KHK615 - HUKUK ve EDEBİYAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HUKUK ve EDEBİYAT | KHK615 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | İki ayrı kültür ve bilinç olarak niteleyebileceğimiz Hukuk ve Edebiyatın ortak yanları olan söz söyleme ve yazma sanatını iki ayrı yaklaşımla ortaya koymak, Edebiyat metinlerindeki hukuk algısını öğretmek, Hukuk metinlerinde kullanılan/kullanılmayan edebiyat yöntemlerini keşfetmek, Bu iki bilinci birbirine yaklaştırmaya çalışmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hukuk- Edebiyat İlişkisi üzerine tartışmalar yapılacaktır. Belirtilen kaynakların her hafta düzenli olarak okunup sınıf içi tartışmalarla ve öğrencilerin o zamana kadar öğrendikleri hukuk bilgileri ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Modern toplumun ortaya çıkışı, yeni sınıf ilişkileri ve egemenin hukuku Turgenyev- Babalar ve Oğullar Jack LONDON- Martin Eden 2. Ulus yaratma ve yurttaş bilinci oluşturmada edebiyatın rolü Adalet AĞAOĞLU- Ölmeye Yatmak (Düşünülecek) 3. Sistem haksızlığı: Hukuk kisvesi altında baskı 3.1- Savaş, olağanüstü hal ve darbe gibi dönemlerde hukukun dışına çıkılması meşrulaştırılabilir mi? 3.2- Geçmişle hesaplaşmada ve bugünü geçmişin merceğinde görmede edebiyatın rolü nedir?Bernard Schlink- Okuyucu (Der Vorleser) Öykü Didem AYDIN- Eski Sinagog Meydanı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Disiplinlerarası bir bilim alanı olarak Hukuk ve Edebiyat |
2. Hafta | Edebi eserlerde hukuk - Hukuk yazımlarında Edebiyat (EDEBİYATTA HUKUK) |
3. Hafta | Edebi eserin ödev sunumu ve tartışılması |
4. Hafta | Edebi eserin ödev sunumu ve tartışılması |
5. Hafta | Edebi eserin ödev sunumu ve tartışılması |
6. Hafta | Hukuk metninde edebi yaklaşımlar (HUKUKTA EDEBİYAT) |
7. Hafta | Hukuk metninde edebi yaklaşımlar sunumu ve tartışılması |
8. Hafta | Hukuk metninde edebi yaklaşımlar sunumu ve tartışılması |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Ara sınavın değerlendirilmesi-yorumlar |
11. Hafta | EDEBİYATIN HUKUKSAL OLARAK DÜZENLENMESİ: ŞAİR/YAZAR HUKUKÇULUK, HAPİSHANE EDEBİYATI, YAZIN İNSANLARINA VE ESERLERİNE KARŞI GETİRİLEN YAPTIRIMLAR |
12. Hafta | Seçme Yazar Tanıtımları ve Hayat Öyküleri |
13. Hafta | Hukuk metninde edebi yaklaşımlar sunumu ve tartışılması |
14. Hafta | Hukuk Kuramlarının Edebiyat Eleştirisi Aracı Olarak Kullanılması |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 44 | 44 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 32 | 158 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi kaynaklarına ulaşma, bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
2. Hukuk bilimi ve hukuk sistemleri ile bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibi olur ve modern hukuk kazanımlarını yorumlayabilecek tarihsel bilgi birikimine sahip olur. | X | ||||
3. Birey-devlet arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kurallarına hâkim olur ve bu kuralları yorumlayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
4. Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğin gerektirdiği tüm özellikleri en iyi şekilde yansıtacak anlayış ve bilgi düzeyine sahip olur. | X | ||||
7. Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkim olur. | X | ||||
8. Bireysel olarak ve topluluk önünde kendini ifade edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9. Evrensel hukuk bilgisini kullanma, karşılaştırma ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
10. Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek