ECE719 - VERİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİ ANALİZİ ECE719 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; eğitim araştırmalarında kullanılan istatistiksel hipotez testlerinin neler olduğunu bilmek ve uygulamalarını yapmaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İstatistik testlerinin sayıltılarını ve uygulandığı durumları açıklar.
  2. Karşılaştığı yeni bir araştırma probleminin çözümünde gerekli olabilecek istatistiksel analizleri yapar.
  3. İstatistiksel test sonuçlarını problem durumuna uygun olarak yorumlar ve raporlaştırır.
Dersin içeriğiHipotez testleri ve uygulamaları, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri, Non-parametrik testler, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri, Tekrarlı verilerde varyans analizi, Varyans analizi sonrası ikili karşılaştırma yöntemleri, Basit regresyon analizi, Çok değişkenli regresyon analizi, Lojistik regresyon analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi 
KaynaklarBaykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık.
Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1992). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (3rd ed.). St. Paul: West Publishing Company.
Hicks, C. R. (çev. Z. Muluk, Ö. Toktamış, S. Kurt & E. Karaağaoğlu) (1985). Deney düzenlemede istatistiksel yöntemler. Ankara: Akademi Matbaası.
Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Akhun, İ. (1980). Akademik başarının kestirilmesi: Çoklu regresyon yaklaşımının uygulanmasına ilişkin bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:88, Ankara.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHipotez testi kavramı ve aşamaları
2. HaftaHipotez testi uygulamaları
3. HaftaTek faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri
4. HaftaÇok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri
5. HaftaParametrik olmayan testler ve uygulamaları
6. HaftaTek faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri
7. HaftaÇok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri
8. HaftaTekrarlı verilerde varyans analizi
9. HaftaVaryans analizi sonrası ikili karşılaştırma yöntemleri
10. HaftaBasit regresyon analizi
11. HaftaÇok değişkenli regresyon analizi
12. HaftaLojistik regresyon analizi
13. HaftaAçımlayıcı faktör analizi
14. HaftaDoğrulayıcı faktör analizi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar140
Uygulama20
Alan Çalışması20
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler70
Sunum10
Projeler070
Seminer115
Ara Sınavlar115
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama21020
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12424
Toplam İş Yükü56103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. X   
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X    
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.X    
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. X    
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. X   
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.    X 
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.X    
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek