DEM611 - NÜFUS PROJEKSİYONLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÜFUS PROJEKSİYONLARI | DEM611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ar. Gör. Dr. Zehra Yayla Enfiyeci | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı matematiksel yöntemlerle nüfus projeksiyonu yapmak, nüfus projeksiyonu alanında kullanılan programları tanıtmak ve nüfus projeksiyonlarının kamu politikalarındaki yerini ve önemini öğretmektir. Bu ders uygulamalı bir derstir. Dönem sonu verilecek olan proje ödevi ile nüfus projeksiyonları tekniklerinin pekiştirilmesi hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nüfus projeksiyonlarına giriş Demografik veri kaynakları Veri düzeltme ve veri kalitesi ölçme Temel demografik analizler Kuşak-bileşen yöntemi Doğurganlık, ölümlülük ve göç varsayımları Stokastik nüfus projeksiyonu Olasılıklı projeksiyon yöntemi Ödev (seçilen il veya ülke için nüfus projeksiyonu hazırlama) | |||||
Kaynaklar | Smith, S. K., Tayman, J., & Swanson, D. A. (2005). State and local population projections: Methodology and analysis. Preston, S. H., Heuveline, P., & Guillot, M. Blackwell Publishers; Malden, MA: 2001. Demography: measuring and modeling population processes. Keyfitz, N. (1981). The limits of population forecasting. Population and development review, 579-593. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nüfus projeksiyonlarına giriş |
2. Hafta | Veri kaynakları ve veri kalitesi |
3. Hafta | Kuşak-bileşen yöntemi |
4. Hafta | Olasılıklı projeksiyon yöntemi |
5. Hafta | Demografide olasılıklı dağılımlar |
6. Hafta | Ölümlülük modelleme |
7. Hafta | Doğurganlık modelleme |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Göç modelleme |
10. Hafta | Olasılıklı nüfus projeksiyonlarının R'da uygulaması |
11. Hafta | Stokastik nüfus projeksiyonu modelleri |
12. Hafta | Duyarlılık analizi |
13. Hafta | Nüfus projeksiyonları ve politik çıkarımlar |
14. Hafta | Ödev teslimi ve sunumlar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 17 | 158 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. | X | ||||
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. | X | ||||
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek