BBG695 - DÖNEM PROJESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | BBG695 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 0 | 2 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma-inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Dönem projesini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Proje konusunun belirlenmesi 2. Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Yöntem geliştirilmesi 5. Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Proje konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Proje konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Proje konusunun belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
6. Hafta | Yöntemin geliştirilmesi |
7. Hafta | Yöntemin geliştirilmesi |
8. Hafta | Yöntemin geliştirilmesi |
9. Hafta | Yöntemin geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması |
10. Hafta | Yöntemin uygulanması |
11. Hafta | Yöntemin uygulanması |
12. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi. |
13. Hafta | Bulguların değerlendirilmesi. |
14. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
15. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
16. Hafta | Rapor Sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 25 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 28 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgi ve Siber Güvenlik temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Şifreleme, sayısal imza, güvenlik protokolleri gibi ortak temalar ve kavramlara hakimdir. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel bilgi güvenliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar. | X | ||||
6. Bilgi güvenliği ve siber güvenlik alanının hızla geliştiğinin, güvenlik algoritmalarının ve güvenlik açıklarının ve atak tiplerinin zamanla değiştiğinin farkındadır. | X | ||||
8. Bilgi güvenliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır. | X | ||||
9. Siber güvenlik alanında terminolojiye hakimdir. | X | ||||
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek