ÇTL601 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ ve EDEBİYATLARI SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ ve EDEBİYATLARI SEMİNERİ ÇTL601 1. Yarıyıl 0 2 0 7
Önkoşul(lar)-var iseProgramdaki dersleri başarıyla tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Emine Yılmaz Prof. Dr. Nurettin Demir Doç. Dr. Mevlüt Erdem Yrd. Doç. Dr. İ. Ahmet Aydemir Yrd. Doç. Dr. Sema Aslan Demir 
Dersin amacıAlanıyla ilgili problemleri görmek, tanımak ve çözümleme becerisi geliştirmektir. Ayrıca, bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını öğrenmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Literatür taraması yapar
  2. Alanıyla ilgili problemleri çözebilir
  3. Bilimsel makale ve tez hazırlama tekniklerini öğrenir.
Dersin içeriğiTürk dil ve lehçeleriyle ilgili kuramsal ve yöntemsel sorun ve çözümlemelerin örnek çalışmalarla tartışılması. Öğrencilerin ilgi alanlarıyla ilgili herhangi bir sorunun belirlenmesi ve sorunun belli bir plan ve araştırma çerçevesinde ele alınarak çözümlenmesi; araştırma konularının bilimsel yazı ilkelerine uygun olarak yazıya aktarılması. 
KaynaklarAraştırma konusu ile ilgili olarak belirlenecektir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers içeriğinin ve kaynakların tanıtılması.
2. HaftaTürkolojinin bugünkü durumu ve yapılan çalışmalar
3. HaftaTürkolojinin bugünkü durumu ve yapılan çalışmalar
4. HaftaTürkolojinin bugünkü durumu ve yapılan çalışmalar
5. HaftaEtimolojik, fonetik, morfolojik ve semantik çalışmalar
6. HaftaAra sınav
7. HaftaBilimsel araştırma nasıl yapılır sorusuna cevap bulma
8. HaftaBilimsel araştırma nasıl hazırlanır sorusuna cevap bulma
9. HaftaTürk dilinin tarihi dönemleri ile ilgili problemler
10. HaftaTürk dilinin bugünkü durumu ile ilgili problemler
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBelirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
13. HaftaBelirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
14. Hafta1. Hafta Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
15. HaftaBelirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar.
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)2828
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav130
Toplam118
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı6700
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı130
Toplam730

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama5525
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)6636
Sunum / Seminer Hazırlama2612
Proje000
Ödevler5525
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3495210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. PY1. Türk lehçeleri hakkında evrensel ölçülerde donanıma sahip olur.    X
2. PY2. Türk lehçelerinin gramerleriyle ilgili genel bilgiye sahip olur.  X  
3. PY3. Türk lehçeleriyle üretilmiş edebiyat hakkında genel bilgi sahibi olur.    X
4. PY4. Türk halklarının kültürleri hakkında temel kaynakları bilir.    X
5. PY5. Akademik kurumlarda, çeşitli kamu kurumlarında ve özel şirketlerde Türk dünyası ile ilgili konularda görev alabilecek bilgi birikimi kazanır.    X
6. PY6. Alandaki uluslararası temel literatürü tanır.    X
7. PY7. Temel dil inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.    X
8. PY8. Türk lehçelerinin tarihsel dönemleri konusunda bilgi sahibi olur. X   
9. PY9. Sosyal bilimlerin farklı alanlarında eğitimlerini sürdürebilir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek