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur.  X  
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.  X  
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur.  X  
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur.  X  
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur.  X  
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur.  X  
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur.   X 
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek