OLC631 - EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ OLC631 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseOLC646
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Problem Çözümü  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Selahattin GELBAL 
Dersin amacıEğitim araştırmalarında kullanılan istatistiksel hipotez testlerinin neler olduğunu bilmek ve uygulamalarını yapmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İstatistik testlerinin sayıltılarını ve uygulandığı durumları açıklar. Karşılaştığı yeni bir araştırma probleminin çözümünde gerekli olabilecek istatistiksel analizleri yapar. İstatistiksel test sonuçlarını problem durumuna uygun olarak yorumlar ve raporlaştırır.
Dersin içeriğiHipotez testleri ve uygulamaları, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri, Non-parametrik testler, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri, Tekrarlı verilerde varyans analizi, Varyans analizi sonrası ikili karşılaştırma yöntemleri, Basit regresyon analizi, Çok değişkenli regresyon analizi, Lojistik regresyon analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi 
KaynaklarBaykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık.
Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1992). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (3rd ed.). St. Paul: West Publishing Company.
Hicks, C. R. (çev. Z. Muluk, Ö. Toktamış, S. Kurt & E. Karaağaoğlu) (1985). Deney düzenlemede istatistiksel yöntemler. Ankara: Akademi Matbaası.
Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Akhun, İ. (1980). Akademik başarının kestirilmesi: Çoklu regresyon yaklaşımının uygulanmasına ilişkin bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:88, Ankara.
Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik. ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti.
Büyüköztürk, Ş. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHipotez testlerinin aşamaları
2. HaftaBağımsız gruplarda ortalama karşılaştırılması: Parametrik testler ve etki büyüklüğü
3. HaftaBağımsız gruplarda ortalama karşılaştırılması: Non-parametrik testler
4. HaftaBağımlı gruplarda ortalama karşılaştırılması: Parametrik Testler ve etki büyüklüğü
5. HaftaBağımlı gruplarda ortalama karşılaştırılması: Non-parametrik Testler
6. HaftaTek faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri
7. HaftaTek faktörlü değişkenlerde parametrik olmayan varyans analizi yöntemleri
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaBasit regresyon analizine giriş
10. HaftaRegresyon analizi uygulamaları
11. HaftaÇok değişkenli regresyon analizi
12. HaftaÇok değişkenli regresyon analizi uygulamaları
13. HaftaAçımlayıcı faktör analizi
14. HaftaAçımlayıcı faktör analizi uygulamaları
15. HaftaSınava hazırlanma
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)100
Laboratuar140
Uygulama20
Alan Çalışması20
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler70
Sunum00
Projeler170
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav10
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama236
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler7535
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü4155169

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.    X 
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir.  X   
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar.    X
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.X    
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.X    
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.X    
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. X   
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır.   X 
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır.X    
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek