İST665 - SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİKSEL ANALİZ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİKSEL ANALİZ İST665 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr.Derya Ersel 
Dersin amacıİstatistik temel kavramlar, tanımlayıcı istatistikler, hipotez testleri ve nitel veri çözümleri hakkında bilgi vermek ve araştırmalarda istatistiksel yöntemleri kullanmayı, uygun istatistiksel yazılım paket program ile çözümleme yapmayı ve yorumlamayı öğretmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Veri türleri, sıklık dağılımları ve istatistiksel çıkarsama, 2. Örnekleme yöntemleri, 3. Parametrik ve parametrik olmayan testler, 4. Nitel veri çözümlemesi 5. Korelasyon ve regresyon konuları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulayabilir.
Dersin içeriği1. İstatistikte temel tanım ve kavramlar
2. Veri türleri ve sıklık dağılımları
3. Örnekleme yöntemleri
4. Grafikler, konum ve değişim ölçüleri
5. Parametrik ve parametrik olmayan testler
6. Olumsallık tabloları ve Ki-Kare çözümlemesi
7. Korelasyon ve Regresyon
8. Uygun istatistiksel yazılım paket programı ile konuların uygulanması 
Kaynaklar1. Agresti, A., Finlay, B.,1997, Statistical Methods fort he Social Sciences, third edition
2. Çıngı, H. (2000) Örnekleme , H.Ü. yayınları.
3. Demirhan H., Hamurkaroğlu C., 2011, İstatistiksel Yöntemlere Giriş, H.Ü. yayınları.
4. Fleming, N.C.,Nellis, J.G., Principles of Applied Statistics, 2000.
5. Freund, J.E., 2004, Modern Elementary Statistics, Eleventh Edition, Prentice Hall.
6. Joaquim P. Marques de Sá, 2007, Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer Berlin.,
7. Özdamar, K., 2004, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I-II, Kaan Kitap evi, Eskişehir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel tanım ve kavramlar
2. HaftaVeri türleri
3. HaftaÖrnekleme yöntemleri
4. HaftaÖrneklem genişliğinin belirlenmesi
5. HaftaSıklık Çizelgeleri
6. HaftaKonum ölçüleri
7. HaftaARA SINAV
8. HaftaDeğişim ölçüleri
9. HaftaTek örneklem güven aralıkları ve hipotez testleri
10. HaftaBağımlı ve bağımsız iki örneklem hipotez testleri
11. HaftaBir yönlü varyans analizi
12. HaftaParametrik olmayan testler
13. HaftaOlumsallık tabloları ve Ki-Kare çözümlemesi
14. HaftaKorelasyon ve Regresyon
15. HaftaUygulama ve sunum
16. HaftaFİNAL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler215
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama10330
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması10330
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama11313
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3972180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir     
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar   X 
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir    X
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir    X
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir   X 
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular    X
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar    X
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder    X
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir    X
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir   X 
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek