ECE719 - VERİ ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
VERİ ANALİZİ | ECE719 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; eğitim araştırmalarında kullanılan istatistiksel hipotez testlerinin neler olduğunu bilmek ve uygulamalarını yapmaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hipotez testleri ve uygulamaları, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri, Non-parametrik testler, Tek ve daha çok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri, Tekrarlı verilerde varyans analizi, Varyans analizi sonrası ikili karşılaştırma yöntemleri, Basit regresyon analizi, Çok değişkenli regresyon analizi, Lojistik regresyon analizi, Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi | |||||
Kaynaklar | Baykul, Y. (1999), İstatistik metodlar ve uygulamalar (3. baskı). ANKARA: Anı Yayıncılık. Gravetter, F. J. & Wallnau, L. B. (1992). Statistics for the behavioral sciences: A first course for students (3rd ed.). St. Paul: West Publishing Company. Hicks, C. R. (çev. Z. Muluk, Ö. Toktamış, S. Kurt & E. Karaağaoğlu) (1985). Deney düzenlemede istatistiksel yöntemler. Ankara: Akademi Matbaası. Freund, J. E. & Simon, G. A. (1992). Modern elementary statistics (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall. Akhun, İ. (1980). Akademik başarının kestirilmesi: Çoklu regresyon yaklaşımının uygulanmasına ilişkin bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:88, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Hipotez testi kavramı ve aşamaları |
2. Hafta | Hipotez testi uygulamaları |
3. Hafta | Tek faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri |
4. Hafta | Çok faktörlü değişkenlerde varyans analizi yöntemleri |
5. Hafta | Parametrik olmayan testler ve uygulamaları |
6. Hafta | Tek faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri |
7. Hafta | Çok faktörlü değişkenlerde ko-varyans analizi yöntemleri |
8. Hafta | Tekrarlı verilerde varyans analizi |
9. Hafta | Varyans analizi sonrası ikili karşılaştırma yöntemleri |
10. Hafta | Basit regresyon analizi |
11. Hafta | Çok değişkenli regresyon analizi |
12. Hafta | Lojistik regresyon analizi |
13. Hafta | Açımlayıcı faktör analizi |
14. Hafta | Doğrulayıcı faktör analizi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 14 | 0 |
Uygulama | 2 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 0 |
Sunum | 1 | 0 |
Projeler | 0 | 70 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 56 | 103 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek