BTÖ615 - İLETİŞİM KURAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM KURAMLARI | BTÖ615 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yasemin Koçak Usluel, Prof. Dr. S. Sadi Seferoğlu | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerden, çağdaş iletişim kuram ve modellerini, enformasyon sürecini, sosyal ağları ve bunların topluma etkilerini bilimsel yöntem, araştırma, kuram ve model ilişkisini kurarak değerlendirmeleri beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kitle iletişim araçlarının değişimine tarihsel bakış, kitle iletişim araçlarının kullanımı, çağdaş iletişim modelleri, bilgi işleme sürecinde model ve kuramlar, sosyal ağlar, sosyal ağlarda iletişim örüntüleri ve etkileri. | |||||
Kaynaklar | Erdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2002). Öteki Kuram. Ankara: Pozitif Matbaacılık. Fiske, J. (1982). Introduction to Communication Studies. London: Methuen. Geray, H. (1994) Yeni İletişim Teknolojileri. Ankara: Kılıçaslan Matbaacılık. Mansell R. Ve Uta Wehn (1998) Knowledge Societies. Griffin, E. (1997.) A First Look At Communication Theory. (4th ed). USA: McGraw-Hill Companies. Severin, W.J. And Tankard J.W (1992). Communication Theories: Origins, Methods and Uses in the Mass Media. Longman. Ayrıca işlenecek konularla ilgili okuma parçaları verilecektir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin İçeriğinin gözden geçirilmesi |
2. Hafta | Bilmsel Yöntem, Kuram ve Model |
3. Hafta | İletişim araştırmaları-tarihçe |
4. Hafta | Temel İletişim modelleri |
5. Hafta | İletişim Kuramları Hakkında o Ana akım yaklaşımlar o Eleştirel yaklaşımlar |
6. Hafta | Ana akım yaklaşımlar |
7. Hafta | Ana akım yaklaşımlar |
8. Hafta | Ana akım yaklaşımlar |
9. Hafta | Eleştirel Yaklaşımlar |
10. Hafta | Eleştirel Yaklaşımlar |
11. Hafta | Eleştirel Yaklaşımlar |
12. Hafta | Dünyada ve Türkiye'de Bilgi toplumu politikaları |
13. Hafta | Sayısal Uçurum |
14. Hafta | İletişim Teknoloji ve enformasyon toplumu |
15. Hafta | Sosyal Ağlar |
16. Hafta | Sosyal Ağlar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 13 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 8 | 9 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 37 | 75 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek