İST665 - SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİKSEL ANALİZ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİMLERDE İSTATİSTİKSEL ANALİZ | İST665 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr.Derya Ersel | |||||
Dersin amacı | İstatistik temel kavramlar, tanımlayıcı istatistikler, hipotez testleri ve nitel veri çözümleri hakkında bilgi vermek ve araştırmalarda istatistiksel yöntemleri kullanmayı, uygun istatistiksel yazılım paket program ile çözümleme yapmayı ve yorumlamayı öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. İstatistikte temel tanım ve kavramlar 2. Veri türleri ve sıklık dağılımları 3. Örnekleme yöntemleri 4. Grafikler, konum ve değişim ölçüleri 5. Parametrik ve parametrik olmayan testler 6. Olumsallık tabloları ve Ki-Kare çözümlemesi 7. Korelasyon ve Regresyon 8. Uygun istatistiksel yazılım paket programı ile konuların uygulanması | |||||
Kaynaklar | 1. Agresti, A., Finlay, B.,1997, Statistical Methods fort he Social Sciences, third edition 2. Çıngı, H. (2000) Örnekleme , H.Ü. yayınları. 3. Demirhan H., Hamurkaroğlu C., 2011, İstatistiksel Yöntemlere Giriş, H.Ü. yayınları. 4. Fleming, N.C.,Nellis, J.G., Principles of Applied Statistics, 2000. 5. Freund, J.E., 2004, Modern Elementary Statistics, Eleventh Edition, Prentice Hall. 6. Joaquim P. Marques de Sá, 2007, Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer Berlin., 7. Özdamar, K., 2004, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I-II, Kaan Kitap evi, Eskişehir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel tanım ve kavramlar |
2. Hafta | Veri türleri |
3. Hafta | Örnekleme yöntemleri |
4. Hafta | Örneklem genişliğinin belirlenmesi |
5. Hafta | Sıklık Çizelgeleri |
6. Hafta | Konum ölçüleri |
7. Hafta | ARA SINAV |
8. Hafta | Değişim ölçüleri |
9. Hafta | Tek örneklem güven aralıkları ve hipotez testleri |
10. Hafta | Bağımlı ve bağımsız iki örneklem hipotez testleri |
11. Hafta | Bir yönlü varyans analizi |
12. Hafta | Parametrik olmayan testler |
13. Hafta | Olumsallık tabloları ve Ki-Kare çözümlemesi |
14. Hafta | Korelasyon ve Regresyon |
15. Hafta | Uygulama ve sunum |
16. Hafta | FİNAL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 39 | 72 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | |||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin neden ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | X | ||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek