BİH629 - BİLGİ TEKNOLOJİLERİ POLİTİKALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ POLİTİKALARI | BİH629 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mete YILDIZ | |||||
Dersin amacı | ||||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kamu politikası analizi süreci ve aktörleri, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımları ve sorunları, küreselleşme, teknoloji politikalarının tasarlanması ve uygulanması | |||||
Kaynaklar | Spinello, Richard A. (2010), Cyberethics:Morality&Law in cyberspace, Fourth Edition. Çeşitli CQ Researcher Raporları, Yapay Zeka Konulu Bir Örnek Ekte Verilmiştir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kuralları |
2. Hafta | Kamu Politikası Nedir? Temel Kavramlar |
3. Hafta | Kamu Politikası Süreci |
4. Hafta | Kamu Politikası Aktörleri |
5. Hafta | Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Kamu Politikaları Etkileşimi |
6. Hafta | Örnek 1: Kök Hücre Araştırmaları |
7. Hafta | Örnek 2: Yapay Zeka |
8. Hafta | Örnek 3: Video Oyunları |
9. Hafta | Örnek 4: Alternatif Enerji Kaynakları |
10. Hafta | Örnek 5: Sosyal Medya ve Kamu Politikaları |
11. Hafta | Örnek 6: Siber Sosyalleşme |
12. Hafta | Örnek 7: Gen Terapisi |
13. Hafta | Örnek 8: Klonlama |
14. Hafta | Örnek 9: Kamusal Alandaki Kameralar |
15. Hafta | Rapor Sunuşları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 70 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 61 | 61 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 31 | 147 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişimle ilgili temel teknik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2. Bilişim sistemlerinin, yazılımların çeşitleri ve işleyiş şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
3. Bilişim sistemlerinin ve yazılımların kullanım alanları ve kullanım şekli hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Bilişim ile ilgili hukuki sorunları öğrenir. | X | ||||
5. Bilişim alanındaki gelişmelerin hukuki etkilerini öğrenir. | X | ||||
6. Bilişim hukuku ili ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Adli bilişim ile ilgili temel kavramları ve adli bilişime esas olan kavramları öğrenir. | X | ||||
8. Bilişim ile ilgili yerel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek