OLC646 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ | OLC646 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Selahattin GELBAL | |||||
Dersin amacı | İstatistiğin tanımı, amacı ve türlerini kavratabilme, betimsel istatistiksel yöntemleri hesaplayabilme ve yorumlayabilme, korelasyon türlerini bilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel kavramlar; istatistik ve anlamları, değişken ve türleri, ölçek ve türleri. Betimsel istatistik, merkeze yığılma ölçüleri, değişme ölçüleri. Normal dağılım ve binom dağılımı. Korelasyon, anlamı, türleri (Pearson, çift serili, nokta-çift serili, tetrakorik, sıra farkları) ve hesaplanması, kısmî ve çoklu korelasyon. Regresyon, doğrusal regresyon. | |||||
Kaynaklar | Arıcı, H. (2000). İstatistik: Yöntemler ve uygulamalar. ANKARA: Meteksan Ltd. Şti. Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık. Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1985). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (2nd ed.). St. Paul: West Publishing Company. Sümbüllüoğlu, K. & Sümbüllüoğlu, V. (1998). Biyoistatistik, ANKARA: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Ldt. Şti. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar |
2. Hafta | İstatistik ve anlamları |
3. Hafta | Değişken ve ölçek türleri |
4. Hafta | Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri |
5. Hafta | Normal dağılım ve özellikleri |
6. Hafta | Hipotez testi |
7. Hafta | I. ve II. Tip hata, istatistiksel güç |
8. Hafta | Kategorik veri analizi: Ki-kare testleri |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Tek örneklem z testi, oran testi |
11. Hafta | Tek örneklem t testi, oran testi |
12. Hafta | Korelasyon ve anlamı |
13. Hafta | Korelasyon türleri |
14. Hafta | Korelasyonun test edilmesi |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 0 |
Laboratuar | 14 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 65 | 59 | 233 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek