DEM617 - TÜRKİYE'NİN SOSYO-EKONOMİK YAPISI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'NİN SOSYO-EKONOMİK YAPISI | DEM617 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İsmet Koç | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı öğrencilerin Osmanlı İmparatorluğu döneminden başlayarak günümüze kadar Türkiye'nin yaşadığı sosyo-ekonomik dönüşümü ve bu dönüşümün sonuçlarını öğrenmeleridir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Osmanlı İmparatorluğu dönemine giriş Cumhuriyet öncesi dönem Osmanlı İmparatorluğunun mirası Cumhuriyetin kuruluşu ve serbest ekonomi koşullarında yeniden yapılanma politikaları: 1923-1929 Korumacı-devletçi sanayileşme:1930-1939 İkinci dünya savaşı dönemi: 1940-1945 Dünya ekonomisine eklemlenme deneyimi: 1946-1953 Ekonomide durgunluk dönemi: 1954-1961 Planlı ekonominin ilk dönemi: 1962-1976 Ekonomide yeni bir durgunluk dönemi: 1977-1980 Liberal politikalara geçiş ve uygulamalar: 1981-2004 | |||||
Kaynaklar | Tunçay, M. (1992) Çağdaş Türkiye: 1980-1980, Türkiye Tarihi Dizisi, Cilt: 1-2-3-4-5, Cem Yayınları, İstanbul. Kazgan, G. (1999) Tanzimattan XXI. Yüzyıla Türkiye Ekonomisi: 1. Küreselleşmeden 2. Küreselleşmeye, Altın Kitaplar, İstanbul. McGowan, B. (1981) Economic Life in Ottoman Europe, Taxation, Trade and the Struggle for Land (1600-1800), Cambridge. Urquhart, D. (1980) The Economic History of Turkey: 1800-1914, Academic Press, London. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Osmanlı İmparatorluğunun sosyo-ekonomik yapısına giriş |
2. Hafta | Cumhuriyet öncesi dönem: 1908-1922 |
3. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu'nun mirası |
4. Hafta | Cumhuriyetin kuruluşu |
5. Hafta | Serbest ekonomi koşullarında yeniden yapılanma politikaları: 1923-1929 |
6. Hafta | Korumacı-devletçi sanayileşme: 1930-1939 |
7. Hafta | İkinci Dünya Savaşı dönemi: 1940-1945 |
8. Hafta | Dünya ekonomisine eklemlenme deneyimi: 1946-1953 |
9. Hafta | Ekonomide durgunluk dönemi: 1954-1961 |
10. Hafta | Planlı ekonominin ilk dönemi: 1962-1976 |
11. Hafta | Ekonomide yeni bir durgunluk dönemi: 1977-1980 |
12. Hafta | Liberal politikalara geçiş ve uygulamalar: 1981-2004 |
13. Hafta | Türkiye'de 2000'li yıllarda yaşanan ekonomik krizlerin neden ve sonuçları |
14. Hafta | Ekonomik iyileşme dönemi (2005-) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 33 | 66 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. | X | ||||
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. | X | ||||
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek