SAY631 - NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİNE GİRİŞ | SAY631 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İlknur Yüksel-Kaptanoğlu | |||||
Dersin amacı | Nitel araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları öğrenmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Başlıca nitel araştırma yöntemleri; nicel araştırma ve nitel araştırma kavramları arasındaki farklıklar, nitel araştırmalarda etik konular, yerleşik kuramın ilkeleri, nitel araştırma için temel beceriler, nitel araştırmalar için örnekleme teknikleri, derinlemesine görüşmeler, odak grup, nitel veri analizi için bilgisayar destekli programlarla temel beceriler. | |||||
Kaynaklar | C.A. Moser ,(1969), Survey Methods in Social Investigation, Heinemann Bools on Sociology, London. Alan Bryman, (1988), Quantity and Quality in Social Research, Routledge. Matthew B. Miles, A.Michael Huberman, (1994), Qualitative Data Analysis: An expanded Sourcebook, 2nd edition, Thousand Oaks Sage. Anselm Strauss, Juliet Corbin, (1996), Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory, Sage Publication. Steinar Kvale, (1996), Interviews: An Introduction to Qualitative Research Interviewing, Sage Publication. Jennifer Mason, (1996), Qualitative Researching, Sage Publication. Jenice Morse, Phyliss Noerager Stern, Juliet Corbin, Barbara Bowers, Kathy Charmaz, Adele E.Clarke, (2009), Developing Theory: The Second Generation, Left Coast Press. Belkıs Kümbetoğlu, (2005), Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam Yayınları. W. Lawrance Neuman, (2006), Social Research Methods. Ali Yıldırım, Hikmet Şimşek,(2000) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Nitel düşünce ekolleri ve kuramları |
3. Hafta | Sosyal bilime yaklaşımlar |
4. Hafta | Araştırma etiği |
5. Hafta | Nitel araştırma ve yerleşik kuram |
6. Hafta | Nitel araştırmalar için örnekleme |
7. Hafta | Derinlemesine görüşmeler |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Odak grup |
10. Hafta | Derinlemesine görüşme için uygulama |
11. Hafta | Nitel veri analizi |
12. Hafta | Nitel veri analizi |
13. Hafta | Nitel veri analizi için bilgisayar programları |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 10 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 26 | 26 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 34 | 143 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir. | X | ||||
2. Nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır. | X | ||||
3. Nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan örnekleme teknikleri konusunda bilgiye sahip olur ve genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır. | X | ||||
4. Nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme ve uygulama bilgisine sahip olur. | X | ||||
5. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır. | X | ||||
6. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir. | X | ||||
7. Nicel ve/veya nitel veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme becerisi edinir. | X | ||||
8. Nicel ve nitel araştırmaların niteliğini değerlendirecek ve sonuçlarını yorumlayacak beceri kazanır. | X | ||||
9. Nicel ve/veya nitel araştırma sonuçlarını özgün sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
10. Nicel ve/veya nitel araştırma projelerini bilimsel ve etik kurallara uygun olarak hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilince sahip olur. | X | ||||
11. Nicel ve/veya nitel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir tez çalışması yapar. | X | ||||
12. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslekdaşlarıyla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek