DEM604 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | DEM604 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim dalının akademik personeli / Öğrencinin danışmanı | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı tez yazımından önce, öğrencinin yazma ve inceleme yeteneklerini geliştirmek ve öğrenciye akademik yazım kurallarını öğretmektir. Öğrencilerin demografik konularda ve kendi tez konusunda bilimsel makale taslağı oluşturması beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel etik; bilimsel şekil, yazma ilkeleri; alıntılama kuralları; tez çalışması için konu belirleme, araştırmanın sorularının formüle edilmesi; literatür taraması; teorik çerçeve; very kaynağının seçimi; verinin özellikleri ve kalitesi; inceleme yöntemleri; rapor yazımı; tez önerisinin hazırlanması. | |||||
Kaynaklar | Day, Robert A. (1998) Write and Publish a Scientific Paper, Arizona: Oryx Press. Morton, H. (1985) Profiles of Social Research: The Scientific Study of Human Interactions, New York: Russell Sage Foundation. Moser, C.A., and G. Kalton, (1979) Survey Methods in Social Investigation, London: Heinemann Educational Books. Neuman, W. L. (1997) Social Research Methods: Quantitative and Qualitative Approach, Boston: Allyn and Bacon. Preston, S,, Heuveline, P., and Guillot, M. (2001). Demography: Measuring and Modelling Population Processes, Blackwell Publishers, Oxford. Duverger, M. (2006), Metodoloji Açısından Sosyal Bilimlere Giriş. Kırmızı Yayınları Neuman, W.L. (1997) Social Research Methods. Stinchcombe, A.L. (1978) Constructing Social Theories. Harcourt, Brace & World, Inc. Blaikie, N. (2004), Analyzing Quantitative Data. Sage Publications |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilimsel çalışmalarda etik kurallar |
2. Hafta | Bilimsel çalışmalarda etik kurallar |
3. Hafta | Bilimsel makale yazma kuralları |
4. Hafta | Bilimsel makale yazma kuralları |
5. Hafta | Araştırma konusunun nasıl belirleneceği hakkında tartışma |
6. Hafta | Araştırma sorusunun formüle edilmesi hakkında tartışma |
7. Hafta | Tez önerisi hazırlarken dikkat edilmesi gereken kurallar |
8. Hafta | Tez önerisi hazırlarken dikkat edilmesi gereken kurallar |
9. Hafta | Literatür taramasının nasıl yapılacağı |
10. Hafta | Literatür taramasının nasıl yapılacağı |
11. Hafta | Uygun istatistiksel ve analitik yöntemleri bulma yolları |
12. Hafta | Tezin teorik ve kavramsal çerçevesinin nasıl geliştirileceği hakkında tartışma |
13. Hafta | Makalelerin ve tez önerisinin hazırlanması hakkında tartışma |
14. Hafta | Birinci makalenin sunumu |
15. Hafta | İkinci makalenin sunumu |
16. Hafta | Tez önerisinin sunumu |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 17 | 34 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 47 | 86 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. | X | ||||
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. | X | ||||
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek