DEM606 - NÜFUS ve KALKINMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÜFUS ve KALKINMA | DEM606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İsmet Koç | |||||
Dersin amacı | Dersin sonunda öğrencilerin nüfus ve kalkınma arasındaki ilişkileri, kalkınma göstergelerini, kalkınmanın farklı boyutlarını ve Türkiye'deki nüfus ve kalkınma politikalarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nüfus ve kalkınma kavramlarının tanımı Nüfus ve kalkınma ilişkisi Kalkınma teorileri İnsani kalkınma ve kalkınma göstergeleri Nüfus programları ve ekonomik programların demografik ve ekonomik sonuçları Nüfus, sürdürülebilir kalkınma ve çevre ilişkisi Kentleşme, göç ve kalkınma ilişkisi Yoksulluk ve kalkınma ilişkisi Kalkınma ve toplumsal cinsiyet ilişkisi Türkiye'deki nüfus ve kalkınma politikaları | |||||
Kaynaklar | Bloom, D.E, Canning, D. and Sevilla, J. (2003) The Demographic Dividend: A New Perspective on the Economic Consequences of Population Change, RAND Publications, Pittsburgh, USA. Furedi, F. (1997) Population and Development: A Critical Introduction, St. Martin's Press, New York. Bandarage, A. (1997) Women, Population and Global Crises: A Political-Economic Analysis, Part I-2 (Politics of Global Population Control), Zed Books, London & New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nüfus ve kalkınma ilişkisi |
2. Hafta | Kalkınmanın tarihçesi ve kalkınma teorileri |
3. Hafta | Kalkınmanın tarihçesi ve kalkınma teorileri |
4. Hafta | İnsani kalkınma ve kalkınma göstergeleri |
5. Hafta | İnsani kalkınma ve kalkınma göstergeleri |
6. Hafta | Nüfus politikaları ve yapısal uyum programları |
7. Hafta | Nüfus politikaları ve yapısal uyum programları |
8. Hafta | Nüfus, çevre ve sürdürülebilir kalkınma |
9. Hafta | Nüfus, göç ve kalkınma |
10. Hafta | Nüfus, yoksulluk ve kalkınma |
11. Hafta | Türkiyede yoksulluk |
12. Hafta | Nüfus, kadın ve kalkınma |
13. Hafta | Türkiyede Nüfus politikaları ve bunların kalınma planlarına entegrasyonu |
14. Hafta | Türkiyede kalkınma planları ve Nüfus politikaları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 23 | 46 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 33 | 63 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. | X | ||||
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. | X | ||||
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek