SAY743 - NÜFUS ve SAĞLIK ARAŞTIRMALARINI İNCELEME SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÜFUS ve SAĞLIK ARAŞTIRMALARINI İNCELEME SEMİNERİ | SAY743 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Dr. Pelin Çağatay | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye gerçek hayatta karşılaşabileceği araştırma problemlerini ve sorularını, Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması incelemeleri ile sergilemek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Akademik personelin o sene yaptığı çalışma ve araştırmalara bağlı olarak değişir. | |||||
Kaynaklar | O sene yapılan çalışma ve araştırmalara bağlı. Önceki Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmalarının asıl araştırma raporları DHS Kılavuzları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması hakkında kısa bir bilgilendirme |
2. Hafta | Temel örneklem tasarım özellikleri |
3. Hafta | Alanların seçimi |
4. Hafta | Tabakalama |
5. Hafta | Hedef örneklem büyüklüğü |
6. Hafta | Kümeleme derecesi |
7. Hafta | Örnekleme aşamaları |
8. Hafta | Haritalama ve listeleme işleri |
9. Hafta | Soru kağıtları |
10. Hafta | Alan çalışması hakkında bilgi, görüşmecilerin eğitim ve gelişimi ile ilgili bilgi, görüşmeci ekiplerinin kompozisyonu, kalite kontrolünde izlenecek yollar ve karşılaşılabilecek farklı problemler |
11. Hafta | Alan çalışması hakkında bilgi, görüşmecilerin eğitim ve gelişimi ile ilgili bilgi, görüşmeci ekiplerinin kompozisyonu, kalite kontrolünde izlenecek yollar ve karşılaşılabilecek farklı problemler (devam ediyor) |
12. Hafta | Cevaplama oranları |
13. Hafta | Veri işleme |
14. Hafta | Veri analizi, Son ağırlıklandırma faktörlerinin hesaplanması (tasarım ve cevapsızlık ağırlıklandırmaları) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 16 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 42 | 42 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 37 | 154 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir, nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve örnekleme teknikleri konusunda bilgi edinir, nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme, uygulama ve geliştirme bilgisine sahip olur ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme ve geliştirme bilgisi kazanır. | X | ||||
2. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma, analize dönüştürme ve geliştirme bilgisi ile araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir, uzmanlar ve kurumlarla işbirliği içinde değerlendirir, odak grup ve derinlemesine görüşme teknikleri konusunda bilgi ve uygulama becerisi edinir. | X | ||||
3. Nitel ve nicel araştırmaların niteliğini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama, geliştirme ve uzman ve kurumsal kişilerle işbirliği içinde değerlendirme becerisi kazanır, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
4. Genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır, veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme ve geliştirme becerisi edinir, ulusal ve uluslararası araştırma projelerini hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilinç ile uzmanlar ve kuruluşlarla değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
5. Araştırma yöntemlerini kullanarak ve özgün bir tez çalışması yaparak yöntemlerin geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
6. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek