ADB636 - BİYOLOJİK ORGANİZASYON I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOLOJİK ORGANİZASYON I | ADB636 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. M. Ali ONUR | |||||
Dersin amacı | Biyolojik yapıların organizasyonunun anlaşılabilmesi için adli biyolojiye dönük olarak temel biyolojik tanımların yapılması ve bu tanımlardan başlayarak hücre, doku seviyesinde organizasyonunun ilişkilendirilmesi ve çalışma şekillerinin anlatılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hücre ve yapı taşları, hücre enerjitikleri, transport, hücreler arası iletişim ve hücre ekstraselülar matriksinin tanımlanması, dokular, dokuların sınıflandırılması, organlar, organ fonksiyonları, kan doku ve vücut sıvıları, bağışıklık sisteminin çalışma şekilleri ve konu ile ilgili terminolojinin öğretilmesidir. | |||||
Kaynaklar | 1. Alberts et.al., 2008, Molecular Biology of The Cell 5th ed., Garland Science, Taylor and Francis Group, LLC, NewYork, 1200. sayfa 2. A.C.Guyton and J.E.Hall. 2006. Textbook of Medical Physiology 11th ed., Elsevier Inc., Philadelphia, Pennsylvania. 1116 sayfa. 3. Widmaier, E.P., Raff, H., Strang, K.T., 2003. Human Physiology: The Mechanisms of Body Function, 9th eds., the McGraw-Hill Companies. 800 sayfa. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hücre temel yapıtaşlarının anlatılması, inorganik ve organik bileşenler, hücre bileşenleri |
2. Hafta | Hücre temel yapıtaşlarının anlatılması, inorganik ve organik bileşenler, hücre bileşenleri |
3. Hafta | Genetik materyalin tanımlanması, DNA, RNA, ve protein ilişkisi |
4. Hafta | Hücre canlılığı, hücre canlılığının devam etmesi, temel hücre fizyolojisi |
5. Hafta | Hücrede transport |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Hücreden doku organizasyonuna geçiş |
8. Hafta | Dokular ve dokuların sınıflandırılması |
9. Hafta | Dokular, doku preparatlarının hazırlanması ve görülmesi |
10. Hafta | Dokular, doku preparatlarının hazırlanması ve görülmesi |
11. Hafta | Organlar, organ fonksiyonları |
12. Hafta | Organlar, organ fonksiyonları |
13. Hafta | Kan doku genel tanımı ve vücut sıvıları, genel bileşim komposizyonları |
14. Hafta | Bağışıklık sisteminin çalışma prensipleri |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 11 | 154 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 49 | 231 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek