GRA700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR GRA700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini bitirmiş olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Namık Kemal Sarıkavak, Prof. N. Şule Atılgan, Doç. Özden Pektaş Turgut, Doç. Serdar Pehlivan, Doç. Müge Burcu Codur, Doç. Elif Varol Ergen, Doç. Zülfükar Sayın 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme
  2. ? Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme
  3. ? Veri toplama aracını geliştirebilme
  4. ? Araştırma verilerini toplayabilme
  5. ? Verileri analiz edebilme
  6. ? Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme
  7. ? Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme
  8. ? Önerilerde bulunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBulguların değerlendirilmesi
2. HaftaBulguların değerlendirilmesi
3. HaftaBulguların değerlendirilmesi
4. HaftaBulguların değerlendirilmesi
5. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
6. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
7. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
8. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
9. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
10. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum1410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1417238
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13232
Toplam İş Yükü5794900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.  X  
2. Tasarım isteminde bulunan kişi ya da kurumları yönlendirebilecek uzgörüye (vizyona) sahiptir.   X 
3. Grafik tasarım üretim ve çoğaltma teknolojilerine hâkimdir.  X  
4. Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahiptir ve tasarım alanındaki bilgi, yöntem ve teknikleri özgün bir şekilde kullanarak tasarım dünyasına katkı sağlar.  X  
5. Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir.    X
6. Görsel iletişim tasarımı alanında yetkindir. Ulusal ve uluslararası alanda görsel iletişime ilişkin toplantı, sempozyum ve panellerde görüşlerini aktarabilir, tartışmalara katılabilir ve fikir geliştirebilir.  X  
7. Grafik tasarım alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.    X
8. Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.   X  
9. Grafik tasarım kapsamına giren bir veya daha fazla disiplinde uzmanlığa sahiptir. X   
10. Grafik tasarım, illüstrasyon, tipografi, fotografik analizleri yapabilir, akademik olarak yetkindir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek