YOD683 - YÖNETSEL DAVRANIŞTA UYGULAMALI İSTATİSTİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YÖNETSEL DAVRANIŞTA UYGULAMALI İSTATİSTİK | YOD683 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOD648 Seminer dersini almış olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yönetim Organizasyon ve Örgütsel Davranış ABD Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı 1) öğrencilere davranış bilimlerinde kullanılabilecek güncel istatistiksel yöntemler konusunda bilgi vermek 2)Öğrencilerin çok değişkenli istatistik analiz yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders çok değişkenli istatistik yöntemleriyle ilgili öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen, onların bu bilgileri kullanmalarını sağlayan yüksek lisans düzeyinde bir derstir. | |||||
Kaynaklar | Tabachnick B. G. & Fidell, L.S (2013). 6th edition. Using Multivariate Statistics. Pearson Publishing |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çok değişkenli istatistik analizlerine giriş-Temel kavramlar |
2. Hafta | Veri girişi |
3. Hafta | Veri temizleme |
4. Hafta | ANOVA, t-testi and parametric olmayan testler |
5. Hafta | ANCOVA |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | MANOVA |
8. Hafta | Çok değişkenli regresyon |
9. Hafta | Tanımlayıcı /keşfedici faktör analizi |
10. Hafta | Tanımlayıcı /keşfedici faktör analizi |
11. Hafta | Doğrulayıcı Faktör Analizi |
12. Hafta | Doğrulayıcı Faktör Analizi |
13. Hafta | Yol Analizi |
14. Hafta | Yol Analizi |
15. Hafta | Lojistic regresyon |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 35 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 120 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 7 | 42 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 35 | 50 | 182 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek