BİL793 - İLERİ AKADEMİK BECERİLER ve PRATİKLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ AKADEMİK BECERİLER ve PRATİKLER BİL793 2. Yarıyıl 0 2 1 2
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları) Bölüm Sorumluları (bbm-bologna@cs.hacettepe.edu.tr)  
Dersin amacıBu dersin amacı lisansüstü çalışmanın ne olduğu, lisansüstü seviyesinde yapılacak çalışmanın ne olduğu ve yapılacak çalışmanın tez olarak sunulması hakkında genel kavramlar verilecektir. Bu dersin diğer bir amacıda öğrencilere bir bilimsel çalışma yaparken ve sonuçlarını makale ve tez olarak yayınlarken uyulması gereken etik kuralları öğretmek olacaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Lisansüstü çalışmanın nasıl yapılacağı ve dikkat edilmesi gereken noktaları kazanacaktır. Lisansüstü çalışmaların ne olduğunu genel hatlarıyla öğrenir. Bir bilimsel çalışma yaparken ve sonuçlarını makale ve tez olarak yayınlarken uyulması gereken etik kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriğiTemel tanımlar: araştırma, katkı, deney, literature, hipotezler, aksiyomlar, teoremler, kanıtlar ? Deneysel çalışma: yöntemler, doğrulama, sonuçların analizi, sonuçların sunumu (grafikler, çizelgeler, vb. gibi) ? Sunum: çalışmanın özeti, ilgili çalışmalar, fikirin sunumu, fikirin deneyler/kanıtlar ile doğrulanması, sonuçların tartışılması, sonuç, tez yazımı ? Sözlü sunum ? Konferanslar, sempozyumlar, kongreler ? Akademik dereceler: lisans, yüksek lisans, bütünleşik doktora, doktora ? Ahlaki konular: intihal, katkının yeterliliği, dilimleme ve tekrarlama gibi etik kuralların ihlali 
KaynaklarResearch methodology: a step-by-step guide for beginners, Ranjit Kumar, SAGE, 2005. ? Research Methodology: An Introduction, Wayne Goddard, Stuart Melville,, 2004 ? Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Kural Gülbahar, 1997. ? How To Write & Publish a Scientific Paper: 5th Edition, Robert A. Day, Oryx Press, 1998. ? The Craft of Scientific Writing, Michael Alley, Springer, 1996. Academic Ethics, Robin Barrow & Patrick Keeney, Ashgate, 2006.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel tanımlar: araştırma, katkı, deney, literature, hipotezler, aksiyomlar, teoremler, kanıtlar
2. HaftaDeneysel çalışma: yöntemler, doğrulama, sonuçların analizi, sonuçların sunumu (grafikler, çizelgeler, vb. gibi)
3. HaftaDavetli konuşmacı
4. HaftaSunum: çalışmanın özeti, ilgili çalışmalar, fikirin sunumu, fikirin deneyler/kanıtlar ile doğrulanması, sonuçların tartışılması, sonuç, tez yazımı
5. HaftaDavetli konuşmacı
6. HaftaSözlü sunum
7. Hafta Davetli konuşmacı
8. HaftaKonferanslar, sempozyumlar, kongreler
9. HaftaDavetli konuşmacı
10. HaftaAkademik dereceler: lisans, yüksek lisans, bütünleşik doktora, doktora
11. Hafta Davetli konuşmacı
12. HaftaAhlaki konular: intihal, katkının yeterliliği, dilimleme ve tekrarlama gibi etik kuralların ihlali
13. HaftaDavetli konuşmacı
14. HaftaDönem Özeti
15. Hafta Genel Sınava Hazırlık
16. Hafta Genel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler330
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam50

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler3515
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü182258

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek