ÇTL601 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ ve EDEBİYATLARI SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ ve EDEBİYATLARI SEMİNERİ | ÇTL601 | 1. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Programdaki dersleri başarıyla tamamlamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Emine Yılmaz Prof. Dr. Nurettin Demir Doç. Dr. Mevlüt Erdem Yrd. Doç. Dr. İ. Ahmet Aydemir Yrd. Doç. Dr. Sema Aslan Demir | |||||
Dersin amacı | Alanıyla ilgili problemleri görmek, tanımak ve çözümleme becerisi geliştirmektir. Ayrıca, bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını öğrenmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk dil ve lehçeleriyle ilgili kuramsal ve yöntemsel sorun ve çözümlemelerin örnek çalışmalarla tartışılması. Öğrencilerin ilgi alanlarıyla ilgili herhangi bir sorunun belirlenmesi ve sorunun belli bir plan ve araştırma çerçevesinde ele alınarak çözümlenmesi; araştırma konularının bilimsel yazı ilkelerine uygun olarak yazıya aktarılması. | |||||
Kaynaklar | Araştırma konusu ile ilgili olarak belirlenecektir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtılması. |
2. Hafta | Türkolojinin bugünkü durumu ve yapılan çalışmalar |
3. Hafta | Türkolojinin bugünkü durumu ve yapılan çalışmalar |
4. Hafta | Türkolojinin bugünkü durumu ve yapılan çalışmalar |
5. Hafta | Etimolojik, fonetik, morfolojik ve semantik çalışmalar |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Bilimsel araştırma nasıl yapılır sorusuna cevap bulma |
8. Hafta | Bilimsel araştırma nasıl hazırlanır sorusuna cevap bulma |
9. Hafta | Türk dilinin tarihi dönemleri ile ilgili problemler |
10. Hafta | Türk dilinin bugünkü durumu ile ilgili problemler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar. |
13. Hafta | Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar. |
14. Hafta | 1. Hafta Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar. |
15. Hafta | Belirlenen programa göre öğrencilerden biri veya ikisi hazırladıkları semineri sunar. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 28 | 28 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 118 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 700 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 730 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 6 | 6 | 36 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 34 | 95 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. PY1. Türk lehçeleri hakkında evrensel ölçülerde donanıma sahip olur. | X | ||||
2. PY2. Türk lehçelerinin gramerleriyle ilgili genel bilgiye sahip olur. | X | ||||
3. PY3. Türk lehçeleriyle üretilmiş edebiyat hakkında genel bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. PY4. Türk halklarının kültürleri hakkında temel kaynakları bilir. | X | ||||
5. PY5. Akademik kurumlarda, çeşitli kamu kurumlarında ve özel şirketlerde Türk dünyası ile ilgili konularda görev alabilecek bilgi birikimi kazanır. | X | ||||
6. PY6. Alandaki uluslararası temel literatürü tanır. | X | ||||
7. PY7. Temel dil inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. PY8. Türk lehçelerinin tarihsel dönemleri konusunda bilgi sahibi olur. | X | ||||
9. PY9. Sosyal bilimlerin farklı alanlarında eğitimlerini sürdürebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek