DEM704 - DOĞURGANLIK ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOĞURGANLIK ANALİZİ | DEM704 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ar. Gör. Dr. Faruk Keskin | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri doğurganlık tekniklerini analizi ve uygulamalarını öğrenmeleridir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doğurganlık teorilerine giriş Temel doğurganlık kavramları Temel doğurganlık göstergeleri ve ölçülmesi Karmaşık doğurganlık göstergeleri ve ölçülmesi Brass tipi doğurganlık hesaplamaları Doğurganlık analizlerinde durgun nüfus teorisi Gerçek ve sentetik doğurganlık geçişleri Doğurganlık modelleri Evlilik analizleri ve doğurganlık ile ilişkisi Türkiye'de doğurganlık | |||||
Kaynaklar | Moultrie et al. (2013) Tools for Demographic Estimation Preston, S,, Heuveline, P., and Guillot, M. (2001). Demography: Measuring and Modelling of Population Processes, Blackwell Publishers, Oxford. Hinde, A., 1998. Demographic Methods, Arnold, London. Shryock, H.S. and Siegel, J.S., 1976. The Methods and Materials of Demography, Academic Press Inc, London. Smith, D.P. (1992) Formal Demography, The Plenum Series on Demographic Analysis, Plenum Press, New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Doğurganlığın Temel Kavramları |
2. Hafta | Doğurganlık Ölçümleri |
3. Hafta | Doğurganlık Teorileri |
4. Hafta | Özet Doğurganlık Verilerinin Değerlendirilmesi |
5. Hafta | Brass tipi Doğurganlık Tahminleri |
6. Hafta | Tersine Hayatta Kalma ve Çoklu Nüfus Sayımı Yöntemleri |
7. Hafta | DHS tipi Doğurganlık Tahminleri |
8. Hafta | Parite İlerleme Hızları |
9. Hafta | Doğurganlık Modelleri |
10. Hafta | Doğurganlık Tahmininde Tempo Etkileri |
11. Hafta | Kendi Çocukları Yöntemi |
12. Hafta | Doğum Aralığı Analizi |
13. Hafta | Doğurganlığa Karar Verme ve Doğurganlık Tercihleri |
14. Hafta | Sunum: Türkiye'de doğurganlığın ileri analizi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 26 | 130 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 38 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfusbilim alanındaki sorunları, olay ve olguları ve nüfus politikalarını disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilir, politika etkilerini öngörebilir, uygun çözümler üretebilir ve kararlar alabilir. | X | ||||
2. Ulusal ve uluslararası düzeyde demografi alanındaki teorik tartışmaları, bunların uygulamaya yansımalarını ve güncel gelişmeleri takip eder ve kullanır. | X | ||||
3. Nüfusbilim alanındaki teori ve yaklaşımlara hakim olur, yeni teorik çerçeveler oluşturabilir, kuramsal çerçeveye ve teoriye dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilme yeterliliklerine sahip olur. | X | ||||
4. Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olur, etik ilkelere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilir ve yayınlayabilir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde en az bir makale yayınlar. | X | ||||
6. Türkçe ve İngilizce, yazılı ve sözel, üst düzey iletişim becerisine sahip olarak ulusal ve uluslararası işbirliklerinde aktif rol üstlenebilir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanındaki yazılımları ve bilişim teknolojilerini kullanarak mevcut bilgileri genişletici çalışmalar yapar, üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilir, basılı kaynaklar yanında bilgi toplumundaki kaynakları da kullanarak kütüphanelerde ve arşivlerde literatür taraması yapabilir, ulusal ve uluslararası projelerde çeşitli seviyelerde görev alarak proje faaliyetlerini yürütür ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilir. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora sonrasında araştırma ve çalışmalarına devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahip olur, lisans ve lisans üstü düzeylerinde ders verebilir ve tez yönetebilir. | X | ||||
9. Farklı toplumsal kesimler ve kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair yüksek bir bilinç seviyesine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek