YOD683 - YÖNETSEL DAVRANIŞTA UYGULAMALI İSTATİSTİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YÖNETSEL DAVRANIŞTA UYGULAMALI İSTATİSTİK YOD683 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYOD648 Seminer dersini almış olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yönetim Organizasyon ve Örgütsel Davranış ABD Öğretim Elemanları  
Dersin amacıBu dersin amacı 1) öğrencilere davranış bilimlerinde kullanılabilecek güncel istatistiksel yöntemler konusunda bilgi vermek 2)Öğrencilerin çok değişkenli istatistik analiz yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersin sonunda öğrenci; çok değişkenli istatistik analizlerinin diğer istatistiksel yöntemlerden farkını algılayabilecektir.
  2. 2. Çok değişkenli istatistik analizlerinin kullanım alanlarını ve hangi araştırma sorularında kullanılabileceğini açıklayabilecektir.
  3. 3. Veri setini bilgisayar ortamına aktarabilecek ve analize hazır hale getirebilecektir
  4. 4. Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizi arasındaki farkları sıralayabilecek, bu analizleri uygulayıp yorumlayabilecektir.
  5. 5. Çoklu regresyon analizinin kısıtları ve varsayımlarını bilecek, bu analizleri uygulayabilecektir
  6. 6. Varyans analizi çeşitlerini ve kullanım alanlarını bilecek ve bu analizleri gerçekleştirebilecektir.
Dersin içeriğiBu ders çok değişkenli istatistik yöntemleriyle ilgili öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen, onların bu bilgileri kullanmalarını sağlayan yüksek lisans düzeyinde bir derstir. 
KaynaklarTabachnick B. G. & Fidell, L.S (2013). 6th edition. Using Multivariate Statistics. Pearson Publishing 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇok değişkenli istatistik analizlerine giriş-Temel kavramlar
2. HaftaVeri girişi
3. HaftaVeri temizleme
4. HaftaANOVA, t-testi and parametric olmayan testler
5. HaftaANCOVA
6. HaftaAra sınav
7. HaftaMANOVA
8. HaftaÇok değişkenli regresyon
9. HaftaTanımlayıcı /keşfedici faktör analizi
10. HaftaTanımlayıcı /keşfedici faktör analizi
11. HaftaDoğrulayıcı Faktör Analizi
12. HaftaDoğrulayıcı Faktör Analizi
13. HaftaYol Analizi
14. HaftaYol Analizi
15. HaftaLojistic regresyon
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama020
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler635
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam120
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı740
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler6742
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3550182

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.    X
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.    X
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.    X
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. X   
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.   X 
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.  X  
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek