OLC631 - EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA VERİ ANALİZ YÖNTEMLERİ | OLC631 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | OLC646 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Diğer: Problem Çözümü | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Selahattin GELBAL | |||||
Dersin amacı | Eğitim araştırmalarında kullanılan istatistiksel hipotez testlerinin neler olduğunu bilmek ve uygulamalarını yapmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hipotez testleri ve uygulamaları, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri, Non-parametrik testler, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri, Tekrarlı verilerde varyans analizi, Varyans analizi sonrası ikili karşılaştırma yöntemleri, Basit regresyon analizi, Çok değişkenli regresyon analizi, Lojistik regresyon analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi | |||||
Kaynaklar | Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1992). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (3rd ed.). St. Paul: West Publishing Company. Hicks, C. R. (çev. Z. Muluk, Ö. Toktamış, S. Kurt & E. Karaağaoğlu) (1985). Deney düzenlemede istatistiksel yöntemler. Ankara: Akademi Matbaası. Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall. Akhun, İ. (1980). Akademik başarının kestirilmesi: Çoklu regresyon yaklaşımının uygulanmasına ilişkin bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:88, Ankara. Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik. ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti. Büyüköztürk, Ş. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hipotez testlerinin aşamaları |
2. Hafta | Bağımsız gruplarda ortalama karşılaştırılması: Parametrik testler ve etki büyüklüğü |
3. Hafta | Bağımsız gruplarda ortalama karşılaştırılması: Non-parametrik testler |
4. Hafta | Bağımlı gruplarda ortalama karşılaştırılması: Parametrik Testler ve etki büyüklüğü |
5. Hafta | Bağımlı gruplarda ortalama karşılaştırılması: Non-parametrik Testler |
6. Hafta | Tek faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri |
7. Hafta | Tek faktörlü değişkenlerde parametrik olmayan varyans analizi yöntemleri |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Basit regresyon analizine giriş |
10. Hafta | Regresyon analizi uygulamaları |
11. Hafta | Çok değişkenli regresyon analizi |
12. Hafta | Çok değişkenli regresyon analizi uygulamaları |
13. Hafta | Açımlayıcı faktör analizi |
14. Hafta | Açımlayıcı faktör analizi uygulamaları |
15. Hafta | Sınava hazırlanma |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 14 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 70 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 3 | 6 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 41 | 55 | 169 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek