İDÖ715 - EĞİTİM İSTATİSTİĞİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ I İDÖ715 2. Yarıyıl 2 2 3 12
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Araştırma Tabanlı Öğrenme  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Halil YURDUGÜL 
Dersin amacıEğitim alanındaki değişkenlere ilişkin betimsel ve çıkarımsal istatistiksel yöntemlerin öğretilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. veri ve değişken türlerini açıklar, değişken türlerine ilişkin betimsel istatistik yöntemlerini belirler
  2. verileri betimsel olarak rapor eder ve yorumlar, istatistiksel dağılım özelliklerini ifade eder
  3. olasılıksal problemleri çözer, istatistiklerin güven aralıklarını belirler
  4. hipotezleri yapılandırıp analiz eder, iki değişken arasındaki ilişki ve bağıntıları test eder
  5. tek yönlü ve iki yönlü varyans analizlerini test eder, regresyon analizini verilere uygulayıp yorumlar
  6. olumsallık çizelgelerinde yer alan veriler arasındaki ilişkiyi analiz eder,
  7. verilere lojistik regresyon analizini uygulayarak sonuçları yorumlar.
Dersin içeriğiTemel kavramlar, veri ve değişken türlerinin sınıflandırılması, farklı veri türlerine ilişkin betimsel istatistikler, olasılık ve olasılık dağılımları, örnekleme kuramı ve parametre tahmini, bir ve iki örnekleme dayalı hipotez testleri, istatistiksel modeller, varyans analizi, kovaryans analizi, regresyon ve korelasyon analizi, ki-kare analizleri ve lojistik regresyon çözümlemesi. 
KaynaklarField, Andy (2009) Discovering statistics using SPSS. Introducing Statistical Methods . SAGE. ISBN 9781847879073 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel kavramlar
2. HaftaDeğişken türleri ve ölçekler
3. HaftaBetimsel istatistikler ve Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri
4. HaftaOlasılık ve olasılık dağılımları
5. HaftaNormal dağılımın özellikleri ve olasılıksal hesaplamalar
6. HaftaÇıkarımsal istatistikler ve parametre tahmini
7. HaftaNokta tahmini, aralık tahmini ve hipotezler
8. HaftaBir örnekleme dayalı çıkarımsal istatistikler
9. Haftaİki örnekleme dayalı çıkarımsal istatistikler
10. HaftaAra sınav
11. HaftaBir ve iki yönlü varyans analizi
12. HaftaKovaryans analizi
13. HaftaBasit doğrusal regresyon
14. HaftaKi-kare analizi
15. HaftaLojistik regresyon
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama17070
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi17070
Genel sınava hazırlanma süresi19494
Toplam İş Yükü31243360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.X    
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. X    
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. X    
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.X    
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. X    
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek