DEM604 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER DEM604 2. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalının akademik personeli / Öğrencinin danışmanı 
Dersin amacıBu dersin amacı tez yazımından önce, öğrencinin yazma ve inceleme yeteneklerini geliştirmek ve öğrenciye akademik yazım kurallarını öğretmektir. Öğrencilerin demografik konularda ve kendi tez konusunda bilimsel makale taslağı oluşturması beklenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Nasıl bir araştırma konusu seçeceğini, araştırma sorusunun nasıl formüle edileceğini, bilimsel çalışmalar için etik kuralları öğrenir, alıntılama kurallarını ve bilimsel makalenin nasıl yazılacağını öğrenir.
  2. Tez önerisi ve tezi yazma kurallarını ve bilimsel tekniklerini öğrenir ve uygular.
  3. İlgili literatüre ve veriye nasıl ulaşacağını öğrenir.
  4. Veri seti seçmeyi ve veri kalitesini kontrol etmeyi öğrenir.
  5. Araştırmanın konusu için kavramsal ve teorik çerçeve geliştirmeyi öğrenir.
  6. Ölçüm yöntem(ler)inin nasıl seçileceğini öğrenir.
  7. Teorik olarak zengin bir demografik araştırma makalesinin nasıl yazılacağını öğrenir.
  8. Tez önerisi geliştirmeyi öğrenir.
Dersin içeriğiBilimsel etik; bilimsel şekil, yazma ilkeleri; alıntılama kuralları; tez çalışması için konu belirleme, araştırmanın sorularının formüle edilmesi; literatür taraması; teorik çerçeve; very kaynağının seçimi; verinin özellikleri ve kalitesi; inceleme yöntemleri; rapor yazımı; tez önerisinin hazırlanması. 
KaynaklarDay, Robert A. (1998) Write and Publish a Scientific Paper, Arizona: Oryx Press.
Morton, H. (1985) Profiles of Social Research: The Scientific Study of Human Interactions, New York: Russell Sage Foundation.
Moser, C.A., and G. Kalton, (1979) Survey Methods in Social Investigation, London: Heinemann Educational Books.
Neuman, W. L. (1997) Social Research Methods: Quantitative and Qualitative Approach, Boston: Allyn and Bacon.
Preston, S,, Heuveline, P., and Guillot, M. (2001). Demography: Measuring and Modelling Population Processes, Blackwell Publishers, Oxford.
Duverger, M. (2006), Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. Kırmızı Yayınları
Neuman, W.L. (1997) Social Research Methods.
Stinchcombe, A.L. (1978) Constructing Social Theories. Harcourt, Brace & World, Inc.
Blaikie, N. (2004), Analyzing Quantitative Data. Sage Publications 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilimsel çalışmalarda etik kurallar
2. HaftaBilimsel çalışmalarda etik kurallar
3. HaftaBilimsel makale yazma kuralları
4. HaftaBilimsel makale yazma kuralları
5. HaftaAraştırma konusunun nasıl belirleneceği hakkında tartışma
6. HaftaAraştırma sorusunun formüle edilmesi hakkında tartışma
7. HaftaTez önerisi hazırlarken dikkat edilmesi gereken kurallar
8. HaftaTez önerisi hazırlarken dikkat edilmesi gereken kurallar
9. HaftaLiteratür taramasının nasıl yapılacağı
10. HaftaLiteratür taramasının nasıl yapılacağı
11. HaftaUygun istatistiksel ve analitik yöntemleri bulma yolları
12. HaftaTezin teorik ve kavramsal çerçevesinin nasıl geliştirileceği hakkında tartışma
13. HaftaMakalelerin ve tez önerisinin hazırlanması hakkında tartışma
14. HaftaBirinci makalenin sunumu
15. Haftaİkinci makalenin sunumu
16. HaftaTez önerisinin sunumu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler240
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler21734
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü4786240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir.  X  
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.  X  
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. X   
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. X   
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. X   
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X   
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.    X
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.    X
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek