HSP701 - HALK SAĞLIĞINDA KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞINDA KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR | HSP701 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hakan Altıntaş Prof. Dr. Levent Akın Prof. Dr. Dilek Aslan | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere, halk sağlığının temel ilke ve kavramlarının, ulusal ve global deneyimlerden süzülmüş çağdaş yorumlarını kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Halk Sağlığının tarihsel süreci 2. Halk Sağlığı tanımları 3. Bir felsefe olarak halk sağlığı 4. Bir bilim olarak halk sağlığı 5. Biyomedikal model ve halk sağlığı 6. Ekolojik model ve halk sağlığı 7. Halk Sağlığı etiği 8. Eşitlik ve hakkaniyet 9. Verimlilik ve eşitlik karşıtlığı 10. Küreselleşme ve Global köyde sağlık 11. Halk sağlığı bakışı ile sağlık sistemleri 12. Üçüncü bir küresel dönüşüm olarak sağlık finansmanında dönüşüm 13. Sağlık hizmetlerinde sürdürülebilirlik 14. Toplum katılımı | |||||
Kaynaklar | 1. Fişek NH, Halk Sağlığına Giriş. Hacettepe Üniversitesi-Dünya sağlık Örgütü Hizmet, Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No. 2, Çağ Matbaası, Ankara, 1985. 2. Güler Ç, Akın L. Ha lk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara 2012. 3. Institute of Medicine, Who will keep the public healthy? Educating Public Health Professionals for the 21 st Century. IOM; Washington,2003. 4. Fiona Sim & Martin McKee, Issues in Public Health. Open University Press, 2011. 5. Roger Detels, Martin Gulliford, Quarraisha Abdool Karim, and Chorh Chuan Tan, Oxford Textbook of Global Public Health. Oxford University Press, 2015. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Halk Sağlığı Kavramı |
2. Hafta | Biyomedikal model, Ekolojik model, Yeni Halk Sağlığı |
3. Hafta | Halk Sağlığı Etiği |
4. Hafta | Kavram ve uygulama olarak eşitlik ve hakkaniyet |
5. Hafta | Sağlık sistemlerine bakış |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Demografik ve epidemiyolojik dönüşümlerden sonra üçüncü küresel dönüşüm: genel sağlık güvencesi |
8. Hafta | Uluslararası sağlık kavramı |
9. Hafta | Yoksulluk ve sağlık |
10. Hafta | Küreselleşme ve sağlık |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Kalkınma ve sağlık |
13. Hafta | Sürdürebilirlik kavramı ve halk sağlığı |
14. Hafta | Sağlık araştırma sonuçlarının politikalara yansıtılmasında iletişim sorunları |
15. Hafta | Kanıta dayalı halk sağlığı |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 33 | 28 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek