BTÖ615 - İLETİŞİM KURAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLETİŞİM KURAMLARI BTÖ615 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yasemin Koçak Usluel, Prof. Dr. S. Sadi Seferoğlu 
Dersin amacıÖğrencilerden, çağdaş iletişim kuram ve modellerini, enformasyon sürecini, sosyal ağları ve bunların topluma etkilerini bilimsel yöntem, araştırma, kuram ve model ilişkisini kurarak değerlendirmeleri beklenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Teknolojideki gelişime paralel olarak iletişim süreçlerini, bu süreçlerdeki değişimi değerlendirebilme
  2. İletişim, teknoloji ve toplum ilişkisini analiz edebilme
  3. İletişim, teknoloji ve toplum ilişkilerine yönelik çalışmalardan hareket ederek geleceğe yönelik kestirimlerde bulunabilme
Dersin içeriğiKitle iletişim araçlarının değişimine tarihsel bakış, kitle iletişim araçlarının kullanımı, çağdaş iletişim modelleri, bilgi işleme sürecinde model ve kuramlar, sosyal ağlar, sosyal ağlarda iletişim örüntüleri ve etkileri. 
KaynaklarErdoğan, İ. ve Alemdar, K. (2002). Öteki Kuram. Ankara: Pozitif Matbaacılık.
Fiske, J. (1982). Introduction to Communication Studies. London: Methuen.
Geray, H. (1994) Yeni İletişim Teknolojileri. Ankara: Kılıçaslan Matbaacılık.
Mansell R. Ve Uta Wehn (1998) Knowledge Societies.
Griffin, E. (1997.) A First Look At Communication Theory. (4th ed). USA: McGraw-Hill Companies.
Severin, W.J. And Tankard J.W (1992). Communication Theories: Origins, Methods and Uses in the Mass Media. Longman.
Ayrıca işlenecek konularla ilgili okuma parçaları verilecektir.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin İçeriğinin gözden geçirilmesi
2. HaftaBilmsel Yöntem, Kuram ve Model
3. Haftaİletişim araştırmaları-tarihçe
4. HaftaTemel İletişim modelleri
5. Haftaİletişim Kuramları Hakkında o Ana akım yaklaşımlar o Eleştirel yaklaşımlar
6. HaftaAna akım yaklaşımlar
7. HaftaAna akım yaklaşımlar
8. HaftaAna akım yaklaşımlar
9. HaftaEleştirel Yaklaşımlar
10. HaftaEleştirel Yaklaşımlar
11. HaftaEleştirel Yaklaşımlar
12. HaftaDünyada ve Türkiye'de Bilgi toplumu politikaları
13. HaftaSayısal Uçurum
14. Haftaİletişim Teknoloji ve enformasyon toplumu
15. HaftaSosyal Ağlar
16. HaftaSosyal Ağlar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum15
Projeler150
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı13100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama2816
Proje15050
Ödevler8972
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3775240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma    X
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme   X  
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma    X
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.  X  
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlamaX    
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma   X 
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme    X
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme    X
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek