BİL793 - İLERİ AKADEMİK BECERİLER ve PRATİKLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ AKADEMİK BECERİLER ve PRATİKLER | BİL793 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 1 | 2 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumluları (bbm-bologna@cs.hacettepe.edu.tr) | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı lisansüstü çalışmanın ne olduğu, lisansüstü seviyesinde yapılacak çalışmanın ne olduğu ve yapılacak çalışmanın tez olarak sunulması hakkında genel kavramlar verilecektir. Bu dersin diğer bir amacıda öğrencilere bir bilimsel çalışma yaparken ve sonuçlarını makale ve tez olarak yayınlarken uyulması gereken etik kuralları öğretmek olacaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel tanımlar: araştırma, katkı, deney, literature, hipotezler, aksiyomlar, teoremler, kanıtlar ? Deneysel çalışma: yöntemler, doğrulama, sonuçların analizi, sonuçların sunumu (grafikler, çizelgeler, vb. gibi) ? Sunum: çalışmanın özeti, ilgili çalışmalar, fikirin sunumu, fikirin deneyler/kanıtlar ile doğrulanması, sonuçların tartışılması, sonuç, tez yazımı ? Sözlü sunum ? Konferanslar, sempozyumlar, kongreler ? Akademik dereceler: lisans, yüksek lisans, bütünleşik doktora, doktora ? Ahlaki konular: intihal, katkının yeterliliği, dilimleme ve tekrarlama gibi etik kuralların ihlali | |||||
Kaynaklar | Research methodology: a step-by-step guide for beginners, Ranjit Kumar, SAGE, 2005. ? Research Methodology: An Introduction, Wayne Goddard, Stuart Melville,, 2004 ? Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Kural Gülbahar, 1997. ? How To Write & Publish a Scientific Paper: 5th Edition, Robert A. Day, Oryx Press, 1998. ? The Craft of Scientific Writing, Michael Alley, Springer, 1996. Academic Ethics, Robin Barrow & Patrick Keeney, Ashgate, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel tanımlar: araştırma, katkı, deney, literature, hipotezler, aksiyomlar, teoremler, kanıtlar |
2. Hafta | Deneysel çalışma: yöntemler, doğrulama, sonuçların analizi, sonuçların sunumu (grafikler, çizelgeler, vb. gibi) |
3. Hafta | Davetli konuşmacı |
4. Hafta | Sunum: çalışmanın özeti, ilgili çalışmalar, fikirin sunumu, fikirin deneyler/kanıtlar ile doğrulanması, sonuçların tartışılması, sonuç, tez yazımı |
5. Hafta | Davetli konuşmacı |
6. Hafta | Sözlü sunum |
7. Hafta | Davetli konuşmacı |
8. Hafta | Konferanslar, sempozyumlar, kongreler |
9. Hafta | Davetli konuşmacı |
10. Hafta | Akademik dereceler: lisans, yüksek lisans, bütünleşik doktora, doktora |
11. Hafta | Davetli konuşmacı |
12. Hafta | Ahlaki konular: intihal, katkının yeterliliği, dilimleme ve tekrarlama gibi etik kuralların ihlali |
13. Hafta | Davetli konuşmacı |
14. Hafta | Dönem Özeti |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 50 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 18 | 22 | 58 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek