İDÖ715 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ I | İDÖ715 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Araştırma Tabanlı Öğrenme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Halil YURDUGÜL | |||||
Dersin amacı | Eğitim alanındaki değişkenlere ilişkin betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yöntemlerin öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Temel kavramlar, veri ve değişken türlerinin sınıflandırılması, farklı veri türlerine ilişkin betimsel istatistikler, olasılık ve olasılık dağılımları, örnekleme kuramı ve parametre tahmini, bir ve iki örnekleme dayalı hipotez testleri, istatistiksel modeller, varyans analizi, kovaryans analizi, regresyon ve korelasyon analizi, ki-kare analizleri ve lojistik regresyon çözümlemesi. | |||||
Kaynaklar | Field, Andy (2009) Discovering statistics using SPSS. Introducing Statistical Methods . SAGE. ISBN 9781847879073 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar |
2. Hafta | Değişken türleri ve ölçekler |
3. Hafta | Betimsel istatistikler ve Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri |
4. Hafta | Olasılık ve olasılık dağılımları |
5. Hafta | Normal dağılımın özellikleri ve olasılıksal hesaplamalar |
6. Hafta | Çıkarımsal istatistikler ve parametre tahmini |
7. Hafta | Nokta tahmini, aralık tahmini ve hipotezler |
8. Hafta | Bir örnekleme dayalı çıkarımsal istatistikler |
9. Hafta | İki örnekleme dayalı çıkarımsal istatistikler |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Bir ve iki yönlü varyans analizi |
12. Hafta | Kovaryans analizi |
13. Hafta | Basit doğrusal regresyon |
14. Hafta | Ki-kare analizi |
15. Hafta | Lojistik regresyon |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 70 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 94 | 94 |
Toplam İş Yükü | 31 | 243 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek