ORK600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | ORK600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Orkestra Şefliği Yüksek Lisans derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Uygulama-Alıştırma Diğer: Araştırma-inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmek ve şeflik uygulaması yapmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 8. Belirlenen bir eserin orkestra ile çalışılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve şeflik uygulaması için herhangi bir eser belirlenmesi |
2. Hafta | Tez konusunun belirlenmesi ve şeflik uygulaması için herhangi bir eser belirlenmesi |
3. Hafta | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar |
5. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar |
6. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar |
7. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar |
8. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
9. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
10. Hafta | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması |
11. Hafta | Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi |
12. Hafta | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. |
13. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar. Belirlenen eser üzerinde çalışmalar. |
14. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar. Belirlenen eser üzerinde çalışmalar. |
15. Hafta | Belirlenen bir eser üzerinde çalışmalar. Belirlenen eser üzerinde çalışmalar. |
16. Hafta | Tez savunması ve Belirlenen eserin yönetilmesi. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 11 | 154 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, orkestra ve koro şefliğinde sahip olunan müzikalite ve repertuvar donanımlarını geliştirirler. | X | ||||
2. Senfoni, opera, bale, koro ve benzeri yapıların gerektirdiği müzikal ve teknik bilgi, duyuş yetilerini geliştirirler. | X | ||||
3. Müzikal analiz, form ve stiller üzerinde hâkimiyetlerini geliştirirler, çok boyutlu müzik algısı ile çözümleme becerisi kazanırlar. | X | ||||
4. Batı müziğinin geçmiş ve güncel yorum örnekleri üzerindeki hâkimiyetlerini derinleştirirler. | X | ||||
5. Teknik ve sanatsal olarak üst düzey yapıtları yönetirler. | X | ||||
6. Çeşitli boyutlardaki müzik toplulukları ile çalışarak, kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak üzere proje üretir, proje süreç ve aşamalarını planlarlar. | X | ||||
7. Çağdaş lider profiline uygun, psikolojik ve pedagojik yöntemleri şeflik mesleğinde uygulayabilme becerisine sahip olurlar. | X | ||||
8. Sanatların organik bütünlüğünü disiplinlerarası etkileşim anlayışıyla müzik sanatı özelinde uygularlar. | X | ||||
9. Uluslararası mesleki literatürün temel kaynaklarına hâkimdir. | X | ||||
10. Mesleğin gerektirdiği sanatsal ve bilimsel donanım kaynaklarını araştırma ve işleme becerisi kazanırlar. | X | ||||
11. Güncel iletişim ve bilgi kaynakları ile temel teknolojik donanımların etkin kullanım becerisine sahip olurlar. | X | ||||
12. Sanat ve bilim etiğine hâkimiyet ve uygulama konularında örnek teşkil edecek vasıflarla donanırlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek